4666
Sök

BMW 525i E34 Strålkastare hjälp!

146 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
#1
Hej! undrar om någon kan svara på hur man lättast plockar av strålkastarna helt på en bmw e34 525i..
dom ska alltså ut från bilen helt.
Ska montera angel eyes (ringar) och behöver därför ha av dem men nu kan jag verkligen inte få strålkastarna. Tacksam för snabb hjälp!

mvh
Senast redigerat av envision (4 april 2009)

Min Bil Är Inte Din Bil

146 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
#2
kanske inte behöver plocka av dom helt..? någon som har monterat ringar innan som kan berätta hur dom gjort? hade varit bra.

Min Bil Är Inte Din Bil

2 638 Inlägg
4 april 2009
#3
Tror att du får fler svar om du skriver vad du har för problem och vad för bil det handlar om i rubriken i stället för "Strålkastare hjälp!"


146 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
#4
Verkligen ingen som har haft av dem helt? hmm har försökt ett antal timmar utan att lyckas få av dem.. sad

Min Bil Är Inte Din Bil

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
4 april 2009
#5
Enklast är om du lossar fångaren, grillen o sen hela lamp paketet!
Här är ett bra tips hur man gör http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=9


146 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
#6
Tackar så jättemycket för länken! smile trodde inte man skulle behöva plocka av den.. men aja .. tack för hjälpen! big_smile

Min Bil Är Inte Din Bil

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
4 april 2009
#7
Så svårt är det inte. Glöm inte dra ur kablar till dimljuset bara!
På sidorna sitter det plast skruv, 1 per sida, det är plast skenor där men det kan sitta fast så du får dra ut dom skruv men se till att du har mejsel i rätt storlek annars går dom sönder lätt.
Men det skall räcka att lossa dom 4 i fronten o sedan dra fångarren framåt.
Lycka till!


146 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
#8
okej, tack! återkommer imorgon och berättar hur det gick.. eventuellt med ett foto eller 2 smile

Min Bil Är Inte Din Bil

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
8 april 2009
#9
Hur gick det då? Fick du ordning på lyset?


12 086 Inlägg
8 april 2009
#10
Grabber skrev:
Så svårt är det inte. Glöm inte dra ur kablar till dimljuset bara!
På sidorna sitter det plast skruv, 1 per sida, det är plast skenor där men det kan sitta fast så du får dra ut dom skruv men se till att du har mejsel i rätt storlek annars går dom sönder lätt.
Men det skall räcka att lossa dom 4 i fronten o sedan dra fångarren framåt.
Lycka till!

Att riva hela fronten för att få bort strålkastarna skulle jag vilja påstå är "svårt"

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
9 april 2009
#11
Allt beror på hur van man är.



Sök