2352
Sök

Projekt: Peugeot 205 GTI, ljudbygge samt uppfräshning [Krockad 2/5-09]

536 Inlägg
2 juli 2009
Soderqvist skrev:
Så nu har jag varit lat med uppdateringarna, Var iaf till skroten och hämta lite delar till bilen.

Kylare = 250 kr
Monteringsram med kylfläktar = 250 kr
Kofångare = 300 kr
Lycktor = 600 kr då inklusive fästen

Totalt = 1 400 kr.

Allt annat tog jag en hammar kofot och polygrip och försökte rikta bäst jag kunde i brist på pengar. Resultatet vart väll så där.. Hela bilen ser sne ut pga att huven inte rikgit ville bli rak sen frontplåten behöver knackas ner lite så fästet för grillen hamnar lite längre ner på vänster sida och det saknas en skruv till kofångaren.

Iaf så blev jag hyfsat nöjd! Ska fixas och trixas lite mera senare, går iaf att köra med bilen nu och nya blinkersglas (Vita!) kommer den 25:e, såg också att förra ägaren har gjort världens soppa med alla kablarna i motorrummet, detta ska också fixas senare då jag ändå ska dra om kablarna till kylfläktarna.

Kan någon svara mig att man kan kalla 3 ihopsnurrade kablar med eltejp runt för permanent lösning? Jävla amatörer...

Har tröttnat på att avgassystemet ligger imot ett stag i framvagnen (Också förra ägarens hemfix) så jag letar nu efter en orginalkatt till bilen! Om någon vet eller har någon sådan så hör av dig omgående!

Ingen riktigt uppdate utan bild! tongue
http://www1.garaget.org/gallery/archive … jm7ecn.jpg

//Soderqvist

hehe hoppas att lyktorna va helt nya till Peggan ^^ annars så va de inte stor skillnad på helt  nya lyktor o så begagnade ^^ MVH Kalle

536 Inlägg
2 juli 2009
Blir helt okeey skulle jag tro smile (Y)
Checka gärna in min Pegga ^^ o kom med förslag om så skulle va tongue

738 Inlägg
30 september 2009
Som peder sa, när du ändå börjat riva lite, i med en mi16! big_smile

Sök