Panik!! Borttagning Av Solfilm Innan Måndag???

Piratstikin 2015 Dbakuten.
18 april 2009 · 5 092 Inlägg

Hej. ska på ombesiktning på måndag morgon, och jag måste få hjälp med hur tusan man får bort ca 1 år gammal solfilm, bara från frammrutorna?

Det verkar vara 2 lager eller om det är 2skickts film? lämnade in den när vi skulle tona så jag är inte säker. Men som sagt

Det lättaste och snabbaste sättet att ta bort filmen på en söndag tongue

Går att skrapa med en kniv men det tar hela dagen för bara en ruta smile

ska man ha T-röd eller värma med varmluftpistol eller vad? har nån ett tipps på något smart och lätt sätt? big_smile

Mvh.

Kjellander
18 april 2009 · 112 Inlägg

Använd värmepistol såklart!

Bära eller Brista?!
Crille-76 Rekondchef
18 april 2009 · 265 Inlägg

På jobbet brukar ja värma me värmepistol o sen ta limrester me rakblad, thinner eller label off (finns nån billig variant på Biltema).. Går snabbt om d inte e nån billig film typ biltemafilm.. Men eftersom du lämnat iväg solfilmningen e d säkert en kvalitétsfilm o då blir d nog inga problem att göra som ja nämnde ovan! smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
18 april 2009 · 5 092 Inlägg

Crille-76 skrev:
På jobbet brukar ja värma me värmepistol o sen ta limrester me rakblad, thinner eller label off (finns nån billig variant på Biltema).. Går snabbt om d inte e nån billig film typ biltemafilm.. Men eftersom du lämnat iväg solfilmningen e d säkert en kvalitétsfilm o då blir d nog inga problem att göra som ja nämnde ovan! smile

Okej. nja billig tycker jag inte den var haha kostade 3,500 med montering. Men Ungefär hur mycket ska man värma då? Går det inte att pilla upp ett hörn typ och sen värma och dra av filmen för hand? smile

Kjellander
18 april 2009 · 112 Inlägg

Dark_Angel skrev:

Crille-76 skrev:
På jobbet brukar ja värma me värmepistol o sen ta limrester me rakblad, thinner eller label off (finns nån billig variant på Biltema).. Går snabbt om d inte e nån billig film typ biltemafilm.. Men eftersom du lämnat iväg solfilmningen e d säkert en kvalitétsfilm o då blir d nog inga problem att göra som ja nämnde ovan! smile

Okej. nja billig tycker jag inte den var haha kostade 3,500 med montering. Men Ungefär hur mycket ska man värma då? Går det inte att pilla upp ett hörn typ och sen värma och dra av filmen för hand? smile

Det går säkert bra att pilla upp ett hörn och dra, men risken finns att filmen delar sig. Men det är ju bara att ta bit för bit i sånt fall...

Bära eller Brista?!
Piratstikin 2015 Dbakuten.
18 april 2009 · 5 092 Inlägg

Kjellander skrev:

Dark_Angel skrev:

Crille-76 skrev:
På jobbet brukar ja värma me värmepistol o sen ta limrester me rakblad, thinner eller label off (finns nån billig variant på Biltema).. Går snabbt om d inte e nån billig film typ biltemafilm.. Men eftersom du lämnat iväg solfilmningen e d säkert en kvalitétsfilm o då blir d nog inga problem att göra som ja nämnde ovan! smile

Okej. nja billig tycker jag inte den var haha kostade 3,500 med montering. Men Ungefär hur mycket ska man värma då? Går det inte att pilla upp ett hörn typ och sen värma och dra av filmen för hand? smile

Det går säkert bra att pilla upp ett hörn och dra, men risken finns att filmen delar sig. Men det är ju bara att ta bit för bit i sånt fall...

okej. fan är bara det kvar nu och jag orkar inte köra en ombes igen tongue att man alltid ska vänta till sista sekund haha tack för allt. ska försöka i morgon då smile

beathacker Amatör
18 april 2009 · 444 Inlägg

jag pillade upp ett hörn på min film sen drog jag av allt i ett stycke inga limrester eller nått kvar efter filmen

BMW 320d (2006)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
18 april 2009 · 5 092 Inlägg

beathacker skrev:
jag pillade upp ett hörn på min film sen drog jag av allt i ett stycke inga limrester eller nått kvar efter filmen

Värmde du då oxå eller drog du bara?

