EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

MrJAM
25 april 2009 · 1 464 Inlägg

Men glöm inte heller det faktum att det sitter en hel del snorungar på detta (och andra) forum som har en 'F*ck the Police'-attityd. Och det där är inte direkt givande. Speciellt med tanke på att de faktiskt sitter här och läser också. Riktigt osmart. Tänk på vilka ord som väljs.

Sen kan man givetvis diskutera vikten av brottens art.
66% av ALLA brott i Skåne 2008 var inte uppklarade.
80% av alla misshandelsfall mot kvinnor 18+ var inte uppklarade.
88% av alla biltillgrepp 2008 var inte uppklarade.

Ger en lite andra perspektiv. Nu är det ju knappast på trafikpolisernas bord allt det där, men omfördelning av personal sker ju på andra arbetsplatser när resurserna på en avdelning (uppenbart) inte hänger med.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
BlackEagle
25 april 2009 · 155 Inlägg

Var tyvärr upptagen igår, kunde ej komma.
Förslag: Kan vi inte byta plats på denna aktivitet ?
Lägg det i en annan del av stan eller kanske utanför eller dyl ...

(snygga bilder Jill)

Smaka fäste !!!
Masterworks
25 april 2009 ·

Jill skrev:

Mrc30 skrev:
Jill bra träff ! men synd att polisen skulle va där hela tiden  rätt komiskt " när polisen fotade dej fotade du samtidigt smile

när kommer det bilder ?

Jo jag blev duktigt less på dom ... Fattar inte hur man kan ödsla EN HEL KVÄLL på att hänga på en parkering ... Gör dom det när ICA är öppet oxå? BAH! Skaffa ett JOBB!!! Det är skandal att de ska få lön för att HÄNGA PÅ EN PARKERING!!!

Jo jag fotade dom o så blev han tjurig o skulle fota mig... men jag såg så fort hans kamera försökte fokusera o slog ut den med blixten .. "alltid retar det någon" som man brukar säga tongue

Bilder är strax klara...

Men HUR tänker du nu???

Dom HAR ett jobb, och det går ut på att kolla bilar och bilister!!!

"Fattar inte hur man kan ödsla EN HEL KVÄLL på att hänga på en parkering"  lol
Det e ju det vi oxå gör fast dom får betalt!

Jag kan oxå tycka att det e en del larviga böter man får, men så e lagen och dom ska upprätthålla den,
och står vi på en parkering så gör ju dom det oxå!

Kom igen nu, smartare än så måste du vara så du kan fatta det?

//Patrik

MrJAM
25 april 2009 · 1 464 Inlägg

Pekka skrev:
Trevligt är väl ordet som bäst beskriver gårdagens träff. Det är väl snart dags för ordningsmakten och politikerna i Ystad att inse att vårt intresse för bilar är en hobby. Jag har funderat många gånger på att vi kanske skulle bilda en klubb/förening. Då kulle vi kunna föra en dialog med makthavarna  och kanske kunna få en plats att hålla till på. Vet inte hur det här låter i era öron? P.s den vit/blå stod på tomgångskörning hela kvällen - är det inte förbjudet inom tätbebyggd område?

Poliser i tjänst faller inte under samma lagar som allmänheten dock. wink

Var det förresten någon som burnade loss eller spelade musik för hela kvarteret? Alltså, med handen på hjärtat, störde omgivningen?

Nu lär väl inte en bildande av klubb hindra polisen från att dyka upp, men som du skriver är det ett steg i rätt riktning att visa politikerna seriösiteten. Modell haagi... Hmm...

För att spinna vidare på BlackEagle's idé... Nu är jag ju rookie vid Ystadmöten så jag har väl eg. inget att yttra mig om, men det kanske finns bättre platser? Jag antar att folk i allmänhet stör sig på oss så närheten till bebyggelse är A & O. ÖB-parkeringen kanske? Där är (tyvärr) bostadshus där, men man kan ju fråga dem om de har lite förstående. Parkeringen är stor nog och det finns mer än en in/utfart (till själva parkeringen) vilket jag vet vissa gillar. Bara spånar idéer... lol

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Tubbex
25 april 2009 · 1 517 Inlägg

låter bra det ju smile ÖB lika fin pakering där smile  + två utfart ^^

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
25 april 2009 · 4 418 Inlägg

MrJAM skrev:
Men glöm inte heller det faktum att det sitter en hel del snorungar på detta (och andra) forum som har en 'F*ck the Police'-attityd. Och det där är inte direkt givande. Speciellt med tanke på att de faktiskt sitter här och läser också. Riktigt osmart. Tänk på vilka ord som väljs.

Sen kan man givetvis diskutera vikten av brottens art.
66% av ALLA brott i Skåne 2008 var inte uppklarade.
80% av alla misshandelsfall mot kvinnor 18+ var inte uppklarade.
88% av alla biltillgrepp 2008 var inte uppklarade.

Ger en lite andra perspektiv. Nu är det ju knappast på trafikpolisernas bord allt det där, men omfördelning av personal sker ju på andra arbetsplatser när resurserna på en avdelning (uppenbart) inte hänger med.

Väl talat, just my point... cool

Johankocken
25 april 2009 · 529 Inlägg

Tycker ÖB- pakering verkar va en god ide o ha en träff på nära   till donken om man blir sylten smile

Volvo fore life :)
Volvo v40 (2014)
Volvo c30 (2008)
reggae
25 april 2009 · 119 Inlägg

Mrc30 skrev:
Tycker ÖB- pakering verkar va en god ide o ha en träff på nära   till donken om man blir sylten smile

De hade kunnat vara nåt ju...

Ska det va så ska de va på skånska!
_____________________________
"Haur du sitt Malme, Haur du sitt varrden"
Volvo 850GLT "PEAB" (1992)
MrJAM
25 april 2009 · 1 464 Inlägg

reggae skrev:

Mrc30 skrev:
Tycker ÖB- pakering verkar va en god ide o ha en träff på nära   till donken om man blir sylten smile

De hade kunnat vara nåt ju...

Mjo, problemet med detta är att det är inslaget i ett bostadsområde (villor) på två sidor. Minns inte hur det ser ut över vägen. Jag tänkte på detta dels för att, om jag minns rätt, är lite nersänkt med tanke på ljudet.

Jag menar mest, att om det är klagomål så får man respektera detta (givetvis om det klagas på goda grunder). Bränna däck och testa dB-mätaren tycker jag är häftigt att se/uppleva, men man får tänka efter lite. Att göra sådant på Elgigantens parkering där alla VET vad grannskapet tycker, är som att bjuda upp till dans för farbror Blå. Det handlar inte om att sätta dit folk, utan att om att skrämma bort folk.

Men visst, vissa har inte problem med dem så det finns väl ingen grund till att byta plats. Jag tog upp det mest för jag antar att det har med de boende tvärs över Dragongatan att göra... Det är väl de som varit i tidningen tidigare och klagat. Jag är mest intresserad att föra en dialog och låta folk så sina idéer.

Många har ju ett genuint intresse. Dumt att det ska gå till spillo för nån skitgrej.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Andreas79
25 april 2009 · 3 968 Inlägg

Pekka skrev:
Trevligt är väl ordet som bäst beskriver gårdagens träff. Det är väl snart dags för ordningsmakten och politikerna i Ystad att inse att vårt intresse för bilar är en hobby. Jag har funderat många gånger på att vi kanske skulle bilda en klubb/förening. Då kulle vi kunna föra en dialog med makthavarna  och kanske kunna få en plats att hålla till på. Vet inte hur det här låter i era öron? P.s den vit/blå stod på tomgångskörning hela kvällen - är det inte förbjudet inom tätbebyggd område?

Exakt! Och många är vi vittne till att han stod på tomgång en längre tid,
dessutom körde polisbilen ut mot vänster från parkeringen utan att ge tecken/blinka,
är det inte böter på sånt egentligen också ? mad Dessutom kom mötande fordon
när han körde ut... ja inte följer de reglerna direkt... de borde få böter med.

Samma regler ska självklart gälla även dem.

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Andreas79
25 april 2009 · 3 968 Inlägg

Det har varit YSTAD-träffen i ett antal år nu på Elgigantens parkering, så
det vore synd tycker jag att byta ställe, så varför inte ha kvar det på samma ställe?

Polisen lär bevaka oavsett var vi än är och hus/lägenheter lär finnas i närheten
oavsett vilket, alltid någon som stör sig på något. Så länge vi sköter oss är det ju
inga problem. Tycker personligen att det skulle vara helt onödigt att byta ställe
från Elgigantens parkering, det finns absolut inte i mina ögon iallafall. cool

Speciellt eftersom jag spridit det till en hel del olika bilforum och då vill folk
vänja sig just vid denna samlingsplats, dessutom är det tradition sedan ett tag
tillbaka som sagt just Elgigantens parkering. Och folk vet om det också, dessutom
är det faktiskt inte alla som läser här på garaget och andra bilforum, utan folk
får reda på träffen genom vänner också och då är de ju inställda på den parkeringsplatsen,
så jag tycker personligen absolut att vi kan vara på samma ställe iallafall.

Sen de som spelar mycket bas, och skall störa de som bor vid parkeringplatsen,
det får stå för dem, ingen annan än dem själv har det ansvaret, men det förstör
för oss andra, så sluta upp med detta! Annars i övrigt funkar det ju kanon på träffarna
tycker jag !

Att bilda en klubb vore hur trevligt som helst smile

Tänk om man hade kunnat få lagligt blackrace dessutom i Ystad någonstans, hur
kul hade inte det varit? precis som de har i Kristianstad, hade vatt najs smile

Bilintresset på YSTAD-träffen är enormt och vi bör bygga vidare på detta och
visa oss framåt, det här kan bli hur stort som helst!

Tillsammans har vi en underbar gemenskap tycker jag och riktigt kul,
alltid lär man sig något nytt av varandras kunskap då man pratar bilar,
på träffarna, hur trevligt som helst, jag bara älskar YSTAD-träffen tongue

Vi måste hjälpas åt allihopa för att komma vidare och även med synpunkter,
och vad vi kan bygga vidare detta på och göra det ännu större på ett eller annat sätt,
som sagt blackrace hade varit pricken över i:et ! efter att man varit en stund på
Elgigantens parkering..

Ett blackrace där ingen störs! Men att man först snackar och har trevligt på Elgigantens
parkering utan att störa någon... bara sköta oss cool

Vad säger ni om detta ? Tycker det är något vi bör arbeta vidare på, kan det gå igenom
med blackrace i Kristianstad så ska vi också lyckas, men som sagt då måste vi hjälpas
åt, det krävs mer än nån enstaka människor för detta! Och på träffarna är vi ju många
folk/bilar! Och garanterat hade det blivit mycket körning, detta hade varit ett perfekt
projekt! Självklart hade det kostat för dem som skall köra men tror säkerligen att många
hade gjort det. Visst, det finns Meca Raceway i Malmö på onsdagar sen igen... men just i Ystad
hade det varit kul med detta i samband med träffen.

Dessutom kan vi ju ha bilutställningar, med priser/pokaler, och sponsorer? men
även då måste vi hjälpas åt... visst kan vi lyckas med detta! och låta tidningar
göra reportage/gratisreklam i form av artiklar, i ystads allehanda, österlenmagasinet
m.m

Så vad säger ni ? cool

Senast redigerat av Andreas79 (25 april 2009)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
MrJAM
25 april 2009 · 1 464 Inlägg

Håller med dig Andreas. Jag kan mycket väl förstå att Elgiganten som koncept är ganska inkört. Att nämna flytt känns dumt, men det var just att dra igång diskussioner.

Sitter och läser polisens verksamhetsplan för -09 och det står lite om fokus på flygande besiktningar och förhindrande av streetrace. Det senare är väl inget direkt problem om man bortser från Världens Ände-eventet som väl är standard för många. Så visst, förståelse har man.

Jag tror det viktiga är att öppna upp en dialog med polisen och faktiskt höra vad de har att säga. Vad är deras problem, med tanke på, vad jag hört, attityd? Det är ju lätt för oss att säga att 'grannarna klagar' också, när det kanske bara hänt två gånger?

1. Nån som känner/vet vem ansvariga för Blackrace ansvariga i övriga kommuner är? Kontakta för synpunkter och råd?
2. Ska vi snacka med polisen? Lista på frågor? Kontaktperson?
3. Ska vi snacka med kommunen? Lista på frågor? Kontaktperson?
4. Synpunkter på bildande av klubb? Nån med erfarenheter? Regler?
5. Ska vi (jag) kanske rent av hålla k*ft och ta't lugnt?

Punkt 5, för jag vill inte överdramatisera det hela. Ta det inte så benhårt. Bara idébollande. wink

Edit: Nackdelen med Blackrace tillställningar är dock att det är ganska mycket regleverk och tid bakom. Kanske inte passar sig direkt ingående i en 'Inför Ystadträffen'-tråd... lol

Senast redigerat av MrJAM (25 april 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Andreas79
25 april 2009 · 3 968 Inlägg

Får skapa en ny tråd inom kort som gäller detta smile


Mina foton från igår finns här, den 24 April 2009 smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=131256

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
reggae
26 april 2009 · 119 Inlägg

Pekka skrev:
Mycket bra skrivet Andreas79, jag är villig att hjälpa till.

Håller med, väldigt bra sagt/skrivit/tänkt...

Ska det va så ska de va på skånska!
_____________________________
"Haur du sitt Malme, Haur du sitt varrden"
Volvo 850GLT "PEAB" (1992)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
26 april 2009 · 4 418 Inlägg

http://www.holck.se/vanja/2009/YstaTr%e4ffen090424/0.jpg

Vi rullar vidare, Fredag 1 maj kl 20 som vanligt...

Vilka planerar att komma?


1. Hellberg
2. MrJAM +1
3. reggae
4. TUbbex
5. terazzi
6. Kungen-EssE samt fler
7. svined

Senast redigerat av Jill (29 april 2009)

MrJAM
26 april 2009 · 1 464 Inlägg

1. Hellberg
2. MrJAM + 1

Senast redigerat av MrJAM (26 april 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
reggae
26 april 2009 · 119 Inlägg

3. Reggae (Om jag har tid)

Ska det va så ska de va på skånska!
_____________________________
"Haur du sitt Malme, Haur du sitt varrden"
Volvo 850GLT "PEAB" (1992)
Tubbex
26 april 2009 · 1 517 Inlägg

jag kommerk, om man inte är trött efter valborg ^^ + om det är fint väder.

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
26 april 2009 · 4 418 Inlägg

TUbbex skrev:
jag kommerk, om man inte är trött efter valborg ^^ + om det är fint väder.

Klart det blir fint väder ... big_smilecool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang