2650
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

lastbils chaffis......
299 Inlägg
25 april 2009
R1kard skrev:
Varför hatar alla polisen? Jag börjar med att ställa en motfråga, hur i helvete kan man tycka om dem?

Känns som dem lägger all sin kraft på trafikbrott, kanske för att det inte är lika farligt som att jaga en mördare? Eller kanske för att dem behöver lite pengar. För det första är det skattebetalarna som betalar deras löner och ska man då bara kunna känna sig trygg inom trafiken? Sen när det behövs pengar ställer dem sig o skjuter lite med sin laser, är det någon som vågar tänka på hur mycket dem kan tjäna under en dag på sina fartkontroller?

När någon stod och fotade min bil från alla vinklar, även inuti, ringde jag polisen och sade att jag misstänkte planering till stöld. "Ok, vi skickar ut en ledig bil". Jag väntade ungefär 3 timmar sedan körde jag en runda istället.

När min kompis hade haft inbrott i sitt garaget och tjuvarna precis hade stuckit, dem var alltså i närheten, ringde han polisen och meddelade det. Ok dem kom efter 2 timmar.

När min brorsa ringde och anmälde en misshandel kom dem ungefär efter 1,5-2 timmar. Med andra ord hade dem hunnit döda killen och begrava honom om dem hade velat.

Under 2007 klarades 5,8% av de vanligaste brotten upp, vilket innebär våldsbrott, sexbrott, rån och skadegörelse.
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/409 … uppklarade

Under 2008 klarades 6% upp.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/94-pro … e-1.598420

Synd där inte finns siffror på hur många som säljer knark i skåne-området. Kanske dags att börja prioritera lite annorlunda?

På senaste tiden har dem även börjat dyka upp riktigt ofta på strippen runt om i skåne + börjat med en hel del fartkontroller. Igår hade dem kontroll i malmö på 4 olika ställen, hallå är det normalt? Sen på strippen skickar dem ut 2-3-4 polisbilar till ett industriområde för att stoppa våra race. Bara jag som har märkt att racen stoppas lika bra med 1 polisbil på plats? Dem börjar med hårdare tag mot Helsingborg, ett argument är att det har skett dödsolyckor, Ok det hände EN gång på 90-talet... Gå vidare för helvete!! Föresten kan Thomas Finnborg (M) ta och hoppa och skita, beslagta bilarna ja ok lycka till.
http://www.sr.se/cgi-bin/malmo/nyheter/ … el=2765138
Snart samlar jag ihop några kompisar så börjar vi kör race mitt inne i stan istället så ska vi se hur roligt det är jämfört med när vi står avskilt i ett industriområde.

För att inte nämna hur ofta jag har blivit stannad när man kör en lite skabbigare bil. När jag körde min gamla Saab blev jag stoppad minst en gång i månaden bara för att kolla körkort och alkotest helt utan misstankar om det. Poliserna var till och med på väg åt ett annat håll ibland, såg dem mig och körde efter och stoppade mig istället. Ok bra jobbat kan ni försöka registrera någonstans att jag fortfarande inte har knark i bilen, kör utan körkort eller kör påverkad? Som tur är blir man inte stoppad lika ofta i CTR:en.

håller fullständigt med jäöävligt bra skrivet!! btw har hänt mig med att dom kör efter, vänder å har blivit stoppad ett flertal gånger med gamla rostiga kärror i fortsättningen är de så man funderar på att så en bil å se ut så jävlig som möjligt men helt laglig hade varit så jävla kul.... hade en saab som ja körde runt i som va krockad ock  med bur i.... helt laglig men jävlar va frågor man fick av polisen big_smile

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

906 Inlägg
25 april 2009
AirOne skrev:
740Fors skrev:
AirOne skrev:

Det jag menade var att det finns "svin" i alla yrkesgrupper, oavsett vad dom gör i yrket. Men det jag inte förstår är varför det är så speciellt konstigt att en polis kan ha en dålig dag, när det är ett av dom mest utsatta yrkena som finns?
Strunt samma i vilken riktning dom är? Yrke som yrke.

Absolut inte "yrke som yrke" Som jag sagt tidigare i tråden så ska poliser bara som "förebilder". Alla kan ha en dålig dag men håll det inom dig, då får de gärna ha dåliga dagar men när de ger sig på folk som inte gjort en fluga för när det är då man blir arg, när det gör saker, helt oprovucerat och dessutom då har sin kollega som säger "hur allt gick till" ljuger för att backa upp varandra. En brevbärare har helt andra uppgifter att utföra, han behöver inte vara en förebild, han har ej gått lång skola för att lära sig hantera situationer på ett humant sätt, finns mycket som spelar roll, vill du veta mer faktorer? Kan skriva väldigt många till vad som skiljer polisyrket mot ett vanligt yrke. Alla är vi människor men många är som riktiga grisar med.

Nej klart man inte går i skola i flera år för att bli en brevbärare, men jag poängterade bara att det finns "svin" i alla yrkeskårer. Visst är det som du säger, att de går i skola för att klara av deras vardag - nåt som en annan skulle kalla för dårhus? - men bara för det så ska de inte ses som övermänniskor eller robotar? De är ju människor precis som oss.
Förebilder är inte perfekta. Det är förjävligt om en situation som ovan inträffar, men hur ofta sker dem då, räknat på antal "stopp" de gör? Jag vet inte om det går att räkna ut men jag tror inte det är många procent.

Självklart finns där svin inom alla yrkesgrupper men alla står som sagt för olika saker, en polis som står för en sak skall också agera efter detta. När man var ung trodde man att poliser stod för rättvisa och brottsbekämpning idag kan man tro det är raka motsatsen. Visst kan de göra en del bra grejer och sköter sitt jobb i vissa lägen, men varför inte sköta de alltid? En sådan räkning ska man aldrig ens behöva tänka att den finns, då är nått väldigt fel.

=)

906 Inlägg
25 april 2009
Nehe skrev:
740Fors skrev:
Absolut inte "yrke som yrke" Som jag sagt tidigare i tråden så ska poliser bara som "förebilder". Alla kan ha en dålig dag men håll det inom dig, då får de gärna ha dåliga dagar men när de ger sig på folk som inte gjort en fluga för när det är då man blir arg, när det gör saker, helt oprovucerat och dessutom då har sin kollega som säger "hur allt gick till" ljuger för att backa upp varandra. En brevbärare har helt andra uppgifter att utföra, han behöver inte vara en förebild, han har ej gått lång skola för att lära sig hantera situationer på ett humant sätt, finns mycket som spelar roll, vill du veta mer faktorer? Kan skriva väldigt många till vad som skiljer polisyrket mot ett vanligt yrke. Alla är vi människor men många är som riktiga grisar med.

Om du nu är guds barn som är sänt till jorden och heligast av alla änglar och alltid blir oprovocerat påhoppad så GÖR EN JO-ANMÄLAN.

Sluta gnälla här för du är nog inte lika oskyldig som du beskriver för då undrar jag varför du aldrig har gjort en anmälan, du som hatar alla poliser.

Kom inte och säg att den inte leder någonstanns för JO håller ingen polis bakom ryggen.

Säg att 100 stycken poliser är anmälda och det blir rättegång, hur många tror du då fälls? För att få en polisman dömd måste du veta vad han käkat till frukost senaste året=)

Samt jag gnäller inte, jag diskuterar, håll dig till sak och utvik ej från topic:)

=)

687 Inlägg
25 april 2009
740Fors skrev:
Säg att 100 stycken poliser är anmälda och det blir rättegång, hur många tror du då fälls? För att få en polisman dömd måste du veta vad han käkat till frukost senaste året=)

Samt jag gnäller inte, jag diskuterar, håll dig till sak och utvik ej från topic:)

Nej du gnäller.

Gör en JO-anmälan om du inte är nöjd med ett agerade, är det felaktigt så kommer polisen i fråga dömas.

Du sitter och gnäller om dittan och dattan men du har inte råg nog i ryggen att själv ta tag i saker och göra något åt det. Det är alltid bekvämt och gnälla men man vill helst inte agera.

Jag utviker inte från topic, du skriver att du hatar polisen för att de alltid oprovocerad bankar på dig och då ska man göra en JO-anmälan. Frågan är varför du aldrig har gjort det? Kan det tänkas ligga mer bakom dina historier?

Låt oss diskutera då, varför har du aldrig anmält polisen när du har ansett dig bli felbehandlad? Och om du nu mot förmodan skulle ha gjort det så visa gärna upp anmälan och vad resultatet blev. (Scanna in).

Jag ska tillochmed hjälpa dig:
http://www.jo.se/Page.aspx?MenuId=13&am … anguage=sv <- scrolla ner och fyll i JO-anmälan i .pdf filen och skicka in. Så behöver du inte gnälla här. Säg till när du har anmält alla de oprovocerade våldsanvändningarna du har varit med om.
Senast redigerat av Nehe (25 april 2009)

27 Inlägg
25 april 2009
740Fors skrev:
En polis ska inte kunna tappa fattningen...

Haha, jag hoppas att du skämtar.
Tror du att poliser är övermänniskor? Seriöst..

Forummoderator
26 544 Inlägg
25 april 2009
Dudemeister skrev:
740Fors skrev:

Det är för fasen MÄNNISKOR under uniformen, och människor gör fel!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

blacken
25 april 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:
Med en uppklaringsprocent av brotten på 6% så kan man undra..

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/409 … uppklarade

http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod … instance=4

Aktuella siffror:

Sammanlagt så var den totala uppklaringsprocenten av brott 35% år 2008 jämfört med 33% under 2007. 2008 års nivå är den största sedan 1985.

478 000st anmälda brott klarades upp under 2008. Personuppklarade brott (man har bundit en gärningsman ökade med 16900st sedan 2007).

Hälften av alla anmälda våldsbrott klarades upp under 2008.
Anmälda våldtäkter ökade under 2008 till 5400brott och de personuppklarade brotten fördubblades till 1500st till skillnad från 2007.

Den totala uppklaringsprocenten på våldtäksbrott är 57%.

Ja varför skriva allt ni kan ju läsa själva.
http://bra.siteseeker.se/?q=uppklaringsprocent+2008 (första pdf filen i lista).

Är polisen nöjd? Självklart inte men man gör stora framsteg och klarar upp fler brott än någonsin. Innan ni uttalar er om uppklaringsprocent så lär er vad den anger.

Så då kan jag lugnt utgå ifrån att det som står i länken är lögn och rena falsarier?..

blacken
25 april 2009

_Jonex_ skrev:
blacken skrev:
Då så vill jag att du definierar den PRINCIPIELLA skillnaden i detta fall. Eller går du på den berömda devisen ifrån "Djurfarmen"  "Vi är alla jämlika, men en del av oss är mera jämlika än andra"...

Stämmer, finns ingen millimeter-rättvisa, det är en utopi .

Så då kan jag lugnt utgå ifrån att du tycker att det är helt okej att länsman gör vad han vill i detta land och har inga som helst moraliska implikationer i sitt handlande och aldrig kan dömas oavsett vad vederbörande gör/har gjort.. ..

Ja faktiskt, tänk vad mycket människor polisen möter varje dag som tror att dom äger landet och kan göra vad dom vill, vore total katastrof i detta land utan poliser.
Sen tycker iaf inte jag att en svensk polis kan ställa till med speciellt stor skada utan att begå tjänstefel
eller lagbrott själv.

Och vad vem säger/har sagt att jag INTE är på länsmans "sida" jag har bara krävt att dom ska acceptera att även dom måste följa spelreglerna i ett demokratiskt samhälle. Och inte köra sitt eget "race" som en del länsman kan göra ibland. Och när dom gör så så ska dom nitas stenhårt för sina tilltag..

Ärligt talat, vad har du skrivit om Polisen som är positivt i denna tråd ? Inte ett ord vad jag kan se av våra diskussioner iaf.  Därför tror jag mig veta att du inte är på polisens sida.
Jag tycker synd om den där polisen som sköt ihjäl en kille hemma på familjens gård för att killen hotade polisen med en kniv.
Han lär ångra sig men fatta vad psykiskt drygt att sitta åtalad och lyssna på allt om och om igen,
som han inte ångrar sig nog.. Polisen varnade killen och uppmanade han att inte komma närmare
och släppa kniven , istället sprang killen rakt emot polisen med kniven.
Tjänstefel att skjuta killen ? Tycker inte jag, han fick sina chanser, dock träffade skottet fel och killen dog istället för att bli avväpnad men polisen skulle inte ens behövt vara där om killen lugnat ned sig när familjen bad om det.

Och med sitt val av tjänsteammunition/tjänstevapen så bevisar det att vad FN,EU, osv tycker i frågan, så skiter Svenska staten i vad dom säger och kör sitt eget "race" i frågan. Och där så har du en fingervisning om hur mycket deras åsikt väger hos Svenska staten, typ nada..

Tycker fortfarande inte att det spelar någon roll, polisen har inte för avsikt att skjuta ihjäl folk, bara skada dom för att säkra ett gripande. Så vad det är för ammo dom använder för att skjuta folk i benet tycker
jag är en ganska oviktig fråga.

Det jag avser är INTE "millimeterättvisa, utan bara rättvisa. Och inget annat.

Tro det eller ej jag är faktiskt på länsmans "sida", men jag ställer krav på dom är det så fel?. Du TROR dig att det inte är så, jag VET att det är så. Men däremot jag kan bara konstatera att du tycker att det är okej att vissa i ett samhälle ska stå över all moral och rättvisa..

Tycker fortfarande inte att det spelar någon roll, polisen har inte för avsikt att skjuta ihjäl folk, bara skada dom för att säkra ett gripande. Så vad det är för ammo dom använder för att skjuta folk i benet tycker
jag är en ganska oviktig fråga

Då så ska jag få be att upplysa dig om att Speer GDHP är en direkt dödande ammunition, som togs fram i första hand för folk typ jägare,viltövervakare, mm,mm för att kunna sänka större vilt mod Grizzly, puma osv, dvs försvar mot stora rovdjur. Kulan utvidgas till c:a 2,5 cm vid träff samt "fäller" ut sex rakbladsvassa vingar, och börjar att rotera och kan rotera upp till 1000 varv i min. Samt att den klarar av att penetrera över 10 tum ballistisk gelè. Att "bara" skadskjuta en människa med en sådan ammunition är ganska svårt. Den är för närvarande det jävligaste som man kan stoppa in i en 9:a..

Och som grädde på moset så är den defenetivt att klassa som "DumDum" ammunition, vilket garanterat är förbjuden i genevekonventionen och folkrätten. Lägg även till att det finns alternativ ammunition med begränsad expansion som är framtagen för att minimera skador på en människokropp, och som är mera lämpad som polisammunition.

Så vad det är för ammo dom använder för att skjuta folk i benet tycker
jag är en ganska oviktig fråga

Jag har sett måltavlor som länsman har och övar på, och det var inte i benen som en överväldigande del av kulhålen satt..
Senast redigerat av blacken (26 april 2009)

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
25 april 2009
Förut gillade man inte farbror blå, men nu när man har mognat så gillar man dom.
Jag är Polis vän..

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

906 Inlägg
26 april 2009
Nehe skrev:
740Fors skrev:

Nej du gnäller.

Gör en JO-anmälan om du inte är nöjd med ett agerade, är det felaktigt så kommer polisen i fråga dömas.

Du sitter och gnäller om dittan och dattan men du har inte råg nog i ryggen att själv ta tag i saker och göra något åt det. Det är alltid bekvämt och gnälla men man vill helst inte agera.

Jag utviker inte från topic, du skriver att du hatar polisen för att de alltid oprovocerad bankar på dig och då ska man göra en JO-anmälan. Frågan är varför du aldrig har gjort det? Kan det tänkas ligga mer bakom dina historier?

Låt oss diskutera då, varför har du aldrig anmält polisen när du har ansett dig bli felbehandlad? Och om du nu mot förmodan skulle ha gjort det så visa gärna upp anmälan och vad resultatet blev. (Scanna in).

Jag ska tillochmed hjälpa dig:
http://www.jo.se/Page.aspx?MenuId=13&am … anguage=sv <- scrolla ner och fyll i JO-anmälan i .pdf filen och skicka in. Så behöver du inte gnälla här. Säg till när du har anmält alla de oprovocerade våldsanvändningarna du har varit med om.

Nej, skulle aldrig få för mig att anmäla, jag litar inte de minsta på rättsystemet vi har idag, det blir bara värre för dig själv med för då kommer det ut att du anmält en polis, mer jävelskap,  "ge dig på en, ge dig på alla"

"oprovocerade våldsanvändningarna du har varit med om" Vi kan göra så här istället, att du tar ett printscrean vart jag skrivit om alla dessa jag varit med om?smile

Vad tror du ska ligga bakom "mina historier"?  Att det är mitt fel att jag fått bevittna svinerier från polisen? Trots att jag ej varit delaktig? Skulle vara roligt och veta hur du tänker:)

=)

906 Inlägg
26 april 2009
AirOne skrev:
Dudemeister skrev:
740Fors skrev:

Spelar fortfarande ingen roll, finns de människor som klarar av att ha kontroll, det är precis så det skall vara, säg att det är människor när det är du som blir utsatt och han tappar fattningen på dig helt och hållet, du inte kan gå på länge efter det? Säg då att "de är människor och det är helt okej!"

=)

687 Inlägg
26 april 2009
blacken skrev:
[
Så då kan jag lugnt utgå ifrån att det som står i länken är lögn och rena falsarier?..

Din eller min länk?..

BRÅ lär ju dock inte ljuga om sina siffror iaf sen ljguer säkert inte tidningen i sina heller men de lär ju använda en procentsats som är räknad annorlunda emot BRÅ:s för att få det att se mindre ut så man får mer läsare / säljer fler ex av tidningen.

687 Inlägg
26 april 2009
blacken skrev:
Jag har sett måltavlor som länsman har och övar på, och det var inte i benen som en överväldigande del av kulhålen satt..

Är ju inget som säger att man skall skjuta en person i just benet.. Om nu den situationen skulle uppstå.

687 Inlägg
26 april 2009
740Fors skrev:
Nej, skulle aldrig få för mig att anmäla, jag litar inte de minsta på rättsystemet vi har idag, det blir bara värre för dig själv med för då kommer det ut att du anmält en polis, mer jävelskap,  "ge dig på en, ge dig på alla"

"oprovocerade våldsanvändningarna du har varit med om" Vi kan göra så här istället, att du tar ett printscrean vart jag skrivit om alla dessa jag varit med om?smile

Vad tror du ska ligga bakom "mina historier"?  Att det är mitt fel att jag fått bevittna svinerier från polisen? Trots att jag ej varit delaktig? Skulle vara roligt och veta hur du tänker:)

Du vågar alltså inte anmäla en myndighetsanställd till en oberoende organisation där du kan välja att vara anonym som anmälare? Inget du säger låter vettigt.

Ok så nu har du själv alltså inte varit med om situationer där polisen har använt oprovocerat vål mot dig som person utan du har sett det? Låt mig gissa var det kanske en situation som denna.

Polisman griper utpekad gärningsman för misshandel, han springer, polisen tar honom och sätter handfängsel, bär in han i bilen dock så stretar han och spänner benen så man ej kan stänga bildörren, NU KOMMER DU TILL PLATSEN och ser han redan ligga i bilen dock med benen utanför, polisman har försökt att bända in de och förklara för personen vad som kommer att hända och tar nu sin batong till hjälp, du ser vad du TROR är oprovocerat våld gentemot geneme människa men som i själva verkat är klart befogat.

Eller har jag fel nu? Du kanske är den enda av oss alla här som har sett en polisbil stanna framför någon person på stan där polisman klivit ur bilen och dunkat första bästa person i närheten i huvudet med batongen och åkt iväg igen?.

Behöver inte göra någon print screen för att visa dig vart du nämner det med att du upplevt oprovocerat våld från enskild polisman det räcker med att du scrollar upp några sidor/rader så kan du läsa det du själv skrivit i tråden.

906 Inlägg
26 april 2009
Nehe skrev:
740Fors skrev:

Du vågar alltså inte anmäla en myndighetsanställd till en oberoende organisation där du kan välja att vara anonym som anmälare? Inget du säger låter vettigt.

Ok så nu har du själv alltså inte varit med om situationer där polisen har använt oprovocerat vål mot dig som person utan du har sett det? Låt mig gissa var det kanske en situation som denna.

Polisman griper utpekad gärningsman för misshandel, han springer, polisen tar honom och sätter handfängsel, bär in han i bilen dock så stretar han och spänner benen så man ej kan stänga bildörren, NU KOMMER DU TILL PLATSEN och ser han redan ligga i bilen dock med benen utanför, polisman har försökt att bända in de och förklara för personen vad som kommer att hända och tar nu sin batong till hjälp, du ser vad du TROR är oprovocerat våld gentemot geneme människa men som i själva verkat är klart befogat.

Eller har jag fel nu? Du kanske är den enda av oss alla här som har sett en polisbil stanna framför någon person på stan där polisman klivit ur bilen och dunkat första bästa person i närheten i huvudet med batongen och åkt iväg igen?.

Behöver inte göra någon print screen för att visa dig vart du nämner det med att du upplevt oprovocerat våld från enskild polisman det räcker med att du scrollar upp några sidor/rader så kan du läsa det du själv skrivit i tråden.

Handlar inte om att våga, handlar om att det inget sker även om jag anmäler, men jag då som inte tycker om poliser bryr mig ej på samma sätt som om en som har förtroende till poliser.

Sen kan man ju undra varför så väldigt många drar sig ur när det blir rättegång om nu alla får vara "anonyma"?smile(pratar om alla brottsfall och inte bara om anmälningar mot polisen)

Ja du har fel, är absolut ej sånt våld jag pratar om, våld jag pratar om är tex, när de slår en man med batongen, han lägger sig ner, gör inget motstånd, de slår han ännu mer, när de till slut får slut på sina krafter så ställer dem han på knä och sprutar pepparsprey i ögonen på personen, där har du kraftigt övervåld!!

Eller när de kommer till en plats och drar en egen slutsats om vem det är som ligger bakom det som skett och ger sig på denna personen med en gång, brottar ner honom och, skriker åt honom att hålla käften och drar in han i polisbilen. Om läget är lugnt förtillfället varför kan man inte ta det lugnt då? Sett flertal gånger att det bara hoppar ut och pang på första som dem tycker är skum. Är la lättare att prata lugnt om vad som skett, sedan gripa den som är ansvarig för skiten som hänt, gör han då inget motstånd så ta han lugnt och sätt han i polisbilen, inte ofta man bevittnar den lugnheten, ska alltid dras, skrikas och om dem är på lite fighting humör så vänder dem batongen och använder skaftet lite:)

Jag vet mycket väl om att alla situationer ej är som jag beskrev men de finns det som är, då ska en polisman kunna döma att denna situation har ej ballat ur och kunna gå lugnt tillväga.

och JA, jag har bevittnat detta med egna ögon har även bevittnat mycket mer! Så du som sitter i din gamla soffa och glor på tv, kom ut i verkligheten!! Det sker även om du ej tror på det!

"jag tror ej på spöken innan jag sett dem" Samma gäller dig, fast med snutarna, du måste bevittna det innan du förstår det. På dig låter det som om de måste vara nått fel på den civila personen för att råka ut för polisens dumheter.

Det är nog bäst att du printscreanar ändå för jag har läst igenom alla inlägg och inte skrivit någonstans att JAG blivit misshandlad flertal gånger, så sätt igång och ta ett!

Det jag nämnde var att poliser kan utöva oprovocerat våld utan att åka dit på det, vet du varför? Jo för att de alltid har en kollega med sig som berättar "hur det gick till", det är fan sanslöst att poliser backar upp varandra på det sättet, att de hellre ljuger om vad som hände för att skydda sin kollega än att vara ärliga! Enda gången det ens sker någonting är när de fått med de på film. Är det ett rättsystem enligt dig?

Känns inte som att vi får ut så mycket av diskussionen, jag har förstått din ståndpunkt och det är ingen jag håller med om.

=)

109 Inlägg
26 april 2009
hatar dom inte, har både polis och jurister inom familjen. om nåt skulle gå snett  wink

309 Inlägg
26 april 2009
AirOne skrev:
Dudemeister skrev:
740Fors skrev:

Dock borde många poliser ute på gatorna ta det lugnt med makt missbruket om de nu alla är människor. Ingen här kan ju säga att poliser känner sig mer mäktiga i uniformen under arbetstiden än när de går runt civilt och inte har befogenheter till att ex stoppa någon/några som sitter och tjötar vid bensinstationen med bilarna vid sidan om. Då kan han/hon inte kolla upp varken personerna eller bilarna..

Att köra turbo är beroendeframkallande...

Wankel
1 080 Inlägg
26 april 2009
hade snutarna gett fan i att missbruka sin makt så och vart trevliga för en gångs skull så kanske jag skulle ha lite respet för dom...men som dom beter sig, så fan heller..

ett exempel bara..
stog vid drivethrough på donken förra sommaren, såg en piketbuss åka i rondellen breve och sa till polaren breve mig på skämt "snart är dom bakom oss och ska jävlas"...
tro på FAN att dom verkligen gör det???
kommer en grinig jävel fram medan jag står och väntar på maten, säger att jag ställer mig på parkeringen breve så jag inte står i vägen, så kör dom upp bussen precis bakom min bil..
sen fick jag höra historier om hur jag hade blåst förbi en av snutarna som en riktig idiot när han var på väg till jobbet, hade ju gått en bit över 100km/h på 50väg, över heldraget och jag vette fan allt....
då frågade jag vem som hade snott min bil och lämnat tillbaka den igen för jag hade setat hemma hos kompisen hela dagen, och den vägen som jag "kört om honom på" ligger på andra sidan stan mot var jag varit hela dagen..
men han var helt säker, han kände igen bilen, det kan ju inte finnas många såna här...plus att han kände igen reg numret också....stog fan där i 20 min och tjafsade med dom, dom drog undan kompisen ifrån mig och han sa exakt samma sak som mig så varför ger dom sig aldrig när dom vet att vi fattar att dom bara snackar skit...

sorry om det blev lite rörigt..
Senast redigerat av StiFf (26 april 2009)

MDS Västerås

687 Inlägg
26 april 2009
740Fors skrev:
Ja du har fel, är absolut ej sånt våld jag pratar om, våld jag pratar om är tex, när de slår en man med batongen, han lägger sig ner, gör inget motstånd, de slår han ännu mer, när de till slut får slut på sina krafter så ställer dem han på knä och sprutar pepparsprey i ögonen på personen, där har du kraftigt övervåld!!

Du vet att Cops på tv6 inte handlar om svenska polisen? Om jag eller någon av av de jag känner hade slagit någon med batongen på det sätt du beskriver det så hade han i värsta fall vart död och i minsta fall haft ett antal benfrakturer, inte kunnat gå, inte kunnar använda armarna och fått åka i illfart till akuten för vård. Och om så vore fallet så kan jag lova dig att man hade både blivit anmäld, åtalad och att det hade stått i hela Sveriges tidningar samma dag. Du får som sagt gärna länka till en artikel där detta står?

740Fors skrev:
Eller när de kommer till en plats och drar en egen slutsats om vem det är som ligger bakom det som skett och ger sig på denna personen med en gång, brottar ner honom och, skriker åt honom att hålla käften och drar in han i polisbilen. Om läget är lugnt förtillfället varför kan man inte ta det lugnt då? Sett flertal gånger att det bara hoppar ut och pang på första som dem tycker är skum. Är la lättare att prata lugnt om vad som skett, sedan gripa den som är ansvarig för skiten som hänt, gör han då inget motstånd så ta han lugnt och sätt han i polisbilen, inte ofta man bevittnar den lugnheten, ska alltid dras, skrikas och om dem är på lite fighting humör så vänder dem batongen och använder skaftet lite:)

Har återigen aldrig varit med om att man åker till en plats och rabiat hoppar ur bilen och skriker för allt vad ens lungor är värda och släpar valfri LUGN person till bilen och placerar med fängsel i baksätet för att sedan reda ut vem som är aktuell GM.

740Fors skrev:
och JA, jag har bevittnat detta med egna ögon har även bevittnat mycket mer! Så du som sitter i din gamla soffa och glor på tv, kom ut i verkligheten!! Det sker även om du ej tror på det!

Tror att jag är mer ute i verkligheten än du.

740Fors skrev:
"jag tror ej på spöken innan jag sett dem" Samma gäller dig, fast med snutarna, du måste bevittna det innan du förstår det. På dig låter det som om de måste vara nått fel på den civila personen för att råka ut för polisens dumheter.

Har ej bevittnat någon sådan händelse som du beskriver någonsin.

740Fors skrev:
Det jag nämnde var att poliser kan utöva oprovocerat våld utan att åka dit på det, vet du varför? Jo för att de alltid har en kollega med sig som berättar "hur det gick till", det är fan sanslöst att poliser backar upp varandra på det sättet, att de hellre ljuger om vad som hände för att skydda sin kollega än att vara ärliga! Enda gången det ens sker någonting är när de fått med de på film. Är det ett rättsystem enligt dig?

Varför tror du att JO finns? Ta tummen ur röven och gör en anmälan om du tycker att du alltid bevittnar orättvisor som låter som att vi lever i Kina.

687 Inlägg
26 april 2009
_Nas_ skrev:
Dock borde många poliser ute på gatorna ta det lugnt med makt missbruket om de nu alla är människor. Ingen här kan ju säga att poliser känner sig mer mäktiga i uniformen under arbetstiden än när de går runt civilt och inte har befogenheter till att ex stoppa någon/några som sitter och tjötar vid bensinstationen med bilarna vid sidan om. Då kan han/hon inte kolla upp varken personerna eller bilarna..

En polis är alltid i tjänst så länge man har identifierat sig som polis (polis legitimation).

Och har alltid samma befogenheter såsom i eller utan uniform.

Sök