2358
Sök

Eftersnack: Besökt Elmia 2009? Hur tyckte DU mässan var?

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
10 april 2009
Bjork skrev:
Vad var bäst? Sämst? Vilken bil ville du ta med dig hem och vilken ville du "skrota"?

Var själv där idag.

Var bra mycket bättre än 2008. Vädret hjälpte väl till en del smile
Skön stämning inne i hallen, mkt fint att se på.

Vet inte vad ni tyckte dominera men det var rätt mycket racing bland bilarna iår?

Favoriten bland bilarna blev den oranga 9-3 SportCombin som stod hos Speedparts.
Samt den röda C30:n!

"Erick"s Skyline var härlig att vila ögonen på smile

Tyvärr blev jag inte överrens med Pauls (PaintWorX) General Lee Mini hmm däremot var polisminin fräck tongue

Filmtemat som skyltats med mkt var underhållande, lite nostalgiskt big_smile

Så säg, vad tyckte du var höjdpunkten?

Mvh

Elmia är alltid Elmia så är det och kommer att förbli...

Bäst var Gladiator´s BMW och EVO bilarna utan tvekan. Jag hade gärna tagit med mig någon av dem hem big_smile Cool var oxå "Yakuza" inspirerade Phaeton, helt klart mässans grymmaste lack.

Besviken blev jag på Ellemarks bil som verkligen inte levde upp till förväntningarna.

Skrota kan man även göra med alla skabbiga och lönnfeta halvnakna brudar samt alla finninga och omyndiga tonåringar som står och dreglar över som med mobilkamerorna i högsta hugg... Vi hade överlevt bättre utan dom, jag lovar tongue big_smile

164 Inlägg
10 april 2009
För min smak är det för mycket rymdskepp och plastraketer.. Det är resan som är de roliga smile

Bayerische Motoren Werke
271 Inlägg
10 april 2009
Jill skrev:
alla finninga tonåringar som står och dreglar över som med mobilkamerorna i högsta hugg... Vi hade överlevt bättre utan dom, jag lovar tongue big_smile

På vilket sätt ska en person med oförtjänt fin hy ha mer rätt att stå o dregla över fina bilar än en som inte kan rå för den stora hormonförändringen i kroppen?

Dummaste jävla åsikten jag hört på länge!

Mästare
2 947 Inlägg
10 april 2009
Caylon skrev:
Jill skrev:
alla finninga tonåringar som står och dreglar över som med mobilkamerorna i högsta hugg... Vi hade överlevt bättre utan dom, jag lovar tongue big_smile

På vilket sätt ska en person med oförtjänt fin hy ha mer rätt att stå o dregla över fina bilar än en som inte kan rå för den stora hormonförändringen i kroppen?

Dummaste jävla åsikten jag hört på länge!

Han är bara avundsjuk för att de har billigare inträde. wink

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

bor i
529 Inlägg
10 april 2009
Ska dit i morgon e det något man absolut inte får missa ?

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

33 Inlägg
10 april 2009
SUPER COOL

see you next year!

Maybe with my car on the inside, hehe :-)

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.

Bayerische Motoren Werke
271 Inlägg
10 april 2009
KimVsWorld skrev:
Han är bara avundsjuk för att de har billigare inträde. wink

Haha ja, det ska väl vara det förståss! lol

730 Inlägg
11 april 2009
Kesler skrev:
en fråga: var det mkt snutar på vägarna å runt jönköping?

De va endel snutar..

Men Elmia suger.. De e resan dit som e rolig.. Vi åkte 40 mil te elmia och va inne i 15 min och sen drog hem..

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

1 278 Inlägg
11 april 2009
JapMax skrev:
Jill skrev:
Skrota kan man även göra med alla skabbiga och lönnfeta halvnakna brudar samt alla finninga och omyndiga tonåringar som står och dreglar över som med mobilkamerorna i högsta hugg... Vi hade överlevt bättre utan dom, jag lovar tongue big_smile

Skabbiga och lönnfeta halvnakna brudar? det va nog de värsta jag hört av en tjej om tjejer.
Nu har jag inte sätt årets pumor men jag skulle ju sätta mina pengar på att dom är snyggare är dig tongue
Sen att folk tittar på dom är väl bra, hade någon tittat på dig hade du nog blivit helt överlycklig.

Haha Klockren;)

Street Knight

Avstängd
658 Inlägg
11 april 2009
thoerNe skrev:
För min smak är det för mycket rymdskepp och plastraketer..

" Luke I am your father "

Plastmia 4 life big_smile jävla dynga !!!!!! Mer RIKTIGA bilar tack !!
Senast redigerat av StayKool (11 april 2009)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

OEM <3
6 957 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
Jill skrev:

Skabbiga och lönnfeta halvnakna brudar? det va nog de värsta jag hört av en tjej om tjejer.
Nu har jag inte sätt årets pumor men jag skulle ju sätta mina pengar på att dom är snyggare är dig tongue
Sen att folk tittar på dom är väl bra, hade någon tittat på dig hade du nog blivit helt överlycklig.

Tagga ner lite nu..

Tyckte det var ganska lite flickor iår faktiskt, det var ingen som var direkt skabbig eller överdrivet snygg.
Den bruden folk blega på mest måste väl varit hon som stod hos ABS Wheels...ni som var där vet
vad jag menar..

Tyckte kroppsmålningen av "Ellemark"s tjej var riktigt fräckt! Men hans bil, tyvärr..inte vad jag trott, lacken var fräck men bilen överlag, neä hmm

Och Jill...jag hoppas du ALDRIG åker till Semashow..
Senast redigerat av Bjork (11 april 2009)

OEM <3

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
11 april 2009
Hasselstrom skrev:
Kesler skrev:
en fråga: var det mkt snutar på vägarna å runt jönköping?

jag åkte från lidköping. På hemvägen var det grymt mycket poliser överallt. Iaf mellan jönköping och mullsjö.

Mässan var riktigt trevlig men ganska mycket folk runt 12-2. Mycke fina åk men man såg på endel att dom baravar ihophaffsade.. Klarlacksrinningar, dåliga spacklingar mm..

Höjdpunkten var självklart Pauls alla bilar och något som var riktigt kul att se var lampans röde, då man följt den mycket här på garaget. Franzens 740 var också riktigt kul att se o när man springer runt där blir man bara sugen på att åka hem o börja skruva till nästa år:P

Det man helst ville ta med sig hem för evigt var den svarta Chargern med kromfälgar eller Loaded:)  Vädret skulle jag också vilja ta med mig för evigt.

Mvh// Hasselstrom

finns det bild på chargern?

7 100 Inlägg
11 april 2009
var där förra året.men som man har sett på bilder nu så verkar de ingen höjdare!FÖR MYCKE PLAST!!!är mer för stillrena och fina lacker.så tur att ja inte åkte nu iaf smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

319 Inlägg
11 april 2009
Jag förstår inte er som reser långt för att besöka en jävla piss-mässa.
Sedan förstår jag inte er idioter som betalar flera hundra för att trängas med raggare, bönder och silikon-dumma brudar för att kolla på bilar.

Ni har ta-mig-fan inget liv!

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

99 Inlägg
11 april 2009
Autonom skrev:
Sedan förstår jag inte er idioter som betalar flera hundra för att trängas med raggare, bönder och silikon-dumma brudar för att kolla på bilar.

Antar att du inte gillar elmia alltså wink

Kör hårt :D

7 100 Inlägg
11 april 2009
Autonom skrev:

dom "idioterna" har billar som intrese och vill se dom fräna bilarna som finns i sverige!
och sen så kan de vara kul att få åka iväg nånstans och ha de roligtän att bara sitta hemma och tröka,som du verkar göra!

PUCKO!!!!
Senast redigerat av bmx (11 april 2009)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Xenoholic
2 559 Inlägg
11 april 2009
Autonom skrev:

lol SUCK ! lol

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

319 Inlägg
11 april 2009
eXpl0reR skrev:
Autonom skrev:

Antar att du inte gillar elmia alltså wink

Nej, verkligen inte.
Det blir helt acceptabelt för en 40-årig raggar-hora att bete sig som en kokain påverkad 14-åring med alkohol problem, när han går på mässa. Det är sorgligt att se en hel stad ta smällen och lida för att några nollor vill arrangera en mässa och bjuda tusentals lågliv till Jönköping.
Ikväll säger folket emot, Jönköpings-bor som inte accepterar detta har någonting på gång.

Håll ögonen öppna.

319 Inlägg
11 april 2009
bmx skrev:
Autonom skrev:

dom "idioterna" har billar som intrese och vill se dom fräna bilarna som finns i sverige!
och sen så kan de vara kul att få åka iväg nånstans och ha de roligtän att bara sitta hemma och tröka,som du verkar göra!

PUCKO!!!!

Tåka gör jag definitivt, det gör vi som hatar raggare.
Gillar man "fräna" bilar -  så äger man ingen Volvo med en bård som det står racing på.
Vill man ha roligt - då åker man fan inte på mässa!

Lär dig skriva.

274 Inlägg
11 april 2009
Det är la fan inte jkpg som tar smällen??
Sen att bilsport o co varje år ej kan hålla reda på de som e onyktra det skall la för tusan inte drabba dom som har ett stort intresse i bilhobbyn överhuvudtaget inte lida för?
Sen custom motor show gör ju så att jkpg lever upp varje år får en jäkla massa besökare.
Låter mer som du e en sådan där stenkastare som tror det löser sig med gatsten.
Själv drar man till jkpg med goda vänner o skall njuta av ledighete och kolla bilar.

Sök