4853
Sök

Frågor angående försäkringsbolaget och eftermarknadsdelar.

945 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Min bil blev påbackad för ett tag sedan, när den stod på parkeringen hemma. Försäkringsbolaget blev informerat och inga problem här. Motparten anmälde skadan och försäkringsbolaget kommer stå för kostnaden.
Men kommer dem ersätta den med en originaldel eller med en liknande den jag hade på?
Med tanke på att avgassystemet är ombyggt för bakdelen så måste det ju bli mycket mer jobb att åtgärda det och sätta på en vanlig bakdel?

Vad har ni för erfarenheter?

Kan tillägga att det är "stora" försäkringsbolag det handlar om.

Körv
3 535 Inlägg
15 april 2009
Förmodligen kommer dom vilja betala en originaldel.. Eller så får du pengar i näven.

Truckdriving Man

2 230 Inlägg
15 april 2009
orginal troligen, men om du säger att den del du nu hadde är billigare än orginal så är det nog inte allt för svårt att dom pröjsar den istället. annars är det orginal om du inte har lyckats försäkra bilen med det du hadde smile
inte 100 men nästan säker smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 april 2009
Det är som när man köper en bil. duktiga prutare betalar lite medans de som inte kan pruta startar trådar om hur hutlösa bilpriserna är.

knallar du upp med kvitton till försäkringbolaget och talar om att du på inge som helst villkår kommer acceptera något annat än det som satt monterat på bilen så är det inga problem.  Gäller att kunna förhandla...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

945 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Tack gott folk! Jag ska dit imorgon och snacka.
Tar på mig skjorta och mitt vackra leende.
Den kom till Sverige med dessa modifieringar. Det kanske inte spelar någon roll eller?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/15924/625211_tzwoue.jpg

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 april 2009
Sir_x skrev:
Det kanske inte spelar någon roll eller?

Men hallå, du måste elda på mer än sådär.

Börja med ett mycket fast handlag och ställ dig upp om de börjar pratas om import hit och dit.

"Nu är det min bil jag försäkrar hos er och inte någon annans bil, jag vill alltså ha min bil tillbaka i det skick den var innan herrn backade rakt in i min bil.  Hittar ni ingen likadan bakdel lackerad och i likvärdigt skick får ni laga upp den som sitter på bilen till det skick den var i innan olyckan.  Jag har inte gjort något fel utan blivit påkörd och accepterar inget annat än att bilen återställs. bla bla"

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 072 Inlägg
16 april 2009
Sir_x skrev:
Den kom till Sverige med dessa modifieringar. Det kanske inte spelar någon roll eller?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/15924/625211_tzwoue.jpg

Det där är en eftermarknads produkt som du köper hos SAM bilmode. Ingen import tjofräs som är svår att hitta eller ersätta.

945 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
sik skrev:
Sir_x skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/15924/625211_tzwoue.jpg

Det där är en eftermarknads produkt som du köper hos SAM bilmode. Ingen import tjofräs som är svår att hitta eller ersätta.

Nix det vet jag. Dock så är detta monterat innan bilen kom till Sverige.

Har precis varit på verkstaden. Blir en likadan och beställs från Sam.
Slutet gott!

Sök