Jag försökte pilla lite i dag med ett rakblad och fick upp 3 mm i ett hörn med det deladesig och gick av bara tongue

Crille-76 Rekondchef
19 april 2009 · 265 Inlägg

Ja brukar pilla fram en flik i nån hörna o sen dra o värma om vart annat.. Funkat för oss på jobbet iaf men finns ju en uppsjö av olika filmer men dom ggr vi tagit bort "kvalitétsfilm" har d gått bra o göra så iaf! En annan femma me billiga filmer som släpper i miljoner småbitar... roll *booooring*

Piratstikin 2015 Dbakuten.
19 april 2009 · 5 092 Inlägg

Crille-76 skrev:
Ja brukar pilla fram en flik i nån hörna o sen dra o värma om vart annat.. Funkat för oss på jobbet iaf men finns ju en uppsjö av olika filmer men dom ggr vi tagit bort "kvalitétsfilm" har d gått bra o göra så iaf! En annan femma me billiga filmer som släpper i miljoner småbitar... roll *booooring*

haha ja. den är inte från biltema iallafall tongue så troligtvis ska det väll gå bra haha

Cambrant
20 april 2009 ·

Ett tips för framsidorutor är ju soyafilm. Men helt ärligt så lägg ner framrutor i trafik. Livsfarligt enligt mig smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
20 april 2009 · 5 092 Inlägg

Cambrant skrev:
Ett tips för framsidorutor är ju soyafilm. Men helt ärligt så lägg ner framrutor i trafik. Livsfarligt enligt mig smile

Har inte hört talas om. och ja instämmer men snyggt tongue

Vi har bara den ljusaste så man ser bra in och ut haha

Hallstedt Däcksparkare, gnällspik, retsticka
20 april 2009 · 48 Inlägg

Är De 50% fram då lr? Ja har besiktat många av mina bilar me toning på framrutorna å de har gått igenom,, Både på pickupen å på en golf 3,, Annars kan du väl plocka bort rutorna? Tror inte man kan få 2:a på de är nästan 100%,,, dra ner rutorna annars å pilla bort elhiss knapparna så de inte få upp dom,, Försök å fuska de hade iaf ja gjort,, smile

Audi TT Tdi (2009)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
20 april 2009 · 5 092 Inlägg

Hallstedt skrev:
Är De 50% fram då lr? Ja har besiktat många av mina bilar me toning på framrutorna å de har gått igenom,, Både på pickupen å på en golf 3,, Annars kan du väl plocka bort rutorna? Tror inte man kan få 2:a på de är nästan 100%,,, dra ner rutorna annars å pilla bort elhiss knapparna så de inte få upp dom,, Försök å fuska de hade iaf ja gjort,, smile

haha jag vet inte hur mycket det är smile Men man skulle sagt innan man åkte in att elhissarna gåt sönder när man dragit ner dom haha. inte såå troligt men vad ska dom göra? smile hadde lätt gjort så om vi inte börjat pilla bort någon mm i hörnet redan. inte hela världen men det ska vara perfekt haha big_smile

Får se hur vi löser det smile

Hallstedt Däcksparkare, gnällspik, retsticka
20 april 2009 · 48 Inlägg

Oki men ja gjorde iaf så me pickupen,, tog ner rutorna o bort me knapparna å säkringen,, Annars som sagt kan man ju ta bort rutorna helt,, Min farbror är besiktningsman å han skämms ofta för mig när ja kommer in å ska besikta hehe.. Lycka till idag då (Y) Inte bara jag som är uppe nu tydligen tongue skönt me nattarbete smile

Audi TT Tdi (2009)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
20 april 2009 · 5 092 Inlägg

Hallstedt skrev:
Oki men ja gjorde iaf så me pickupen,, tog ner rutorna o bort me knapparna å säkringen,, Annars som sagt kan man ju ta bort rutorna helt,, Min farbror är besiktningsman å han skämms ofta för mig när ja kommer in å ska besikta hehe.. Lycka till idag då (Y) Inte bara jag som är uppe nu tydligen tongue skönt me nattarbete smile

haha ja vi får se smile nej du & jag och typ 287 till vakna. skumt när det brukar vara 3 - 4000 inne haha.

Lugnt & skönt iallafall.

Piratstikin 2015 Dbakuten.
22 april 2009 · 5 092 Inlägg

en sak bara! HUR pinsamt skulle det vara att åka till samma ställe och besikta med rutorna nera och kopla ur elhissarna?? får troligtvis samma gubbe. stryker dom den 2:an iallafall eller måste dom se rutorna att dom är rena?

AlvereZ
22 april 2009 · 787 Inlägg

Antagligen vill dom se rutorna iom att det är dom du bestiktigar om för ? neutral

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang