4398
Sök

Tips på nytt batteri till volvo s40

Jonazz
13 april 2009
Trådstartare
Tjo!
Mitt gamla batteri har gått i pension. Ska köpa ett nytt men vet inte riktigt vad jag ska välja. Kommer att ha ett relativt stort ljudbygge med 2st slutsteg, 4st 6,5" kit och 2st 10" basar. utöver det 2st 5,25" samt 2st 4" som drivs via stereo. Har även en konding. Är det någon idé att köpa t.ex ett Optima om batteriet inte ska flyttas från motorrummet? Kommer inte stå å spela utanför korvkiosken med motorn avstängd. Tips på bra batterier var det alltså!
Mvh Jonas

Bilen är en volvo s40-99

21 761 Inlägg
13 april 2009
Om du inte tänker spela en massa med motorn avslagen så går det även bra med ett renodlat startbatteri, det är inte helt nödvändigt med ett som tål många djupurladdningar (om man nu inte vill ha ett sånt förstås). smile

Enligt tabell hos Tudor så rekommenderas typ 60-65 Ah batteri till din bil, men om det får plats med ett större så är det ingen nackdel enligt mig. Kolla gärna upp hur stort batteri det ryms.

1 634 Inlägg
13 april 2009
Jag köpte 2st Excide extreme 2 batterier. Funkar kanon och passar på orginalplats. Mycket bra batteri för pengarna, dryga tusenlappen.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök