Långtids Projekt: opel omega : nu bilen ute!

paradyne Green Street Elite
21 april 2009 · 676 Inlägg

primeramannen - hur gör man short shift då? skulle vara jävligt nice o ha bara man visste hur man gjorde tongue

hamanatsi - tackar smile

primeramannen
21 april 2009 · 907 Inlägg

paradyne skrev:
primeramannen - hur gör man short shift då? skulle vara jävligt nice o ha bara man visste hur man gjorde tongue

hamanatsi - tackar smile

man kapar här och förlänger,tyvär vet jag inte hur mycket tror nästan att man måste pröva sig fram för bästa resultat
http://www.geting.se/image.php/166090-632586_982oe2.jpg

Dodge Dart "Darten" (1965)
paradyne Green Street Elite
21 april 2009 · 676 Inlägg

primeramannen - okey.. hum de är ju värt o tänka på smile

paradyne Green Street Elite
21 april 2009 · 676 Inlägg

idag blire tyvär ingen uppdate med bilen har legat riktigt krasslig hela dagen så de vart såhär ^^ har dock spånat lite om mer till växelspaken!

visst skulle de vara lite små ballt o ha typ en " växel läges givare " XD haha hittade inte ordet för saken...
sån där som t.ex. ferrarri har i sina bilar som markerar var 1an ligger till 5an och backen.
en sån i borstat aluminium lr något liknande big_smile

kom med mer förslag på saker man kan göra smile

Allansson
22 april 2009 ·

Har missat detta projektet.
Hade en sån här som förstabil. Samma färg. big_smile Väcks en del minnen när man ser en. Dock skötte jag inte om min så mycket så den blev uppäten.

Ser kanon ut, men byt inte till rundade hjulhus bak. Det är mycket snyggare med raka.

sundin_omega Mr Roy
22 april 2009 · 86 Inlägg

roligt någon vill fixa med en sådan grym bil ej så vanliga tyvär som upp snyggade å igårdning tyvär. har själv en omega a som långtids projekt redigt härliga bilar å lätt mekade:-)

:lol
Ertiyed
22 april 2009 · 349 Inlägg

Säger som andra: Roligt med ett lite ovanligare projekt! smile

paradyne Green Street Elite
22 april 2009 · 676 Inlägg

Allansson - tackar smile asså jag är samtidigt as sugen på att runda av dom  hmm men de får vi se senare hur det blir ^^ samtidigt lite kaxigt att ha raka hjulhus när nästan inga andra har det smile

sundin_omega - visst är omegorna lätt meckade big_smile det här är oxå ett långtids projekt men de blir dom väl nästan automatiosk me tanke på märket wink? haha nerå smile opel e fina grejer bara en massa " volvo raggare "
som kommer med sina spydiga kommentarer smile

Ertiyed - till o med jag håller med wink big_smile

paradyne Green Street Elite
22 april 2009 · 676 Inlägg

BTW! kan jag byta ut min äckliga lmm mot en  t.ex. volvo lmm? min e så fyrkantig och ful !
dock så gåre inte med 740is lmm då den har 6 anslutningar i kontakten o min har bara 5 hmm

men gåre kanske o löda om lr något annat sådant för att få på en " rund " lmm som orginal inte passar?

salabim_kim
23 april 2009 · 54 Inlägg

hur går det med bilen?
säg till ifall du behöver några delar ja har en omega-91 ute till försäljning med sommar däck på alufälg
trevligt att se ett så underbart projekt föresten.
OMEGA ÄGER!!

paradyne Green Street Elite
23 april 2009 · 676 Inlägg

salabim_kim - Jag pmar dig big_smile

Kirre
23 april 2009 · 2 122 Inlägg

plocka bort de små rutorna bak och lägg igen dem istället för att tona dem bli snyggare big_smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
paradyne Green Street Elite
23 april 2009 · 676 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/634447_pa6hsr.jpg
vilket ser bäst ut? big_smile

snabb photoshoppade hur skillnaden vart smile kommentera på hur ni tycker ser bäst ut smile

primeramannen
23 april 2009 · 907 Inlägg

behåll lilla rutan såg mycket bättre ut

Dodge Dart "Darten" (1965)
fredde85
23 april 2009 · 1 798 Inlägg

jo ja håller me behåll rutan ser dumt ut annars.

Annars kul projekt på en ovanlig bil som projekt.

Dessa bilar möter oftast rostdöden tyvärr har haft två st me 3.0 24v de är goa bilar

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
paradyne Green Street Elite
23 april 2009 · 676 Inlägg

primeramannen - tack för din åsikt smile

fredde85 - tackar smile nice me 3nollan ju smile min e tyvär bara 2nollan 8v hmm sugen som fan o byta dock till 3000 motorn smile

opela VD Hammar
23 april 2009 · 613 Inlägg

säger också, ser bäst ut med lilla rutan.
Jag hade med en omega som första bil, men det var en kombi, o jävlar vad hållbara dem är

Senast redigerat av opela (23 april 2009)

MVH Johan
Opel Omega B "What Productions" (1997)
paradyne Green Street Elite
23 april 2009 · 676 Inlägg

opela - dom e hållbara som fan big_smile lr ja inte när rosten väl börjar komma då tar dom ganska snabbt slut tyvär hmm

opela VD Hammar
23 april 2009 · 613 Inlägg

jo rosten är förjävligt på alla oplar det är så synd, farsan la över 30timmar på att laga rost på sin 3000 han har, men som sagt det är ju tyskt ingenjörkonst, synd bara att dem har tagit plåten från gammala konservburkar

( jo jag är opel fantast iaf )

MVH Johan
Opel Omega B "What Productions" (1997)
paradyne Green Street Elite
25 april 2009 · 676 Inlägg

http://student.educ.umu.se/~loekul98/S6 … Bygget.htm

NI som är sugna på att göra egen spoiler big_smile här är en jäkligt bra bild för bild redovisning hur man gör smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang