4529
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

3 650 Inlägg
21 april 2009
Imorse kom det en målad bil längs odengatan med blåljus (kö) körde om alla inkl mig, sedan stängde de av sirenerna och åkte lungt framför mig när dom kommit förbi alla bilar..!?

blacken
21 april 2009
MrEricsson skrev:
Deras bilar är fräna iaf=D  skulle nog säga att de som hatar polisen har en skruv lös
menar lika stor risk och träffa på 1 spån bakom kassan på ica / mcdonalds som att träffa på en kass polis

menar bara för par ha attityd problem har ju inte alla de

Det är bara det att ett spån på ICA har inte samma kapacitet att förstör ditt liv. på samma nivå som en länsman har..
Senast redigerat av blacken (21 april 2009)

Teddan
2 495 Inlägg
22 april 2009
Blacken du verkar ha ett stort Polishat iaf.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

blacken
22 april 2009
r-ted skrev:

Nej det har jag inte, det är lite skillnad mellan på att konstatera ett faktum och en åsikt. Jag ser gärna flera länsman ute på gator och torg och som har fått större/starkare "befogenheter" att kunna sköta sitt jobb. Men av det jag har sett och upplevt hitintills av vissa individer inom ordningsmakten så är man tveksam till att dom skulle klara av ett sådant ansvar. Om du vill ha det till "polishat" så får det helt falla på dig och din tolkning av vad man säger.  Men däremot så har jag noll förtroende för länsman, men det är en helt annan sak..
Senast redigerat av blacken (22 april 2009)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
22 april 2009
blacken skrev:
r-ted skrev:

Nej det har jag inte, det är lite skillnad mellan på att konstatera ett faktum och en åsikt. Jag ser gärna flera länsman ute på gator och torg och som har fått större/starkare "befogenheter" att kunna sköta sitt jobb. Men av det jag har sett och upplevt hitintills av vissa individer inom ordningsmakten så är man tveksam till att dom skulle klara av ett sådant ansvar. Om du vill ha det till "polishat" så får det helt falla på dig och din tolkning av vad man säger.  Men däremot så har jag noll förtroende för länsman, men det är en helt annan sak..

Jag har inget större förtroende för polisen heller... tycker det ända dem gör är att stå och skjuta laser längs vägarna... eller så kommer dem och stoppar en massa fester... där det inte ens förekommit bråk.

Sen när farfar väl fick sitt släp stulet av något pundarhuvud... då kom svaret att dem hade inte resurser till att hitta släpet, och när vi tagit saken i egna händer och letat upp släpet.. då fick vi samma svar, men dem fick ge sig när vi hotade med att "ta lagen i egna händer"..

så mitt förtroende är noll, dem brukar alltid vara trevliga när man har med dem att göra och så... men tycker dem är mest i vägen, forutom när dem behövs... då är fattas det alltid resurser.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Byggare Behm
562 Inlägg
22 april 2009
blacken skrev:
Polisen har inget att göra med vilka lagar som finns, deras jobb är att se till att lagarna följs.  Mer eller mindre...

Där så är det en springande punkt. På 40 talet i Tyskland så var det lagligt att elda med människor för lagen föreskrev det. Och att det var helt okej att lagsystemet med alla applikationer medverkade i det. Så dom gorde helt rätt då?. I och med att lagen i det landet möjligjorde ett sådant synsätt och förfarande?. och följdaktligen så ska dom som inte var beslutande, utan dom som bara verkställde lagen inte dömas eller hållas ansvariga för det som hände?..

Jaha, lär väl svara dig då.
Grundlagar har sin grund i etik och moral, synd nog finns inte detta kvar i vårt samhälle.
Det handlar om att uppföra sig inom rimliga gränser.

Folkmord är alltid ett folkmord även om landets lagar tillåter det men det i sin tur betyder ju att
landet bryter mot en av grundlagarna i världen.
Alltså ska ex. SS kunna hållas skyldiga för att brutit mot världens grundlagar.

