6970
Sök

2.5" catback Audi A4 1.8T

347 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Hejsan jag vill skaffa mig ett nytt avgasystem pga att jag vill få fetare utblås, kollade runt lite men känndes som att kapad av orginaländröret och svetsta på någpt nytt inte var något att tänka på, då orginal systemet endast säljs av Audi själva. så jag funderar på Simons sportsystem eller ferrita jag tycker ferrita har ett snyggare utblås änn simons men vilket märke skall jag välja vilket är bäst och skiljer det något effektmässigt dem åt? det skall vara 2.5" från katalysatorn och bakåt. får man några mer hästkrafter eller vridmoment om man monterar 2.5" catbak system ?

Tack på förhan.

Patrick^^

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
12 april 2009
Du får max 5-8HK av att byta från katten och bakåt. Inget du kommer märka av. Både simons och Ferrita finns i rostfria utföranden och håller därför mycket länge. Simons standard sportavgas håller väldigt länge oxå. Det räcker med att jämföra pris och utseende då båda är bra system.

347 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
okej tackar, ja tänkte nästan det blir ju mer effekt om jag byter downpipen också men som sagt är inte ute efter effekten så mycket mest lite mullrande ljud och snyggt utseende men kör nog på ferrita gillar deras slutdämp och dem har livstids garanti känns som ett bra val det är ju ett rätt känt märke med.

Patrick^^

Sök