Volvos sportpaket

Tobias_M
6 april 2009 · 77 Inlägg

Hejsan. Jag har undrar vart man kan få tag på volvos original sportpaket (kjolar, frontläpp etc), typ det som sitter på vissa s40 T5or. Googlar runt men hittar inte något sådant!

Hjälp mig hitta vart man kan få tag på det! ;)

Senast redigerat av Tobias_M (7 april 2009)

Nordic_viper
6 april 2009 · 41 Inlägg

Hör efter på Volvo, någon bilskrot/demontering.

erixon89
6 april 2009 ·

Jönköpings skroten där hittar du allt:)





http://www.jb-bildemo.se

Senast redigerat av erixon89 (6 april 2009)

Tobias_M
6 april 2009 · 77 Inlägg

Man bör nästan åka till jönköpingsskroten för att få ett grepp på vad som finns där? Jobbigt att det stänger tidigt + att det är stängt på helger!

Senast redigerat av Tobias_M (6 april 2009)

LordLife
6 april 2009 · 998 Inlägg

en bild på det du letar efter? se om det finns en 850 på blocket med det så vi vet vad du letar efter.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Tobias_M
7 april 2009 · 77 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/20537369.htm?ca=15_s

Sånt som sitter runt om den är det jag vill ha. Alltså inte till en 850 utan till en s40N

weian Concordia res parvae crescent
7 april 2009 · 924 Inlägg

om ja inte e helt ute å cyklar så e de inget sportpaket utan de helt vanliga paketet som sitter på efter dom gjorde facelift på S40/V50. precis som vilken svensson-paket som helst fasst med lite nya linjer bara.

du kanske e ute efter R-Designkitet lr???

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
Mando85
7 april 2009 · 44 Inlägg

Är det inan 2007 så är det sportpaket. http://www.blocket.se/vi/20683452.htm?ca=15_s är det efter 2008 är Det R-design http://www.blocket.se/vi/19447449.htm?ca=15_s olika paket till olika årsmodel. Som sagt jönköpings bildemontering eller Volvo själva. Ibland fins det även på blocket. ENbart nedredelarna du behöver lär inte kosta så mycket tror man.

Tobias_M
7 april 2009 · 77 Inlägg

Ja det är "svennson" paketet jag är ute efter. det är en 05a så R-design kittet kommer ju inte att passa. Jag har letat runt på blocket och allt sånt efter nederdelar men inte hittat ett skvatt.

Senast redigerat av Tobias_M (7 april 2009)

Mando85
7 april 2009 · 44 Inlägg

Tobias_M skrev:
Ja det är "svennson" paketet jag är ute efter. det är en 05a så R-design kittet kommer ju inte att passa. Jag har letat runt på blocket och allt sånt efter nederdelar men inte hittat ett skvatt.

Jag är inte hundra på det men fronten bör nog passa. Jag har sätt flera st 06 med R design läppen enda du kan göra är om det fins i jönköping att du testar du kanske måste modda den litte men det är värt det den är snyggare än den gamla:)

Tobias_M
7 april 2009 · 77 Inlägg

Okej, Det finns inget ställe man kan köpa det istället? Jag Bor liksom i göteborg, 1h  45 minuter till jönköping. Jg kommer inte hinna dit innan de stänger. För jag antar att man måste gå runt o kolla själv där?

weian Concordia res parvae crescent
7 april 2009 · 924 Inlägg

maila en bild till dom å fråga om dom har de hemma.
sen så frågar du hur mycke en frakt skulle kosta om du inte själv kan åka å hämta.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
Nightwing
7 april 2009 · 22 Inlägg

Gå in hos din volvohandlare så hjälper de dig.

Volvo S 60 "D5-R" (2002)
Volvo S60 T5 "ETCC Prototyp" (2002)
Mando85
8 april 2009 · 44 Inlägg

Tobias_M skrev:
Okej, Det finns inget ställe man kan köpa det istället? Jag Bor liksom i göteborg, 1h  45 minuter till jönköping. Jg kommer inte hinna dit innan de stänger. För jag antar att man måste gå runt o kolla själv där?

Ring till dom och säg att du vill ha läpparna *Kan vara svårt att få tag på det* Då rätt många av dom bilarna som åker in ditt har dom redan plockat bort grejerna på. Mitt bästa tips är köpa det på en volvohandlare. Som personen inan sa:)

Viitoo
8 april 2009 · 121 Inlägg

Ska du köpa kjolpaket så kostar det runt 10 000 kr, min polare köpt nämligen kjolpaketet hos en volvo handlare fö typ 10 000 kr rätt så dyrt sen måste man ju lacka skiiten. Så räkna me 13 tusen ungefär

Vitt is the shiit :)
Tobias_M
8 april 2009 · 77 Inlägg

Okej 13 lakan... Frågan är ju om man hellre skickar in den skiten som sitter på och lackar det! Och det där med försäkring om man köper sånt sportkit. om det skulle hända något, dvs krock. Då får man inte igen några pengar för sportpaketet väl? i och med att det inte sitter på ifrån början, Har jag rätt?

*PS* Blev lite off-topic nu, sorry smile

Mando85
8 april 2009 · 44 Inlägg

Tobias_M skrev:
Okej 13 lakan... Frågan är ju om man hellre skickar in den skiten som sitter på och lackar det! Och det där med försäkring om man köper sånt sportkit. om det skulle hända något, dvs krock. Då får man inte igen några pengar för sportpaketet väl? i och med att det inte sitter på ifrån början, Har jag rätt?

*PS* Blev lite off-topic nu, sorry smile

Du borde väll Få ut erskättning eftersom det är orginalt. men jag kan ha fel är inte hundra på det.

Tobias_M
8 april 2009 · 77 Inlägg

Va hos min volvohandlare idag, ca 18 papp ville dem ha... Frågan är nu hur det blir om man lackar det som redan sitter på, ytan är ju lite rugglig. men är resultatet bra så är det bättre än att punga ut 18 000. Om inte så är det bara att beta o se glad ut!

allanbog
8 april 2009 · 31 Inlägg

Jönköpings bildemontering:P

850robin Avstängd
17 april 2009 · 73 Inlägg

ja  alltigen  volvo  kan  du  gå  till  eller  så  går  du  till  den  bästa  skroten  i  hela  sverge!  jönköpins  skrot!!!  där  har  dom  nog  du  kan  ju  ringa  till  dom  och  fråga  om  dom  har  not!  kommer  inte  i  håg  telefon  numret!!! bara

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang