hej har köpt en alpha Gas baslåda med dubbla 12" . rms power 300+300 Max power 600+600. 4 ohm impedance. där är en enskilld anslutning på lådan till varje bas, (skrev de för har sett att vissa har bara en)
det jag vill ha hjälp med är hur starkt slutsteg jag ska ha ? och om de ska va 2 eller 4 kanal? ska jag brygga?
hej har köpt en alpha Gas baslåda med dubbla 12" . rms power 300+300 Max power 600+600. 4 ohm impedance. där är en enskilld anslutning på lådan till varje bas, (skrev de för har sett att vissa har bara en)
det jag vill ha hjälp med är hur starkt slutsteg jag ska ha ? och om de ska va 2 eller 4 kanal? ska jag brygga?
rita gärna upp kopplingen med så e ni snälla.
Skaffa dig ett Monosteg att driva basarna med. Det räcker med ett steg runt 1500Kr klassen och kabelkit till det.
Koppla + på + och - på - från baslåda till steget så får du 2ohm's impedans
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Har precis samma låda, funderar på kolla på en GAS slutsteg GAS AlphaX100, skulle den orka drivan basslådan samt 4st mindre högtalare tror ni? Är helt lost när det gäller billjud! Om det funkar, så kan man väl iaf köra så ett tag så jag får ihop pengar till en mono-steg senare?
GAS AlphaX100.4, 4-kanals slutsteg. Ny slimmad design på utsidan med en upplyst text på ovansidan. Kraftiga anslutningar för ström och högtalare gör att grova kablar kan anslutas. Perfekt för att driva en baslåda och ett framsystem.
Nog kommer det att funka allt, men det blir inte så värst bra. Det steget är lagom för att driva basarna eller högtalarna på. Om du ska driva allt så blir det ju 2 kanaler till högtalarna och 2 till basarna, och det blir lite dåligt med effekt till basarna då. Så kör isåfall det steget enbart till basarna, eller köp ett X5 istället.
När jag köper slutsteg till min gas 2 x 12" baslåda ska jag ha 2 kanal, 4 kanal elr mono steg? svara och motivera vf du tycker så.
Köp ett monoblock.. Det försökerjag jämt ha till basar. Det driver ur dom bättre och eftersom monoblocket bara ha bas inställningar så är det en stor fördel jämfört med 2-4 kanaliga steg. 4-kanaliga får man inte ur effekten lika bra som på ett monoblock och 2-kanaligt. Satsa på ett monoblock
Tycker du också du ska satsa på ett monoblock i stil med impact lk2501 är ett nice steg som lämnar bra med effekt till vettiga pengar och låter riktigt bra
tror du ska satsa på mutant (har inte lyssnat på dom men har hört dom har finfina steg.) här har du ett som levererar 600wrms http://www.dbakuten.se/detail-item_id-12305 som sagt har inte lyssnat på det men har hört fina saker från mutantstegen.