I Sverige har vi inga grundlagar som bryter mot EU´s grundlagar vad jag vet.
OBS ! Jag skrev grundlag , inte lag ,  grundlagar sträcker sig inte till det området där det diskuteras om gröna blinkers är ok eller inte.. men riktlinjerna för fordonslagar är lika inom EU..

AcesHigh666  : Kan hålla med dig men det är inte Poliserna ute på fältet som bestämmer vad som ska
prioriteras, det är någon nisse på ett kontor på Rikspolisstyrelsen som bestämmer sånt, synd nog.
Senast redigerat av _Jonex_ (22 april 2009)

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
22 april 2009
_Jonex_ skrev:
blacken skrev:
Polisen har inget att göra med vilka lagar som finns, deras jobb är att se till att lagarna följs.  Mer eller mindre...

Där så är det en springande punkt. På 40 talet i Tyskland så var det lagligt att elda med människor för lagen föreskrev det. Och att det var helt okej att lagsystemet med alla applikationer medverkade i det. Så dom gorde helt rätt då?. I och med att lagen i det landet möjligjorde ett sådant synsätt och förfarande?. och följdaktligen så ska dom som inte var beslutande, utan dom som bara verkställde lagen inte dömas eller hållas ansvariga för det som hände?..

Grundlagar har sin grund i etik och moral, synd nog finns inte detta kvar i vårt samhälle.

Folkmord är alltid ett folkmord även om landets lagar tillåter det men det i sin tur betyder ju att

OBS ! Jag skrev grundlag , inte lag ,  grundlagar sträcker sig inte till det området där det diskuteras om gröna blinkers är ok eller inte.. men riktlinjerna för fordonslagar är lika inom EU..

AcesHigh666  : Kan hålla med dig men det är inte Poliserna ute på fältet som bestämmer vad som ska
prioriteras, det är någon nisse på ett kontor på Rikspolisstyrelsen som bestämmer sånt, synd nog.

Jo jag håller med dig fullständigt... det är ju lite därför ag vill påpeka att poliser i sig ofta är trevliga mot mig om jag bara gör som dem säger och inte börjar käfta...

Det där med att det inte finns resurser.. det har ju inte med fotfolket att göra... men det påverkar hur man ser på "polisen" rent allmänt..

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

16 197 Inlägg
22 april 2009
ja hatar inte polisen... ja hatar ALLA... HAHA

"Testar man inte så får man aldrig veta"

blacken
22 april 2009
_Jonex_ skrev:
blacken skrev:

Jag tror inte att du har rätt perspektiv på det hela, dels så har man en principiell syn/tolkning/agerande av moraliska implicitationer, dels en verklig av ovanämnda/föregående implikation. dvs bara för att det står i lagen så är det inte rätt så att säga.

Att hela tiden hävda att "det står i lagen och det går jag på" gör inte ens agerande moralisk korrekt. En princip är en princip och inget annat, det är ingen skillnad om ens galler i ett fängelse är av järn eller guld. Det är likförbannat ett fängelse. Och gallren håller dig inlåst, se principen bakom det yttrandet.

Sant vi har inga lagar som bryter mot EU:s sk: grundlagar, men vi (Svenska staten och dess tjänare)BRYTER mot dom lagarna ibland, speciellt då dom mänskliga rättigheterna, tror man något annat så är man en struts. Se te:x på valet av polisammunitionen, där man (Svenska staten och polismyndigheten defenetivt vänder svart till vitt, trots vad som skrivits i geneve konventionen och folkrätten, och som den Svenska staten de facto har skrivit under, två gånger..

Så nej, att hela tiden hänvisa till att "jag bara gör som lager säger" och vilja avhända sig alla moraliska implikationer av ens handlande är inte möjligt i ett demokratiskt och "humant" samhälle. I en diktatur/förtryckarstat där moralen och etiken ärlighet, rättvisa samt mänskliga rättigheter lyser med sin frånvaro däremot, så är det okej, för där så har inte den enskilda individen och hans "väl och ve" ett så stort värde för dom styrande. Underförstått så länge han är fattig eljest annorstädes "umbärlig" för statens/samhällets existens ..
Senast redigerat av blacken (22 april 2009)

74 Inlägg
23 april 2009
blacken skrev:
Cromeaholic skrev:
Jag har inte läst tråden utan enbart första inlägget.

Lagar finns av en anledning! Polisen är statens verktyg att se till så att dessa lagar och regler efterföljs! Kör ni olagligt så ta smällen för fan! Hur jävla kul vore det o leva i ett samhälle utan lagar? Du kanske påstår att det är roligt och skitbra men sen när vem som hellst kan mörda dig,sälja dig,våldta dig osv utan att bli straffad för det så lovar jag att det inte är kul -.- Tänk lite förfan! Har vi inga lagar åker samhället tillbaka till Stenåldern.

Eller rent trafikmässigt, Inga skyltar gäller,Inga hastighetsbegränsningar,Köra i vilket körfält som helst...
Det håller inte och dom som inte fattar det kan ju omyndigförklara sig direkt.

Mvh

Läs "Djurfarmen". Och kom inte sedan och säg att det inte finns fullt av paralleller i den till vårat lag och rättsystem med tillhörande organ typ polis,mm,mm..

Hur menar du?

Fritidsutforskare på heltid

Byggare Behm
562 Inlägg
23 april 2009
blacken skrev:
Att hela tiden hävda att "det står i lagen och det går jag på" gör inte ens agerande moralisk korrekt. En princip är en princip och inget annat, det är ingen skillnad om ens galler i ett fängelse är av järn eller guld. Det är likförbannat ett fängelse. Och gallren håller dig inlåst, se principen bakom det yttrandet.

Så nej, att hela tiden hänvisa till att "jag bara gör som lager säger" och vilja avhända sig alla moraliska implikationer av ens handlande är inte möjligt i ett demokratiskt och "humant" samhälle. I en diktatur/förtryckarstat där moralen och etiken ärlighet, rättvisa samt mänskliga rättigheter lyser med sin frånvaro däremot, så är det okej, för där så har inte den enskilda individen och hans "väl och ve" ett så stort värde för dom styrande. Underförstått så länge han är fattig eljest annorstädes "umbärlig" för statens/samhällets existens ..

Om du som polis ( eller annan yrkesman för den delen ) inte gör ditt jobb och får frågan varför , ska du då
svara " -Därför att jag tyckte att det var fel och gjorde på mitt vis "
Om någon skjuter din flickvän och du skjuter hennes mördare , ska du då slippa straff ? Då kan ju någon av hans polare komma och skjuta dig och slippa straff för du var en mördare också... ?
Jävligt djupt vatten...

Kan vara så att Sveriges ledare tar beslut som strider mot EU och Polisen vet säkert om det men kan inte göra något åt det för staten äger och styr dom.
Korruption ? Jo, men det finns i alla länder och där ligger Sverige ändå på en rimlig nivå , jag menar , regeringen jagar inte folket med militärer och poliser bara för att inte vi röstar som dom vill.

Hoppas att Du någon dag möter en Polis som är resonabel och trevlig, för dom finns.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

blacken
23 april 2009
Cromeaholic skrev:
blacken skrev:
Cromeaholic skrev:
Jag har inte läst tråden utan enbart första inlägget.

Lagar finns av en anledning! Polisen är statens verktyg att se till så att dessa lagar och regler efterföljs! Kör ni olagligt så ta smällen för fan! Hur jävla kul vore det o leva i ett samhälle utan lagar? Du kanske påstår att det är roligt och skitbra men sen när vem som hellst kan mörda dig,sälja dig,våldta dig osv utan att bli straffad för det så lovar jag att det inte är kul -.- Tänk lite förfan! Har vi inga lagar åker samhället tillbaka till Stenåldern.

Eller rent trafikmässigt, Inga skyltar gäller,Inga hastighetsbegränsningar,Köra i vilket körfält som helst...
Det håller inte och dom som inte fattar det kan ju omyndigförklara sig direkt.

Mvh

Läs "Djurfarmen". Och kom inte sedan och säg att det inte finns fullt av paralleller i den till vårat lag och rättsystem med tillhörande organ typ polis,mm,mm..

Hur menar du?

Läs boken...

blacken
23 april 2009
_Jonex_ skrev:
blacken skrev:

Om du som polis ( eller annan yrkesman för den delen ) inte gör ditt jobb och får frågan varför , ska du då
svara " -Därför att jag tyckte att det var fel och gjorde på mitt vis "
Om någon skjuter din flickvän och du skjuter hennes mördare , ska du då slippa straff ? Då kan ju någon av hans polare komma och skjuta dig och slippa straff för du var en mördare också... ?
Jävligt djupt vatten...

Kan vara så att Sveriges ledare tar beslut som strider mot EU och Polisen vet säkert om det men kan inte göra något åt det för staten äger och styr dom.
Korruption ? Jo, men det finns i alla länder och där ligger Sverige ändå på en rimlig nivå , jag menar , regeringen jagar inte folket med militärer och poliser bara för att inte vi röstar som dom vill.

Hoppas att Du någon dag möter en Polis som är resonabel och trevlig, för dom finns.

Så det är helt okej enligt dig att bryta mot alla gängse normer och moraliska begrepp. Bara för att det är skrivet så i en lagbok??. Samt att man inte kan hållas skyldig för ens gärningar vare sig moraliskt, juridiskt eller etiskt på grund av det?..

133 Inlägg
23 april 2009
Jag har inte läst tråden än, men jag vill bara svara på frågan som är överskriften.
För det finns såå många som inte kan sin sak !
Vilket oftast är vääldigt irriterande.
Ett enkelt exempel; blev stannad i en nykterhetskontroll idag och hon säger till mig "Du, jag tänkte på dina dimljus, dom får du ju inte ha på i dagsljus"
"Jo ihop med parkeringsljus får jag det"

Tänk om jag inte hade vetat det själv, undra om jag hade åkt på böter då  roll
Senast redigerat av Hoegwall (23 april 2009)

If you don't live for something, you'll die for nothing

V-Power
1 186 Inlägg
23 april 2009
Varför hatar alla polisen? Jag börjar med att ställa en motfråga, hur i helvete kan man tycka om dem?

Känns som dem lägger all sin kraft på trafikbrott, kanske för att det inte är lika farligt som att jaga en mördare? Eller kanske för att dem behöver lite pengar. För det första är det skattebetalarna som betalar deras löner och ska man då bara kunna känna sig trygg inom trafiken? Sen när det behövs pengar ställer dem sig o skjuter lite med sin laser, är det någon som vågar tänka på hur mycket dem kan tjäna under en dag på sina fartkontroller?

När någon stod och fotade min bil från alla vinklar, även inuti, ringde jag polisen och sade att jag misstänkte planering till stöld. "Ok, vi skickar ut en ledig bil". Jag väntade ungefär 3 timmar sedan körde jag en runda istället.

När min kompis hade haft inbrott i sitt garaget och tjuvarna precis hade stuckit, dem var alltså i närheten, ringde han polisen och meddelade det. Ok dem kom efter 2 timmar.

När min brorsa ringde och anmälde en misshandel kom dem ungefär efter 1,5-2 timmar. Med andra ord hade dem hunnit döda killen och begrava honom om dem hade velat.

Under 2007 klarades 5,8% av de vanligaste brotten upp, vilket innebär våldsbrott, sexbrott, rån och skadegörelse.
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/409 … uppklarade

Under 2008 klarades 6% upp.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/94-pro … e-1.598420

Synd där inte finns siffror på hur många som säljer knark i skåne-området. Kanske dags att börja prioritera lite annorlunda?

På senaste tiden har dem även börjat dyka upp riktigt ofta på strippen runt om i skåne + börjat med en hel del fartkontroller. Igår hade dem kontroll i malmö på 4 olika ställen, hallå är det normalt? Sen på strippen skickar dem ut 2-3-4 polisbilar till ett industriområde för att stoppa våra race. Bara jag som har märkt att racen stoppas lika bra med 1 polisbil på plats? Dem börjar med hårdare tag mot Helsingborg, ett argument är att det har skett dödsolyckor, Ok det hände EN gång på 90-talet... Gå vidare för helvete!! Föresten kan Thomas Finnborg (M) ta och hoppa och skita, beslagta bilarna ja ok lycka till.
http://www.sr.se/cgi-bin/malmo/nyheter/ … el=2765138
Snart samlar jag ihop några kompisar så börjar vi kör race mitt inne i stan istället så ska vi se hur roligt det är jämfört med när vi står avskilt i ett industriområde.

För att inte nämna hur ofta jag har blivit stannad när man kör en lite skabbigare bil. När jag körde min gamla Saab blev jag stoppad minst en gång i månaden bara för att kolla körkort och alkotest helt utan misstankar om det. Poliserna var till och med på väg åt ett annat håll ibland, såg dem mig och körde efter och stoppade mig istället. Ok bra jobbat kan ni försöka registrera någonstans att jag fortfarande inte har knark i bilen, kör utan körkort eller kör påverkad? Som tur är blir man inte stoppad lika ofta i CTR:en.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

274 Inlägg
23 april 2009
folk som hatar polisen är kriminelt folk, polisen gör sitt jobb, så jävla trött på folk som sitter o klagar över att dom fick böter för fortkörning.vems jävla fel är det? Jo han som körde för fort.  hur fan skulle världen se ut om det inte fanns några jävla lagar eller  poliser??

fyllo

3 650 Inlägg
23 april 2009
jag blir aldrig stoppad, polisen har flera gånger sett mig köra utan bälte (kör alltid med rutan nere och imin bil sitter bältena långt bak så det syns direkt om man inte har det på sig) mött dem flera gånger utan skylt i fram, kört förbidom felra gånger med endast dimljus på, kört om dom i 90 på 70 m.m..heh flyt tongue men sant, dom sätter bara dit folk som inte har gjort något! ( har vart med om det) Men händer det smågrejjer typ går runt tankad på stan lr nåt, då e dom framme direkt tongue

Har blivit stoppad 1 gång på 2 år..kör bil varje dag, morron, dag, kväll, natt..
Senast redigerat av Kesler (23 april 2009)

Mollllgan
23 april 2009
Har blivit stoppad ett ex antal ggr..
Dock har det varit fåtalet som varit lite småsnéa men va fan.....

Alla har ju dåliga dagar:D

Överlag så tycker jag poliserna gör ett bra jobb och har därför heller inget emot dem..

Meister
6 763 Inlägg
23 april 2009
R1kard skrev:
Varför hatar alla polisen? Jag börjar med att ställa en motfråga, hur i helvete kan man tycka om dem?

Känns som dem lägger all sin kraft på trafikbrott, kanske för att det inte är lika farligt som att jaga en mördare? Eller kanske för att dem behöver lite pengar. För det första är det skattebetalarna som betalar deras löner och ska man då bara kunna känna sig trygg inom trafiken? Sen när det behövs pengar ställer dem sig o skjuter lite med sin laser, är det någon som vågar tänka på hur mycket dem kan tjäna under en dag på sina fartkontroller?

När någon stod och fotade min bil från alla vinklar, även inuti, ringde jag polisen och sade att jag misstänkte planering till stöld. "Ok, vi skickar ut en ledig bil". Jag väntade ungefär 3 timmar sedan körde jag en runda istället.

När min kompis hade haft inbrott i sitt garaget och tjuvarna precis hade stuckit, dem var alltså i närheten, ringde han polisen och meddelade det. Ok dem kom efter 2 timmar.

När min brorsa ringde och anmälde en misshandel kom dem ungefär efter 1,5-2 timmar. Med andra ord hade dem hunnit döda killen och begrava honom om dem hade velat.

Under 2007 klarades 5,8% av de vanligaste brotten upp, vilket innebär våldsbrott, sexbrott, rån och skadegörelse.
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/409 … uppklarade

Synd där inte finns siffror på hur många som säljer knark i skåne-området. Kanske dags att börja prioritera lite annorlunda?

På senaste tiden har dem även börjat dyka upp riktigt ofta på strippen runt om i skåne + börjat med en hel del fartkontroller. Igår hade dem kontroll i malmö på 4 olika ställen, hallå är det normalt? Sen på strippen skickar dem ut 2-3-4 polisbilar till ett industriområde för att stoppa våra race. Bara jag som har märkt att racen stoppas lika bra med 1 polisbil på plats? Dem börjar med hårdare tag mot Helsingborg, ett argument är att det har skett dödsolyckor, Ok det hände EN gång på 90-talet... Gå vidare för helvete!! Föresten kan Thomas Finnborg (M) ta och hoppa och skita, beslagta bilarna ja ok lycka till.
http://www.sr.se/cgi-bin/malmo/nyheter/ … el=2765138
Snart samlar jag ihop några kompisar så börjar vi kör race mitt inne i stan istället så ska vi se hur roligt det är jämfört med när vi står avskilt i ett industriområde.

För att inte nämna hur ofta jag har blivit stannad när man kör en lite skabbigare bil. När jag körde min gamla Saab blev jag stoppad minst en gång i månaden bara för att kolla körkort och alkotest helt utan misstankar om det. Poliserna var till och med på väg åt ett annat håll ibland, såg dem mig och körde efter och stoppade mig istället. Ok bra jobbat kan ni försöka registrera någonstans att jag fortfarande inte har knark i bilen, kör utan körkort eller kör påverkad? Som tur är blir man inte stoppad lika ofta i CTR:en.

Min motfråga till dig blir: är du dum i huvet?

Hur fan kan man sitta och säga så som du gör? Du drar alla över samma kam. Anledningen till att de jagar fartsyndare är inte för att de har kommit överäns om det i fikarummet utan att någon högre uppsatt chef har gett order om det. Sen om din bil ser lite halvskumm ut så får man räkna med att man blir stoppad. Jag vet själv hur det var när jag hade min volvo. Men man får väll skylla sig själv då. Sen kan man aldrig komma ifrån att de är farligt med race men det är ändå roligt. Men där tycker jag att man kan anordna något liknande mecka.

blacken
23 april 2009
För att inte nämna hur ofta jag har blivit stannad när man kör en lite skabbigare bil. När jag körde min gamla Saab blev jag stoppad minst en gång i månaden bara för att kolla körkort och alkotest helt utan misstankar om det. Poliserna var till och med på väg åt ett annat håll ibland, såg dem mig och körde efter och stoppade mig istället.

lollol Snacka om att man känner igen sig, precis så hade/har jag det med. Och dom blir så långa i plåten när dom kommer i underfund med att dom står där med en tom hand (läs rapportblock), när dom inser att allt är helt sjysst och lagligt med fylla,skatt,bes, körkort, trafikuppträdande,mm,mm..
Men det är frustrerande att man döms på "håren" så att säga..

Där så har vi en orsak till trådens påstående. Trots allt skryt om hur duktiga och dugliga dom är, så biter detta dom i röven..

Sök