Bytta motor från tpi 350 till ls1 corvette c4

mastershark
15 april 2009 · 23 Inlägg

någon som gjort detta eller vet om det funkar?

Chevrolet corvette "procharger" (1985)
Masterworks
15 april 2009 ·

mastershark skrev:
någon som gjort detta eller vet om det funkar?

Borde väll funka? Du kan få köpa min LS1a om du vill?  smile

mastershark
15 april 2009 · 23 Inlägg

okej vad för ls1 hörde det skulle funka bäst från camaro trans am?

Chevrolet corvette "procharger" (1985)
Masterworks
15 april 2009 ·

mastershark skrev:
okej vad för ls1 hörde det skulle funka bäst från camaro trans am?

Det är min Corvette som donerar en fin LS1a!  smile

Melker_elk Blyfot och motor dödare
20 april 2009 · 388 Inlägg

mastershark skrev:
någon som gjort detta eller vet om det funkar?

första frågan varför?
350 tpi är en av dom trim vänligaste motorerna ok att ls1 har runt 100 hk mer men ändå
nu är ifs alla inte som jag å älskar å göra jobbet själv man jag skulle trimat orginal motorn.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Jokern023 The Joker,
21 april 2009 · 463 Inlägg

Motorn må va en av dom som är lättast att trimma, men en LS1 har ett helt annat insprutnings system den är lättare snyggare samt att dom är trimmvänliga som tusan också så jag tycker du skall köra på Ls1. finns ju hemsidor i usa som säljer färdiga Monterings kitt med motorfästen å vxllåds-balkar och sånt du behöver för att montera i äldre jänkare,

Senast redigerat av Jokern023 (21 april 2009)

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3
KammaDej
21 januari 2010 · 191 Inlägg

kom inte LS1 först till C5:an? eller är jag ute och cyklar nu? har för mej att C4:an kom med LT1 årsm 91, TPI innan det, och LS1 i C5.. fast som sagt jag kan va ute och cykla nu.

mvh!

camaro67 Meister
21 januari 2010 · 6 763 Inlägg

KammaDej skrev:
kom inte LS1 först till C5:an? eller är jag ute och cyklar nu? har för mej att C4:an kom med LT1 årsm 91, TPI innan det, och LS1 i C5.. fast som sagt jag kan va ute och cykla nu.

mvh!

Ls1 kom i c5:an precis som du säger. Tror den kom 97? Men som tidigare är sagt så är det bättre att ta ifrån en camaro/transam då de inte har transaxel utan vanlig växellåda. Jag ser bara fördelar med en ls. Helalumaskin som väger 100kg mindre än en tpi. Fundera på vad den vikten gör i fronten för väghållningen

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
KammaDej
22 januari 2010 · 191 Inlägg

camaro67 skrev:

KammaDej skrev:
kom inte LS1 först till C5:an? eller är jag ute och cyklar nu? har för mej att C4:an kom med LT1 årsm 91, TPI innan det, och LS1 i C5.. fast som sagt jag kan va ute och cykla nu.

mvh!

Ls1 kom i c5:an precis som du säger. Tror den kom 97? Men som tidigare är sagt så är det bättre att ta ifrån en camaro/transam då de inte har transaxel utan vanlig växellåda. Jag ser bara fördelar med en ls. Helalumaskin som väger 100kg mindre än en tpi. Fundera på vad den vikten gör i fronten för väghållningen

ja helaluminium är grejer det smile gör hur mycket som helst för väghållningen som du säger!

mvh!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang