8428
Sök

varning för Blocket-bedragare från Alingsås/Trollhättan, polisanmäld!

10 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
hoppas inte att någon annan person blivit lurad av en bedragare från Allingsås/Trollhättan som påstår att han äger en uppsättning Dotz Mugello 19" och även använt sig av bilder från garaget.org folk i annonsen på Blocket!

så att om någon har uppgifter på denna  så är ni välkomna att höra av er till mig!

Han har sålt Klargklas lampor till volvo på garaget.org med, så att någon har nog haft kontakt med han förr.
Om man söker på det nummret på google så hittar man länken som numera är raderad från denna sida.

Hoppa över kommentarer om att man är korkad som betalar i förskott bla bla bla, ni vet mycket väl att det är först till kvarn som gäller, och hittills har det ALLTID fungerat bra!
Senast redigerat av Juhak81 (15 april 2009)

red daddy
15 april 2009
tråkigt me sånna idioter, skottpengar på sånna

2 014 Inlägg
15 april 2009
Tråden är rensad på inlägg samt otillåten information.

Publicering av namn, personnummer, telefonnummer och/eller andra personuppgifter på detta forum är INTE TILLÅTET och dessutom brottsrubricerat.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

10 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Väldigt tråkigt...hatar sådant!

10 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Tack alecci! uppfattat!

378 Inlägg
15 april 2009
Kanon med rensning.

Polisen får lätt tag i personen ifall du ger dom kontonr du överförde till.
Har du gjort det via någon betalnings applikation av någon typ, ringer dom dit och begär kontonr som detta är kopplat till.

Ang telefonr så får dom lätt tag på detta ifall det är en registrerad källa, dvs ej kontantkort om personen ej har valt att registrera det.

När var det du gjorde överföringen?, när jag råkade ut för detta, var jag en dag försen att stoppa överföringen.

Enligt min bankman, så hade dom kunnat tagit tillbaka överföringen om jag vart snabbare.
Vet ej om detta fungerar då jag var för sen med det.
Men enligt denna så kan dom återkalla den utan problem, om man beskriver vad detta handlar om.
Dock fick man skämmas lite, pga detta med förskotts betalningar är ju ganska vanligt med bedrägerier.

Hoppas på detta löser sig.

// KimpaaBooY

10 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Precis, Tack för svaret.
Har varit i kontakt med banken, de kan inte stoppa den då vi har samma bank och det överförs direkt.
Polisen har fått bank kontonummer samt tele nummer och även blocket har diarienumret från polisen så de kompletterar med uppgifter som han lämnat till blocket just.

Ville inte "hänga" ut någon men bara upplysa om att denna bedragare finns, tycker det verkar konstigt om det är olagligt med sådant, men lagen ska lydas och det innefattar även mig!

Ber om ursäkt för det inträffade och om någon känner igen sig så kan de gärna kontakta polisen eller mig med kompletterande uppgifter!

Tack alla!

378 Inlägg
15 april 2009
Juhak81 skrev:
Precis, Tack för svaret.
Har varit i kontakt med banken, de kan inte stoppa den då vi har samma bank och det överförs direkt.
Polisen har fått bank kontonummer samt tele nummer och även blocket har diarienumret från polisen så de kompletterar med uppgifter som han lämnat till blocket just.

Ville inte "hänga" ut någon men bara upplysa om att denna bedragare finns, tycker det verkar konstigt om det är olagligt med sådant, men lagen ska lydas och det innefattar även mig!

Ber om ursäkt för det inträffade och om någon känner igen sig så kan de gärna kontakta polisen eller mig med kompletterande uppgifter!

Tack alla!

Okey, jo det är bra att blocket är hjälpsamma.
Okey, vilken otur, jag har swedbank och personen som blåste mig hade handelsbanken (företagare desuttom :S )

Men som sagt innan, jag var för slö.
Höll på med tjaffs i ca 1 år med detta, sen kom ett papper från polisen att undersökningen lagts ner.
Iof så var det jag som blev förbannad också och sa jag bryr mig inte längre.
Men i mitt fall handla det också om bara 400kr, dock så studera jag då och hade inte mycket pengar.
Men när dom höll på och tjaffsa när jag börjat jobba, så orka jag inte mera.

Men i ditt fall är det solklart att du skall kämpa.
Lite värre summa där, och hoppas den där jäveln åker fast ordentligt.
Men gör som jag och se detta som en läxa, även om du får pengarna tillbaka.
Folk är svin i dagens läge, kör med säkra betalningar, helst öga mot öga.

// KimpaaBooY

Sök