5463
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

687 Inlägg
27 april 2009
blacken skrev:
Du har blandat ihop lite nu Men det var fel namn han hette Rolf Machnow inte Jurgen. Osmo var en och herr Machnow var en annan, och ägde rum på 70 talet.

Jo såg det nu.. Menar ju helt klart Osmo.

blacken
27 april 2009
På det sista så kanske ni skulle svarat "Varför jobbar dom som poliser då?". Jo, dom har pliktkänsla och vill att Sverige ska vara ett trevligt land att bo i.

lol
Ha du hört talas om begreppet " att ha trasiga leksaker som barn", eller mobboffer någon gång. Jag är fullständigt övertygad om att majoriteten av dom som blir länsman vill kompensera för något i barndomen/livet, och måste hävda sig på något sätt. Dom som vill göra en "insats" kan man lugnt räkna på vänstra handens trafikkommunikations finger..

Volvo850-92
1 682 Inlägg
27 april 2009
"Varför hatar alla polisen så mycket!?"

Det var väll att ta i wink
Det är bara krimminella som hatar poliser.

Meister
6 763 Inlägg
27 april 2009
740Fors skrev:
camaro67 skrev:
En liten fråga till 740fors.. Vad rör du dig i för kretsar igentligen? Jag har aldrig varit med om något sånt som du beskriver. Men har sett dom göra gripanden men inte som du berättar att de är. Sen kan man ju undra va fan du tänker när du säger att poliser alltid måste kunna vara lungna och kontrollerade. Vad jobbar du med igentligen eller går du på sos? Poliser är inte mer än människor som tidigare är sagt.

Nej jag går inte på soc, jag jobbar, jag har valt ett yrke som jag klarar av att hantera med, skulle aldrig någonsin få för mig att välja ett yrke jag inte kan hantera, även om de så skulle vara städare. Poliser har fortfarande en annan ställning, de ska kunna hantera situationer. Vad jag rör mig i för kretsar ska inte spela någon roll i en diskussion, bara för man inte är en svensson ska man ej tas på allvar då? Tänk efter lite och sluta komma med uttalanden som "eller går du på sos" Nu pratar vi om poliser och inte systemets ekonomi nät.

Eftersom att du är med om så mycket våld ifrån polisens sida så undrar jag om du inte håller på med knark eller kanske är fotbollshulligan och då får man faktist skylla sig själv om man får smaka på batongen om man gör motstånd. Anledningen till att jag frågade om du går på soc är för att du verkar ha väldigt mycket med polisen att göra och många av de som går på soc är kriminellt belastade

blacken
27 april 2009
Eftersom att du är med om så mycket våld ifrån polisens sida så undrar jag om du inte håller på med knark eller kanske är fotbollshulligan och då får man faktist skylla sig själv om man får smaka på batongen om man gör motstånd. Anledningen till att jag frågade om du går på soc är för att du verkar ha väldigt mycket med polisen att göra och många av de som går på soc är kriminellt belastade

lollollol Veckans bästa. Snacka om att generalisera..

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
27 april 2009
blacken skrev:

Kanske det.. men i exemplet här under snackar vi generalisering av samma kaliber...

blacken skrev:
På det sista så kanske ni skulle svarat "Varför jobbar dom som poliser då?". Jo, dom har pliktkänsla och vill att Sverige ska vara ett trevligt land att bo i.

lol
Ha du hört talas om begreppet " att ha trasiga leksaker som barn", eller mobboffer någon gång. Jag är fullständigt övertygad om att majoriteten av dom som blir länsman vill kompensera för något i barndomen/livet, och måste hävda sig på något sätt. Dom som vill göra en "insats" kan man lugnt räkna på vänstra handens trafikkommunikations finger..

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

blacken
27 april 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:
Jag har sett måltavlor som länsman har och övar på, och det var inte i benen som en överväldigande del av kulhålen satt..

Är ju inget som säger att man skall skjuta en person i just benet.. Om nu den situationen skulle uppstå.

Så ni skjuter för att döda?..

41 Inlägg
27 april 2009
kan vi inte göra en ny tråd för att en gång för alla se hur många som hatar polisen? då ser man ju kanske ta hjälp av admin och få röstnings grej på första sidan så ser man hur många procent av alla här på garaget som är för repektive emot polisen? kanske vore en kul grej själv är jag emot polisen för dom jag stött på har varit sura som citroner och bara varit ute efter att tracka ner på en själv och ens bil men jag har väl kanske bara råkat ut för röt äggen?

687 Inlägg
27 april 2009
blacken skrev:

Blir situationen så att jag måste skjuta så skjuter jag för att träffa. Om det nu är störst chans eller jag har tid på mig för att sikta in mig på benet så väljer man det, om inte så är det kroppen.

blacken
27 april 2009
AcesHigh666 skrev:
blacken skrev:

Kanske det.. men i exemplet här under snackar vi generalisering av samma kaliber...

blacken skrev:

lol

Inte riktigt samma, har en del bekanta som har blivit länsman och samtliga hade "trasiga leksaker". Och ville hävda sig helt enkelt..

blacken
27 april 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:

Blir situationen så att jag måste skjuta så skjuter jag för att träffa. Om det nu är störst chans eller jag har tid på mig för att sikta in mig på benet så väljer man det, om inte så är det kroppen.

Det vet jag. Ville bara slå hål på myten att ni enbart siktar på benen i första hand, som folkmyten säger..

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
28 april 2009
blacken skrev:
AcesHigh666 skrev:
blacken skrev:

blacken skrev:
lol

Inte riktigt samma, har en del bekanta som har blivit länsman och samtliga hade "trasiga leksaker". Och ville hävda sig helt enkelt..

det är ju exakt samma sak^^ du menar ju på att poliser måste hävda sig.. och han menar att alla som går på soc är kriminella... samtliga du känner räknas nog inte som större delen av poliskåren vill jag påstå.

lika stor generalisering enligt mig^^
Senast redigerat av AcesHigh666 (28 april 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Meister
6 763 Inlägg
28 april 2009
AcesHigh666 skrev:
blacken skrev:
AcesHigh666 skrev:
blacken skrev:

det är ju exakt samma sak^^ du menar ju på att poliser måste hävda sig.. och han menar att alla som går på soc är kriminella... samtliga du känner räknas nog inte som större delen av poliskåren vill jag påstå.

Tackar. Det var hit jag ville komma

blacken
28 april 2009
AcesHigh666 skrev:
blacken skrev:
AcesHigh666 skrev:

Om vi tar det på denna "bog" då. Jag utgår endast ifrån det som har blivit bevisat för mig, inte en massa teorier. Det jag har sett och upplevt av länsmanskåren under årens lopp bekräftar för mig mitt påstående. Skulle jag någon gång springa på en länsman som har sitt jobb enbart för att vederbörande vill göra en "skillnad", och inte har blivit det för att få förtrycka eller hävda sig på grund av "trasiga leksaker" eller för att vederbörande "sket bredvid pottan i barndomen", så ska jag gärna revidera min uppfattning i frågan..

Vill även tillägga att jag funderade allvarligt  på att bli en länsman i min "ungdom". Men vart avrådd till detta,,av en länsman..
Senast redigerat av blacken (28 april 2009)

Fri fart för ett fritt folk!
15 050 Inlägg
28 april 2009
Bilgalningen skrev:
urikai skrev:
Growe skrev:

det är ungefär som jag oxå känner..finns inte många normala poliser dom är lätt räknade
och det måste bero just på det du skriver att dom blivit moppade så dom måste hävda sig nu idagens läge

dom värsta jävlarna är dom kvinnliga
men när det väl gäller backar dom som små skygga möss

när en släkting tog ett rattfyllo som hade hela familjen ville dom att släktningen stog kvar
för dom kände sig i underläge
bra med poliser som är rädda för några fyllon

har själv funderat om jag inte höll på att bli skjuten härom dagen av en tjejpolis
som tog 3steg bakåt och la handen på pistolen när jag klev ur min bil och gick 3steg mot polisbilen
men när dom står där med upp backning står dom och käftar och har sig som värsta idioterna
helt utan anledning oavsätt hur trevlig och korrekt man kan vara

lägg ner
...

När en släkting tog ett rattfyllo... skrev du... Var släktingen polisen eller? (talar illa om sin egen släkt m.a.o?) Hela stycken e lite luddigt å förstå elt & hållet. Lär dig lite mer om hur man använder punkter, komma osv. Sedan hade dom säkert någon anledning till att inte ville att han skulle röra sig.

Du funderade på om du höll p åatt bli skjuten... Min verson om det att man TROR att man håller på att bli skjuten, det är när man har en pipa vid huvudet & nån idiot hållre i pistolen. Inte då en polis närmar handen mot sitt hölster...

Har inget emot poliser, int gjort mej någe ont. Stoppar dom mej å ja får böter eller något, så ha ja säkert förtjänat det & få skylla mej själv...

punkt och sånt orkar man inte sitta och trasla med när man skriver från skallen rakt upp och ned.
släktingen som tog rattfyllot var en civilperson som tyckte att det packet inte borde köra bil.
visst du har faktist rätt att man är nära på att bli skjuten om man har pistolen mot huvudet
har faktist råkat ut för det oxå..av en polis!
låste upp ett garag jag hyrde ihop med flera andra personer.
Tydligen hade någon där inne gjort nått fiffens och dom trodde det var han som öppnade.
Som tack fick jag en pistol som osäkrades i huvudhöjd när jag klev in i garaget.
Skrek till polisen ganska omgånde att jag hade slagit ihjäl honom om jag haft något hårt i handen.
men visst det är lätt att tycka bra om polisen om man aldrig råkat ut för dom
ett gäng idioter är det enligt mig med ett fåtal undantag
och en polis som blir rädd när en person kliver ur en bil
är jhu jävligt lämpad som polis NOT!

En kamrat till mig satt i sitt garage och mekade med ryggen till dörren
in stormar 2st personer med dragna vapen och skriker stilla annars skjuter vi.
Hur fan fungerar 2st poliser som springer in med dragna vapen med civila kläder in i en lokal ?
inget snack om att det var poliser eller något som tack fick den en rörtång kastad mot sig.
det tyckte dom var konstigt men vem fan försvarar sig inte när någon skriker stilla annars skjuter vi.

men visst även jag har träffat poliser som är trevliga och korrekta men det väger endå inte upp till vad jag sätt och råkat ut för och vad mina vänner råkat ut för

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
15 050 Inlägg
28 april 2009
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
blacken skrev:

Som dom säger i det stora landet i väster, "If you can`t stand the heat, get out of the kitchen". Det var ju inget läge att fibbla med puffran. (som dom för övrigt är ökända för att vara klantiga med).

Klart, jag hade också greppat pickan om någon okänd börjat gå mot mig.
Varken du eller jag vet något "riktigt" om situationen.

Jag är helt övetygad om att det vare sig fanns skäl eller grund för det beteendet av länsman vid aktuell situation..

faktist inte jag klev ur bilen som man kliver ur bilen gick 3 normalsnabba steg mot polisen och sa hej!

Kör fort så hinner inget hända...

74 Inlägg
28 april 2009
Kan ju inte säga att jag hatar polisen, det vore helt fel för det finns ju givetvis både bra och dåliga poliser.
Men dem dåliga har ju valt fel jobb enligt en annan, all den träning dem har fått så tycker iaf jag att dem borde kunna ta ett och annat.
Säger man emot om man tycker det är fel så ska dem ju faktiskt kunna ta det med, och säga varför och inte bara plocka fram batongen och banka in allt.
Har personligen faktiskt bara blivit stoppad av bra poliser som varit väldigt trevliga osv , Men tappade faktiskt förtroendet för dem rätt hårt när jag fick se en kompis till mig bli gripen och satt i fyllecell när han hade druckit 1 öl.
Inte fick han blåsa för att bevisa det heller...
Men som ett par stycken redan har sagt, det finns både bra och dåliga inom alla arbeten.
Mvh

DFFL
9 020 Inlägg
28 april 2009
Growe skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Klart, jag hade också greppat pickan om någon okänd börjat gå mot mig.
Varken du eller jag vet något "riktigt" om situationen.

Jag är helt övetygad om att det vare sig fanns skäl eller grund för det beteendet av länsman vid aktuell situation..

faktist inte jag klev ur bilen som man kliver ur bilen gick 3 normalsnabba steg mot polisen och sa hej!

Där har du problemet.
Stanna kvar i bilen som normalt folk...

De enda som går ur bilen när de blivit stannade är de som vill käfta emot.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

687 Inlägg
28 april 2009
TOOMPAA skrev:
Kan ju inte säga att jag hatar polisen, det vore helt fel för det finns ju givetvis både bra och dåliga poliser.
Men dem dåliga har ju valt fel jobb enligt en annan, all den träning dem har fått så tycker iaf jag att dem borde kunna ta ett och annat.
Säger man emot om man tycker det är fel så ska dem ju faktiskt kunna ta det med, och säga varför och inte bara plocka fram batongen och banka in allt.
Har personligen faktiskt bara blivit stoppad av bra poliser som varit väldigt trevliga osv , Men tappade faktiskt förtroendet för dem rätt hårt när jag fick se en kompis till mig bli gripen och satt i fyllecell när han hade druckit 1 öl.
Inte fick han blåsa för att bevisa det heller...
Men som ett par stycken redan har sagt, det finns både bra och dåliga inom alla arbeten.
Mvh

Är ju inte mängden alkohol man druckit som är grundläggande för en LOB. Det är ju om personen anses kunna ta hand om sig själv eller inte.

Dessutom grips man inte när man sätts i fyllecell, man omhändertas (det är en vårdnadslag).

N/A
141 Inlägg
28 april 2009
vi ska nog va glada att vi har sån polis som vi har. det kunde varit bra mycket värre. Kolla på poliserna i öststaterna. Korrumption så de heter duga. Titta även i thailand. Rätt va de e så kan det komma fram en thailensk snut och säger att du måste böta, även om man inte har gjort nått. De e bara att ge dom pengarna då.

Det finns med all säkerhet korrumption bland snutarna här med. Men inte i samma utsträckning. Det finns många bra och många dåliga poliser. Thats life.

Men som många andra har skrivit, får man böter eller liknande när man vet att man gjort nått olagligt så är det bara att gilla läget. Så enkelt är det.

Och är man grovt kriminell och åker dit, ja, snabba pengar är stora risker. Gilla läget.

Sök