3861
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

Svetsare
3 150 Inlägg
24 april 2009
Hatar inte polisen men tycker dom kunde bry sig om lite mer problematiska problem (tex. ovanstående) än att stoppa kalle karlsson för att han överträdde hastighetsgränsen med 6 km/h eller sven svensson för att polisen har så dålig syn att dom inte kan läsa hans reg.skylt.

Det sistnämnda hände mig förra året, dom gjorde nån sorts flygande besiktning och dom sprang runt bilen som ena fjollar för att hitta så mycket som möjligt.

Efter ett tag står dom fortfarande med blankt papper och förflyttar sig sedan till framför bilen och glor på reg.skylten en stund och diskuterar en stund med varandra, när dom diskuterat en stund så fyller dom i en sak på pappret med brett leende. 

Trots att bilen gick igenom besiktningen en vecka tidigare så var plötsligt skylten helt oläsbar för allas ögon.

Bullshit säger jag!  Bry er om nåt viktigare ffs!
Senast redigerat av ZonaX (24 april 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
24 april 2009
Jag tycker polisen än snäll. Dom stöldmärkte min cykel.  :-)

Forummoderator
26 544 Inlägg
24 april 2009
ZonaX skrev:
Hatar inte polisen men tycker dom kunde bry sig om lite mer problematiska problem (tex. ovanstående) än att stoppa kalle karlsson för att han överträdde hastighetsgränsen med 6 km/h eller sven svensson för att polisen har så dålig syn att dom inte kan läsa hans reg.skylt.

Det sistnämnda hände mig förra året, dom gjorde nån sorts flygande besiktning och dom sprang runt bilen som ena fjollar för att hitta så mycket som möjligt.

Efter ett tag står dom fortfarande med blankt papper och förflyttar sig sedan till framför bilen och glor på reg.skylten en stund och diskuterar en stund med varandra, när dom diskuterat en stund så fyller dom i en sak på pappret med brett leende. 

Trots att bilen gick igenom besiktningen en vecka tidigare så var plötsligt skylten helt oläsbar för allas ögon.

Bullshit säger jag!  Bry er om nåt viktigare ffs!

Inget illa menat, men det med regskylten tror jag inte på förrän jag sett bild på hur regskylten i fråga var monterad, plus eventuell böteslapp. De hittar inte på egna lagar bara så att det ska passa dem, eller ännu mindre hittar på att det är oläsligt när det inte är det, bara för att jävlas.
De har vettigare saker för sig än så. Det fattar nog alla.

Men det är lite det jag menar. De åker inte omkring och betér sig som småbarn på cykel, redo för att jävlas med omgivningen bara för att de har tråkigt. De åker runt av en anledning. De är utskickade på det. "Ordning och trygghet", tror jag det kallas. Och de som jobbar ute på gatan kan inte hoppa in som "mordutredare" hur som helst, bara för att det fattas sådana.
Jisses tänk lite själva?
(Nej jag är inte expert på vad allt heter i "polis-slang" men ni fattar vad jag menar..hoppas jag)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

House/Trance diggare
287 Inlägg
24 april 2009
För att det är coolt och häftigt att hata polisen. Finns dåliga människor inom alla yrken, Polisyrket är inget undantag.
Blivit bemött dåligt av både polis såsom butiksbiträde samt snickare, alla är vi människor.
Senast redigerat av Chrillee (24 april 2009)

Mästare
2 947 Inlägg
24 april 2009
Enkelt svar: Polisen gör fel ibland fastän att dem inte får göra det.

Edit: Caps lock.
Senast redigerat av KimVsWorld (24 april 2009)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

4 506 Inlägg
24 april 2009
Jag har inga problem med polisen överhuvudtaget.
Jag har prick i registret och är med i belastningsregstret m,m
Men inte fan hatar jag alla poliser för det, Jag är medveten om
vad jag har gjort och vad det kan få för konsekvenser.

Vist ryser det lite i kroppen när man ser en polis, men inte tjänar
jag något på att hata dem. "Hat föder hat" & Juh mer hat man har
innom sig juh sämmre självkontroll har man.
Så det är bara att stå sitt kast om man åker fast för något, då det
enligt lagen ändå är befogat så.

Men det finns ju svin inom polis kåren precis som inom allt annat.
Och dom arbetar mycket under press så att dom ibland tappar
humöret är väll het naturligt.

Kan du andas kan du dö.

Forummoderator
26 544 Inlägg
24 april 2009
_Wallis_ skrev:

Precis. Det finns även svin inom brevbärarkåren..det vet jag av personliga skäl tongue

906 Inlägg
24 april 2009
_Wallis_ skrev:
Jag har inga problem med polisen överhuvudtaget.
Jag har prick i registret och är med i belastningsregstret m,m
Men inte fan hatar jag alla poliser för det, Jag är medveten om
vad jag har gjort och vad det kan få för konsekvenser.

Vist ryser det lite i kroppen när man ser en polis, men inte tjänar
jag något på att hata dem. "Hat föder hat" & Juh mer hat man har
innom sig juh sämmre självkontroll har man.
Så det är bara att stå sitt kast om man åker fast för något, då det
enligt lagen ändå är befogat så.

En polis ska inte kunna tappa fattningen, tappar en sk "samhällsförebild" fattningen så går det ut till allmänheten, är dem inte utbildade för krävande situationer? Jo faktiskt är dem det. Vad menar du med "hat föder hat"? Visst har jag hört uttrycket men polisen ska ej hata dig för att du hatar han, då har han helt missuppfattat sin ställning.

=)

906 Inlägg
24 april 2009
AirOne skrev:
_Wallis_ skrev:

Precis. Det finns även svin inom brevbärarkåren..det vet jag av personliga skäl tongue

Som tidigare i tråden så kan man inte jämföra så! Jag förstår inte varför folk jämför så ens, helt 2 olika yrken, som har 2 helt olika riktningar.

=)

4 506 Inlägg
24 april 2009
Hat föder hat, menar jag inte enbart som att om jag skulle bete mig som en idiot
så fort jag ser en polis så skulle han hata mig, Utan också som att juh mer du hatar
juh sämre självkontroll har du. Självkontroll är något som är viktigt att ha.
Börjar du hata allt för mycket så slutar det med att du slår innan du pratar. et.c..

Även fast dom är tränade så är dom inte mer än människor.
Och då menar jag inte dem som tappar förståndet och delar ut obefogat övervåld.
Utan dem som blir lite rappa i käften.

Kan du andas kan du dö.

Forummoderator
26 544 Inlägg
24 april 2009
740Fors skrev:
AirOne skrev:
_Wallis_ skrev:

Som tidigare i tråden så kan man inte jämföra så! Jag förstår inte varför folk jämför så ens, helt 2 olika yrken, som har 2 helt olika riktningar.

Det jag menade var att det finns "svin" i alla yrkesgrupper, oavsett vad dom gör i yrket. Men det jag inte förstår är varför det är så speciellt konstigt att en polis kan ha en dålig dag, när det är ett av dom mest utsatta yrkena som finns?
Strunt samma i vilken riktning dom är? Yrke som yrke.

906 Inlägg
24 april 2009
AirOne skrev:
740Fors skrev:
AirOne skrev:

Det jag menade var att det finns "svin" i alla yrkesgrupper, oavsett vad dom gör i yrket. Men det jag inte förstår är varför det är så speciellt konstigt att en polis kan ha en dålig dag, när det är ett av dom mest utsatta yrkena som finns?

Absolut inte "yrke som yrke" Som jag sagt tidigare i tråden så ska poliser bara som "förebilder". Alla kan ha en dålig dag men håll det inom dig, då får de gärna ha dåliga dagar men när de ger sig på folk som inte gjort en fluga för när det är då man blir arg, när det gör saker, helt oprovucerat och dessutom då har sin kollega som säger "hur allt gick till" ljuger för att backa upp varandra. En brevbärare har helt andra uppgifter att utföra, han behöver inte vara en förebild, han har ej gått lång skola för att lära sig hantera situationer på ett humant sätt, finns mycket som spelar roll, vill du veta mer faktorer? Kan skriva väldigt många till vad som skiljer polisyrket mot ett vanligt yrke. Alla är vi människor men många är som riktiga grisar med.

=)

471 Inlägg
24 april 2009
jag har fått böter på 2.5 tusen för fortkörning av en välkänd polis här i kalix. men jag menar inte hatar jag ju han.. de var jag som körde för fort de var inte han som gjorde nått fel de var JAG. han gör bara sitt jobb och informerar mej att moppen inte var gjort för dessa hastigheter osv. visst de finns otrevliga personer inom polisen men dom kan ju inte alltid vara trevliga å glada.. dom är väl less å stå å plocka fortkörare och allt hela dagarna kanske har de dåligt ställt hemma och sen ska man ha de mest ouppskattade jobbet.. jävligt fin kombination man blir riktigt lycklig !! not. och sen finns de ju dom som är lite maktgalna.. sådana borde ja inte finnas med i kåren dom kan man gott hata för dom gör ju fel. men en som stoppar en för fortkörning gör ju bara sitt jobb så ja ni avgör ju själva. the end ?

Skiiit du nedde ! ;)

terazzi
24 april 2009
Alla poliser e inte kräk wink
Vissa gör sitt jobb bara, andra e makt utövare som tror dem kan göra vad dem vill bara för dem är poliser ^^ så ser jag det iaf..

Forummoderator
26 544 Inlägg
25 april 2009
740Fors skrev:
AirOne skrev:
740Fors skrev:

Absolut inte "yrke som yrke" Som jag sagt tidigare i tråden så ska poliser bara som "förebilder". Alla kan ha en dålig dag men håll det inom dig, då får de gärna ha dåliga dagar men när de ger sig på folk som inte gjort en fluga för när det är då man blir arg, när det gör saker, helt oprovucerat och dessutom då har sin kollega som säger "hur allt gick till" ljuger för att backa upp varandra. En brevbärare har helt andra uppgifter att utföra, han behöver inte vara en förebild, han har ej gått lång skola för att lära sig hantera situationer på ett humant sätt, finns mycket som spelar roll, vill du veta mer faktorer? Kan skriva väldigt många till vad som skiljer polisyrket mot ett vanligt yrke. Alla är vi människor men många är som riktiga grisar med.

Nej klart man inte går i skola i flera år för att bli en brevbärare, men jag poängterade bara att det finns "svin" i alla yrkeskårer. Visst är det som du säger, att de går i skola för att klara av deras vardag - nåt som en annan skulle kalla för dårhus? - men bara för det så ska de inte ses som övermänniskor eller robotar? De är ju människor precis som oss.
Förebilder är inte perfekta. Det är förjävligt om en situation som ovan inträffar, men hur ofta sker dem då, räknat på antal "stopp" de gör? Jag vet inte om det går att räkna ut men jag tror inte det är många procent.

Byggare Behm
562 Inlägg
25 april 2009
blacken skrev:
Då så vill jag att du definierar den PRINCIPIELLA skillnaden i detta fall. Eller går du på den berömda devisen ifrån "Djurfarmen"  "Vi är alla jämlika, men en del av oss är mera jämlika än andra"...

Stämmer, finns ingen millimeter-rättvisa, det är en utopi .

Så då kan jag lugnt utgå ifrån att du tycker att det är helt okej att länsman gör vad han vill i detta land och har inga som helst moraliska implikationer i sitt handlande och aldrig kan dömas oavsett vad vederbörande gör/har gjort.. ..

Ja faktiskt, tänk vad mycket människor polisen möter varje dag som tror att dom äger landet och kan göra vad dom vill, vore total katastrof i detta land utan poliser.
Sen tycker iaf inte jag att en svensk polis kan ställa till med speciellt stor skada utan att begå tjänstefel
eller lagbrott själv.

Och vad vem säger/har sagt att jag INTE är på länsmans "sida" jag har bara krävt att dom ska acceptera att även dom måste följa spelreglerna i ett demokratiskt samhälle. Och inte köra sitt eget "race" som en del länsman kan göra ibland. Och när dom gör så så ska dom nitas stenhårt för sina tilltag..

Ärligt talat, vad har du skrivit om Polisen som är positivt i denna tråd ? Inte ett ord vad jag kan se av våra diskussioner iaf.  Därför tror jag mig veta att du inte är på polisens sida.
Jag tycker synd om den där polisen som sköt ihjäl en kille hemma på familjens gård för att killen hotade polisen med en kniv.
Han lär ångra sig men fatta vad psykiskt drygt att sitta åtalad och lyssna på allt om och om igen,
som han inte ångrar sig nog.. Polisen varnade killen och uppmanade han att inte komma närmare
och släppa kniven , istället sprang killen rakt emot polisen med kniven.
Tjänstefel att skjuta killen ? Tycker inte jag, han fick sina chanser, dock träffade skottet fel och killen dog istället för att bli avväpnad men polisen skulle inte ens behövt vara där om killen lugnat ned sig när familjen bad om det.

Och med sitt val av tjänsteammunition/tjänstevapen så bevisar det att vad FN,EU, osv tycker i frågan, så skiter Svenska staten i vad dom säger och kör sitt eget "race" i frågan. Och där så har du en fingervisning om hur mycket deras åsikt väger hos Svenska staten, typ nada..

Tycker fortfarande inte att det spelar någon roll, polisen har inte för avsikt att skjuta ihjäl folk, bara skada dom för att säkra ett gripande. Så vad det är för ammo dom använder för att skjuta folk i benet tycker
jag är en ganska oviktig fråga.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

687 Inlägg
25 april 2009
blacken skrev:
Med en uppklaringsprocent av brotten på 6% så kan man undra..

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/409 … uppklarade

http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod … instance=4

Aktuella siffror:

Sammanlagt så var den totala uppklaringsprocenten av brott 35% år 2008 jämfört med 33% under 2007. 2008 års nivå är den största sedan 1985.

478 000st anmälda brott klarades upp under 2008. Personuppklarade brott (man har bundit en gärningsman ökade med 16900st sedan 2007).

Hälften av alla anmälda våldsbrott klarades upp under 2008.
Anmälda våldtäkter ökade under 2008 till 5400brott och de personuppklarade brotten fördubblades till 1500st till skillnad från 2007.

Den totala uppklaringsprocenten på våldtäksbrott är 57%.

Ja varför skriva allt ni kan ju läsa själva.
http://bra.siteseeker.se/?q=uppklaringsprocent+2008 (första pdf filen i lista).

Är polisen nöjd? Självklart inte men man gör stora framsteg och klarar upp fler brott än någonsin. Innan ni uttalar er om uppklaringsprocent så lär er vad den anger.

687 Inlägg
25 april 2009
740Fors skrev:

Om du nu är guds barn som är sänt till jorden och heligast av alla änglar och alltid blir oprovocerat påhoppad så GÖR EN JO-ANMÄLAN.

Sluta gnälla här för du är nog inte lika oskyldig som du beskriver för då undrar jag varför du aldrig har gjort en anmälan, du som hatar alla poliser.

Kom inte och säg att den inte leder någonstanns för JO håller ingen polis bakom ryggen.

Teddan
2 495 Inlägg
25 april 2009
Jag blev stannad i förrgår av polisen för att min cayenne "lät" för mycket , han menade på att jag drog ganska hårt .
Han upplyste även om att denna veckan var det extra mycket Poliser ute.

Tyckte han skötte sitt jobb till 100% .

Skulle aldrig få för mig att hata Poliskåren bara för att dom har en extra insatt trafiksäkerhetsvecka eller att vi har trafikpoliser.

Dom som inte fattar att det är olika grupperingar inom Poliskåren har inte fattat mycket.
En kriminalare är knappast ute och stannar fortkörare eller bry sig var man har nummerskylten.

Av egen erfarenhet så har jag upplevt att man ett gammalt ordspråk även funkar på våra polistjänstemän
Bemöt andra som du själv vill bli bemött.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

2 271 Inlägg
25 april 2009
De poliser jag stött på har alltid varit hur trevliga som helst och gjort sitt jobb.
Senast förra veckan blev jag stoppad av en civilare i en 9-5, riktigt trevlig och undrade mest
om jag fanns i deras register i drogsammanhang. (vilket jag inte gör).

Lät mig åka vidare trots (välkommen moraltanter ) glömt bältet och körde för fort.

Det gjorde i alla fall min närvaro tryggare att veta att dom stannar/kollar upp andra brott
än trafikförseelser i ens område.

Sök