Inbrott i bilen

id_
18 april 2009 · 130 Inlägg

Ja nu var det min tur att få inbrott i bilen, nån gång inatt har några haft kul med att krossa ruta och bryta sönder runt passagerar dörren.

Har väl inga stora förhoppningar om att dom ska åka fast, men tänkte iaf höja ett varningens finger till folk som bor i närheten.

Polisen kom lite lägligt då jag var i full fart med att fotografera i morse, han sa då att en SVART BMW hade synts till i krokarna inatt/morse.

Den syntes sedan tydligen till i grann-byn Herrljunga i morse. (om jag fattade polisen rätt)

Om den hade nåt med inbrottet att göra är oklart, men nu vet ni iaf.

Det som blev taget var en Ipod och en digitalkamera.

http://i43.tinypic.com/5agd9d.jpg

http://i43.tinypic.com/xdi4c4.jpg

http://i41.tinypic.com/hrwz8i.jpg

coffs
18 april 2009 · 29 Inlägg

Äckliga jävla loosers det finns i samhället.. Hur har man blivit uppfostrad om man ens gör en sån sak? Patetiskt. Hoppas att försäkringen täcker skadorna iaf..

Nordanvind
18 april 2009 · 43 Inlägg

Usch va tråkigt sad
Hoppas att allting ordnar upp sig för dig...

Rand
18 april 2009 · 1 024 Inlägg

asså vilka idioter det finns!

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
alain www.bimmerpower.org
18 april 2009 · 3 995 Inlägg

Man kan inte har någonting i fred i bilen!, för jävligt! mad
Varför hade du kvar en Ipod och en digitalkamera i bilen?
De kan krossa en ruta bara för en packet ciggarett.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
id_
18 april 2009 · 130 Inlägg

alain skrev:
Man kan inte har någonting i fred i bilen!, för jävligt! mad
Varför hade du kvar en Ipod och en digitalkamera i bilen?
De kan krossa en ruta bara för en packet ciggarett.

Ja det var dumt, brukar alltid ta ut det ur bilen, skulle igentligen ut igår efter jag kom hem, men somnade på soffan o när jag vakna så tänkte jag att fan orkar inte åka nu.. o tänkte inte på ipoden. sad

Och digitalkameran har legat i handsfacket sen elmia då den fick slut på batterier innan jag ens hunnit ta en bild, så den hade jag helt enkelt glömt av att den låg där!

Men jag håller med, mycket klantigt att ha de sakerna kvar i bilen.

xenopsy N/A
18 april 2009 · 141 Inlägg

okej.. försökte dom först bända upp dörren, men ångrade sig och krossade rutan eller? idioter

id_
18 april 2009 · 130 Inlägg

Omtänksamma inbrottstjuvar? :d

Nämen jag fattar va du menar, va jävligt dumt av dom att ens försöka bryta där uppe vid taket, vafan trodde dom lixom? att låskolven skulle ploppa ur när dom bände där eller?

Ser inte ut som ett proffsjobb direkt, luktar pundare lång väg.

Hittade ett halvt plattjärn brevid bilen oxå som dom förmodligen försökt använda som dumnyckel på ovansida dörren.

Markus_O
18 april 2009 · 57 Inlägg

Huva huva... Jag hade inbrott i min jobbil natten till torsdag. Den står i Alingsås så det kanske är samma skurkar. Då fick de med sig elverktyg för ett antal tusen, tur i oturen var väl att de bara knackade en ruta och inte skadade bilen i övrigt.

Och så fick jag ett gratis hemmasvetsat fälgkors som plåster på såren. (Som också uppenbarligen fungerar bra till inbrott)

Senast redigerat av Markus_O (18 april 2009)

HN
18 april 2009 · 23 Inlägg

Fy fan, beklagar tråkigheterna. Vet hur det känns.

_zigge_
18 april 2009 · 313 Inlägg

Att folk inte skiljer på ditt och mitt..Finns för mycket lösaktigt folk ute som drar omkring.. Och folk med för mycket tid.. SKAFFA ER ETT JOBB SÅ NI BLIR TRÖTTA PÅ KVÄLLARNA!!!

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
alain www.bimmerpower.org
18 april 2009 · 3 995 Inlägg

skunkworks skrev:

alain skrev:
Man kan inte har någonting i fred i bilen!, för jävligt! mad
Varför hade du kvar en Ipod och en digitalkamera i bilen?
De kan krossa en ruta bara för en packet ciggarett.

Ja det var dumt, brukar alltid ta ut det ur bilen, skulle igentligen ut igår efter jag kom hem, men somnade på soffan o när jag vakna så tänkte jag att fan orkar inte åka nu.. o tänkte inte på ipoden. sad

Och digitalkameran har legat i handsfacket sen elmia då den fick slut på batterier innan jag ens hunnit ta en bild, så den hade jag helt enkelt glömt av att den låg där!

Men jag håller med, mycket klantigt att ha de sakerna kvar i bilen.

Tyvär att säga så men man lär sig av misstag, de säkert såg ipod och passade på att rotta lite till.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
bmx
18 april 2009 · 7 100 Inlägg

alain skrev:
Man kan inte har någonting i fred i bilen!, för jävligt! mad
Varför hade du kvar en Ipod och en digitalkamera i bilen?
De kan krossa en ruta bara för en packet ciggarett.

sak samma om han hadde sakerna där,dom ska ge fan i det i vilket fall som helst!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Grabber Dagdrömmare
18 april 2009 · 2 836 Inlägg

"Det som blev taget var en Ipod och en digitalkamera."
Det är därför du fått inbrott. Spelar ingen roll om man kan inte få saker i bilen i fred - syns det så tas det o dom skiter i vad det kostar för ägaren...
Syns att det var inga proffs heller... Snarare nybörjare som kan inte ens slå sönder en bilruta.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
bmx
18 april 2009 · 7 100 Inlägg

spelar ingen roll om de inte syns heller!så fick ja inbrott,då låg allting dolt!


tråkigt som fan är det iaf,hoppas de löster sej.

men blogg kanske de här skulle passa in!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
volvo_245_racing
18 april 2009 · 667 Inlägg

fyfan vilka svin! har inte haft inbrott ibilen än vilket jag är glad för men brorsan har haft:( tog ett ljudsyste. sen har dem varit på min bil och tagit en ljuddämpare för ca 1000kr:( blir så jävla less på sånt när det händer:(

Mazda 6 "3000Milaren" (2006)
id_
18 april 2009 · 130 Inlägg

Grabber skrev:
"Det som blev taget var en Ipod och en digitalkamera."
Det är därför du fått inbrott. Spelar ingen roll om man kan inte få saker i bilen i fred - syns det så tas det o dom skiter i vad det kostar för ägaren...
Syns att det var inga proffs heller... Snarare nybörjare som kan inte ens slå sönder en bilruta.

Självklart är det därför dom initiellt bröt sönder dörren och knacka rutan.. kan inte försvara mig mot det.

Nu skapade jag ju inte denna tråden för att folk skulle förklara för mig vad jag gjort fel, för det vet jag till 110%.

Mitt budskap var väl kanske att folk är mer uppmärksamma i krokarna, och tänker på det jag inte gjorde, och om nån sett nåt, kanske ser nån lurig annons på blocket eller så framigenom.

Exakt det som försvann var:

Ipod Touch 16gb (vääääldigt repig på baksidan)
Bilhållare för ipoden från brodit.se http://www.brodit.se/images/840781.jpg
Gammal digitalkamera Sony Cyber-Shot DSC-W12 med fodralet på bilden http://www.livingroom.org.au/photolog/i … sc_w12.jpg

LÄMNA INGA VÄRDESAKER I BILEN!

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
18 april 2009 · 2 853 Inlägg

Grabber skrev:
"Det som blev taget var en Ipod och en digitalkamera."
Det är därför du fått inbrott. Spelar ingen roll om man kan inte få saker i bilen i fred - syns det så tas det o dom skiter i vad det kostar för ägaren...
Syns att det var inga proffs heller... Snarare nybörjare som kan inte ens slå sönder en bilruta.

öhh. va drar du den slutsatsen ifrån?

man kan väl få saker stulna ur bilen fast de inte syns. de kan ju tom ta hela bilen ffs.

bihfocus
19 april 2009 ·

Har man sådana bilar ska man inte ha dem ute om man har garage. Tråkigt meen tjuvarna bryr sig nog inte om man har en skrot bil eller flermiljoners.

Confidence
20 april 2009 · 62 Inlägg

Typiskt amatörjobb. Med tanke på att det är i Vårgårda och så amatörmässigt gjort så skulle jag gissa på att det är gjort av några halvkriminella ungdomar. Antingen från trakten eller bara förbiresande.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang