Hjälp med Kabeldragning i 93..

emils
14 april 2009 · 2 Inlägg

hej alla glada!

har en Saab 93 "99 som jag ska installera ljud i..
en baslåda i skuffen samt steget, ska sedan ha 6,5 i framdörrar och diskanter uppe på instrumentbrädan... tänkte kolla om det är någon här som har dragit kablar i en sådan bil innan som kan hjälpa mig med tips o råd....

e de svårt att får det snyggt ? finns det gott om plats under lister o annat...? var är bäst att jorda? e de bakbältets fäste? e de nån som har nån smart idè hur man kan fästa upp bas+steg i skuffen ? nån som har erfarenhet av märket Hertz sedan innan?

tack på förhand!

// EMIL

Saab 9-3 "Vector" (2008)
Evil_Genius_Garage *Gysot*
14 april 2009 · 472 Inlägg

Det finns gott om plats under listerna & genomföring finns bakom handsfaket samt under ratten utan problem..Jorda kan du göra i bältesfästet utan problem..

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
ztoffe88
14 april 2009 · 101 Inlägg

hur pass grov strömkabel ska du använda dig av?

jimmyostrom
15 april 2009 · 560 Inlägg

Enligt mig ett ruskigt prisvärt märke som låter riktigt bra.

Har du inte högtalare i dörren idag så måste du dra ut högtalarkablar i dörrarna, detta krävs då att du borrar upp befintliga hål som finns i kontakten.

Lite pill är det, men det är LÄTYT värt det i tid och pengar.

emils skrev:
nån som har erfarenhet av märket Hertz sedan innan?

// EMIL

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
sneJe
15 april 2009 · 115 Inlägg

Hade en saab 9-3 tidigare och det det är inga problem att få in kablarna i dörrsidorna. Dock får du nog precis som Jimmy sa, borra upp hål i själva chassit in i bilen.

under lister finns gott om plats och inga problem att dra kablar. Jag drog bak kablar till slutsteg och låda under listerna på passagerar sidan och allting rymdes utan tvång att få på listerna igen.

Dock kan det vara pissigt att få ut strömkabeln genom torpedväggen, jag skruvade ur handsfacket och hittade en utgång där som var gummiklädd, sen så är det bara att fästa strömkabeln på någonting hårt och trycka igen gummit.. Annars borrar du upp ett eget hål och tätar, inga problem det!

Lycka till, skrik om det är några problem

emils
18 april 2009 · 2 Inlägg

tackar för svaren... ska försöka fixa allt i helgen nu...




sneJe skrev:
Hade en saab 9-3 tidigare och det det är inga problem att få in kablarna i dörrsidorna. Dock får du nog precis som Jimmy sa, borra upp hål i själva chassit in i bilen.

under lister finns gott om plats och inga problem att dra kablar. Jag drog bak kablar till slutsteg och låda under listerna på passagerar sidan och allting rymdes utan tvång att få på listerna igen.

Dock kan det vara pissigt att få ut strömkabeln genom torpedväggen, jag skruvade ur handsfacket och hittade en utgång där som var gummiklädd, sen så är det bara att fästa strömkabeln på någonting hårt och trycka igen gummit.. Annars borrar du upp ett eget hål och tätar, inga problem det!

Lycka till, skrik om det är några problem

Saab 9-3 "Vector" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang