4006
Sök

Inför reg besiktning!

655 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
hej , har reg besiktning på min bil på torsdag. Tänkte kolla hur det är med fälgar? Är det nån speciell storlek man måste ha? Eller bredd eller va dom kollar på? Ifall mina fälgar går igenom. Sen om det är nått annat dom kan vara gnälliga på kanske? Tacksam för svar

369 Inlägg
7 april 2009
Om du har låt oss säga 17" fälgar på bilen nu när du reg bes så skrvs ju det som org storlek på fälg dimensionen (stavning). Så då kan dom om dom är riktigt gnälliga kräva att du ska ha 17" fälgar på när du gör vanlig bes, så om du kommer med 19" så kan dom alltså sätta en 2a på det.. Mvh Robin

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

16 197 Inlägg
7 april 2009
får man fråga varför du ska regbesikta den?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

655 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
okejokej! Ja har 18" fälgar, som är 225 breda. går det då eller? Varför ja ska göra reg besiktning? Ja du, de kan du fråga idioten till polis, ja fick de typ för att ja hade ögonlock, och japs:S Dom tyckte bilen var för mycket ändrad, mot orginalskick:S

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
8 april 2009
Min kompis som har 16 som original, han satt 18 och spacers 2cm runt om och gick genom besiktningen utan problem.
Det kanske berör på om dom är på god humör eller inte.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 april 2009
wetese skrev:
okejokej! Ja har 18" fälgar, som är 225 breda. går det då eller? Varför ja ska göra reg besiktning? Ja du, de kan du fråga idioten till polis, ja fick de typ för att ja hade ögonlock, och japs:S Dom tyckte bilen var för mycket ändrad, mot orginalskick:S

du menar att du blev stoppad i flygande ?

då är det inte regbes utan bara en bes där dom kollar så att du tagit bort ögonlocken och bytt ut japsdämparen mot en orginal

///R-Rated
528 Inlägg
8 april 2009
Helt otroligt! Vad är detta??

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white

369 Inlägg
8 april 2009
wetese skrev:
okejokej! Ja har 18" fälgar, som är 225 breda. går det då eller?

Om du nu ska göra en reg bes och kör in med 18", 225or så är det den storleken som skrivs in i papperna, allså den storleken på fälgarna dom kan kräva i fortsättningen..
Jag har med bes med 19" då bilen har 17" org.. Oftast bryr dom sig inte men dom KAN göra om de vill.. Bara så du vet de... Mvh

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

655 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
wetese skrev:

du menar att du blev stoppad i flygande ?

då är det inte regbes utan bara en bes där dom kollar så att du tagit bort ögonlocken och bytt ut japsdämparen mot en orginal

Så antog ja också! Men nej då, jag fick reg besiktning, helt otroligt!

Sök