Soderqvist skrev:
Så bara för att du har en dyrare högtalare så spelar det bättre? Lådan står för min 80% av ljudkvalitén! Tänk på det!
EDIT: Läste lite på din sida och du har juh värsta fläshiga basen men sen driver du den med ett ruttet Cobalt-steg? ;P ähh what ever! Trodde du var en SQ-freak som ville klanka ner på "sämre märken" men där ser man...
//Soderqvist
Jag har inte lyssnat på ditt system, låter säkert kanon!
Det är säkert så att Mutant har "Premium" grejer också.
Och jag är verkligen ingen audiofil, har jag inte påstått heller. Frågeställningen var varför alla tittar på watt och svaret ser du ju längre upp.
T.ex där jag köpte mitt system i Göteborg hade de ett Mutant 12" paket med steg för 1700:- och killen i kassan sa att han skämdes när han sålde det...står mycket watt på kartongen men levererar skit.
Brist på kunskap var det någon som skrev och det stämmer ju, tittar man bara på watt så är det brist på kunskap.
OffT:
Är mitt steg så ruttet? Fick rekommendation att köra med det. Ska bara driva Alpinebasen som är på 250wrms. Steget levererar ju 300-400wrms, borde väl räcka? Sen måste man ju börja någonstans

Jaja, den diskussionen kan vi ta över PM.
Sen är det lågt att rösta en 1:a på min bil bara för att vi har olika åsikter, tolkar det enbart som avundsjuka.