Vad har du gjort för en människa du inte känner?

guwib
10 april 2009 · 624 Inlägg

FireTraXX skrev:

Abeed skrev:
kört en 14 åring tjej från landskrona till köpenhamn, eftersom hon satt vid bussen o grät , för hennes moster hade slängt ut henne kl 9 på kvällen,

Så hon skulle till Istedgate och jobba? tongue

hoppas hon betala bra för liften då..hehe natuuuraa:P

who´s the man?
Mollllgan
10 april 2009 ·

Har stoppat en ficktjuv på en marknad.

Har hjälpt en äldre dam med hennes rullstol då hon fastnat vid en trottoar *stavning*

Gav en biltema gps till en vilsen dansk familj... (Funkade kanon) Gps:en alltså big_smile

Jaha detta var väll allt skulle jag tro.

Senast redigerat av _S40_ (10 april 2009)

bmx
10 april 2009 · 7 100 Inlägg

de ända ja kan komma på nu är när jag hjälpte några raggare på ljusdals crusingen.dom kom ut ifrån en bensinmack och ja låg bakom,sen såg ja att dom inte hadde satt fast locket(satt i mitten av kofångarn) så en jädrans massa bensin skvimpa ut!då stannade jag och sprang fram och sa de till dom,och dom vart glad big_smile

saab ägare som hjälper raggare mitt i en crusing haha tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
joonte_ got stance?
10 april 2009 · 546 Inlägg

körde fram och tilbaka mellan mekonomen och infarten till ålleberg (ca 3-5km) i falköping tre gånger med olika fläktremmar efter som det var en skånsk familj som hade 30 mil hem och generatorremen gick, slutade tyvärr med assistanskåren eftersom vi inte hade rätt remlängd hemma. bör tilläggas att jag gjorde det med egen bil och inte firma bil.

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
Phaetoon
11 april 2009 · 8 156 Inlägg

Jag gick emellan och stoppade ett bråk igår på krogen. Har hjälpt några rullstolsburna av från bussen (fälla ut rampen osv). Mobilen har jag lånat ut ett antal gånger till behövande.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Janneutanb
11 april 2009 · 7 272 Inlägg

Tog tillbaka en stulen plånbok ifrån en knarkare och gav den tillbaka till killen som han stal den av.
Annars händer det väl att man hjälper olika lastbilschaffisar med antingen varor eller strul med bilen.

xorox_88 Smack that ass!!
11 april 2009 · 2 953 Inlägg

de ända är väll att hålla upp dörrar åt folk å lånat ut tändaren då folk som röker altid har brist på tändare verkar det som, gav en tändsticks ask som jag hade på mig till en om inte hade tändaren med sig

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
16 april 2009 · 661 Inlägg

Snott en Jack Daniels kylvatska for 8 fransmann pga de var sa daliga pa engelska sa man storde sig pa dem, Det tyckte jag iaf var en god garning mot Jack daniels vaskan sa den slapp ett franskt idiot sallskap.

Betalade for en NZ tjej som hade tappat sin planbok eller bara var pank for bussen,

Gav bort 4 liter goon (vit skitackligt vin) Till britter som var torstiga pa var whitsundayskryssning

Sa jag anser mig sjalv iaf som moder Theresa eller arkeangeln Gabriel med dessa stordad

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
TLO
16 april 2009 · 1 062 Inlägg

Har räddat liv!!

"You Go, we go!"
STriiiker
17 april 2009 · 609 Inlägg

tja.. släckt bränder.. gripit inbrottstjuvar.. förhindrat skadegörelse.. mm

Mortalis VW-nörd?
17 april 2009 · 4 332 Inlägg

Stod o tanka å så såg jag en bil körandes i rondellen lite agressivt, en Opel Calibra (heter de väl) och ena framhjulet lossnade å körde av då. Så åkte dit å fråga om han behövde lite hjälp å försökte se om vi kunde byta däck men de va ju helt kört så ringde bärgare åt honom så fick han sitta i min bil o värma sig (var vinter) tills den kom.
De e väl en grej som man gjort för någon annan människa..

3rik
17 april 2009 · 88 Inlägg

Hjälpt en gammal senil dam hem, hon hade irrat sig ut på landet..
lämnat tillbaka pengar som suttit i bankomaten och en massa andra småsaker.

childofbodom
17 april 2009 · 78 Inlägg

senast igår låste / öppnade jag upp en container med returpapper där en gubbe råkat kasta in sin deklaration i så han fick hoppa i å rota efter den tongue
den hittade han inte,,,

Från dom djupa skogarna i Hedared
tjompa
17 april 2009 · 340 Inlägg

Här ska ni få höra!
När jag och tjejen satt på Flygplatsen i Los Angeles mitt i natten så stövlade det in en mamma med sitt alldeles för trötta och unga barn, det såg ut som hon hade separerat då hon hade fem väskor som hon inte kunde lyfta upp på en vagn själv.
Jag hjälpte henne med det och dom var nådigt jävla tunga alltså, måste ha varit allt hon ägde, flytta på ett sådant vis, jaja incheckningen öppnade och jag tänkte att jag kan ju inte överge henne nu, trots att jag och tjejen hade gjort Los Angeles på natten med biobesök och sightseeing för att slippa betala en extra hotellnatt, så lite sliten var man allt men jag hjälpte henne att släpa alla fem väskorna från incheckningen till rullbandet som var en bit därifrån för det vanliga bandet var tydligen ur funktion, svetten liksom dröp om mig, fan vad tunga dom var...
När jag hade lastat upp alla väskor på bandet så sa personalen att dom fått igång rullbandet vid incheckningen och att vi var tvungna och ta det, det slutade med att vi blev sist i kön givetvis, så det var ju bara att släpa igen.... Kommentarer från en Svensk kärring löd såhär: "titta vad mycket packning hon har, hur ska hon klara det själv...?" fan jävla idiot alltså, hjälp till då tänkte jag, ibland är man inte stolt att vara Svensk...
Ja det var mitt strå till stacken, det var ju tur att nån brydde sig iaf..

Batta
17 april 2009 · 1 353 Inlägg

har väl skänkt/givit lite blod.

Dragit upp en ung tjej som kört i diket mitt i natten längs en ensam skogsväg, typ, hon blev överlycklig (=

stannat vid vägkanten och hjälpt folk som stått med huven öppen, och hjälpt tanter/tjejer/damer att byta hjul när dom står vid vägkanten med punktering.

annars är det väl bara det vanliga med att hålla upp dörrar, lånat ut tändare osv.



kom på att när jag var i england, på väg till bussen som skulle till flygplatsen så gav jag en uteliggare typ 30-40 pund i småmynt som jag inte ville släpa på längre, han började kyssa mina skor då tongue

Senast redigerat av Batta (17 april 2009)

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang