Trots idogt letande har jag inte något som passar mina krav.
Jag vill ha ett filter som: * Ger ett maffigare ljud * Kommer med avskärmning/kolfiberbox så att det faktiskt kan tänka sig att ge mer effekt - +10 på grader luften är ju lika med -3% på effekten säger de som vet... * Inte använder olja för att filtrera (som populära K&N gör...) * Går igenom besiktningen... :-)
Diverse tuningfirmor erbjuder ett (svindyrt och svinsnyggt!) insugningsystem av kolfiber, men bara för M3-motorn... Jag snackar alltså om en sådan här pryl: http://www.garaget.org/?car=73903&image=927203 Finns ej för E46 eller passar E36 M3 versionen för E46?!?!
Jag kör AEM dryflow i en egengjuten luftburk ger ingenting för ljudet men motorn får möjlighet att ta den luft den behöver.
Vill du få ljudet så är det öppet filter som gäller utan luftburk. Även om du skärmar av så kommer du suga in varm luft. (det säger sig självt att en stor kylfläkt under huven rör om rätt bra när du står vid ett rödljus)
Min E36 325 gick bättre med BSR optiflow på landsvägen (mätte upp med G-tech) men var trött i stan när man kört sakta och värmt upp luften under huven. Bmw gör över lag trötta bilar så jag oprioriterade ljudet, för 6:orna låter gott med öppet filter
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-