Inbrott i bilen

id_
23 april 2009 · 130 Inlägg

Newsflash

Farbror blå ringde idag och förklarade att dom tagit fast killarna som gjort åverkan på min bil.
Det verkar iaf som om det är dom då jag beskrivit sakerna som blev tagna grundligt för polisen och det instämmer.

Ska in till stationen imorgon och kika på grejjerna.

Fan va glad ja blir att polisen faktiskt gör mer nytta än man tror ibland!

Nu när dom åkt fast (förmodligen dom) undra om man kan "stämma" dom på kostnader för självrisk m.m.. nån som har erfarenhet om hur det fungerar?

Aja polisen lär väl förklara för mig imorgon, men vore fint o få eran upfattning om sånt...

Tack för alla positiva kommentarer, det har gjort skiten lite mer acceptabelt o veta at man har folk i ryggen!

Bosse89
23 april 2009 · 30 Inlägg

Fy fan! Tänker på pappas 340 när jag hade den till min tjej, skulle åka hem dan efter o kommer ut o får se :S såg nästan ut som din!

Ford Flesta ST "Lillen" (2006)
Memme I'am AWESOME..
23 april 2009 · 2 783 Inlägg

Ta det med polisen om du kan stämma dom för självriksen och sånt !

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
id_
24 april 2009 · 130 Inlägg

Okej kanske meningslöst o följa upp detta här o nu, men var iaf hos polisen idag, och mina grejjer fanns där \o/

Bilen har precis blivit klar hos skadecenter, och är inlämnad på lack.. efter det så kommer den åka till ditec för komplettering av lackbehandlingen, sen så kanske jag har bilen tebax i slutet på nästa vecka, woohoo! allt har klaffat perfekt, exemplariskt skött av trygghansa so far.

Tubriken
25 april 2009 · 156 Inlägg

Låter bra att de vart en bit som vart klart. Glad att du fick tillbaks grejerna. Här på område försökte ett ungdomsgäng sno vingar på bilar förut.. Grannen såg de å han rusa efter.. Jävla miffon.

Men dags å fundera på pansarglas i bilar? wink

Sand_Man Magister Mundi Sum
25 april 2009 · 177 Inlägg

Faan man skulle ju haman på en ansatllt om man kom på en sådan jävel !!

Fan ! liter med dig...

MVH / Anders

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
Miro87 Soffliggare
25 april 2009 · 83 Inlägg

Vad skönt att det ordnades tillslut, det är ju inte så ofta man får tillbaks grejerna

M4ns0N
25 april 2009 · 19 Inlägg

Varför i Helv*te ska dom banka sänder halva bilen om dom ändå krossar rutan sen, jäkla idioter, men skönt att dom åkte dit och att du fick ordning på bil och allt soppas snabbt smile

id_
25 maj 2009 · 130 Inlägg

Nu har rättegången varit, fick hem brev idag och det slutade med att dom blev skadestånds-skyldiga till ett par snubbar o nåt företag.
Totalt ska dom betala skadestånd på typ 35k
Jag skulle få för mina utlägg o fortfarande saknade saker 1900:- (självrisk 1500:- och mobilladdare + hållare 400:- )
tyvärr får man väl inte hänga ut folk här, men det vore sjukt kul o se om nån vet vilka det är  smile

Det som stod i tidningen var iaf att det var en 20åring och en 40åring hemma hörande i Nödinge.

Eftersom jag fick typ en bok i form av A4-papper från tingsrätten så e de svårt o tyda allt som sagts, men har jag fattat rätt så blev det fängelse i 5månader för den ena och skyddstillsyn för den andre.

O ett stort tack till Alingsås Bilskadecenter som fixade bilen så fort! o kanonbra blev det oxå.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang