3454
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

Byggare Behm
562 Inlägg
28 april 2009
xenopsy
Kanon inlägg, äntligen någon som beskriver skillnaden på poliskorruption.. jag försökte en gång men det lyckades inte, hoppas någon förstår ditt inlägg bättre.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

blacken
28 april 2009
_Jonex_ skrev:
xenopsy
Kanon inlägg, äntligen någon som beskriver skillnaden på poliskorruption.. jag försökte en gång men det lyckades inte, hoppas någon förstår ditt inlägg bättre.

Korruption är korruption ingen skillnad på dom inte, oavsett!. Du får hoppas att du inte möter "rätt" länsman helt enkelt. För gör du det, så kommer din åsikt att bli ganska så diametral..

Forummoderator
26 544 Inlägg
28 april 2009
blacken skrev:
_Jonex_ skrev:
xenopsy

Korruption är korruption ingen skillnad på dom inte, oavsett!. Du får hoppas att du inte möter "rätt" länsman helt enkelt. För gör du det, så kommer din åsikt att bli ganska så diametral..

Ursäkta offtopic, men när folk säger att de inte orkar trassla med punkter och sånt när de försöker
få ut sin mening i denna för övrigt mogna tråd, så är det lite lustigt att du är åt andra hållet.
Vem sägen länsman i dagens läge? Och diametral...jag är rätt bra på svenska språket men det ordet kunde inte ens jag översätta.
Gissar dock på att du menar att personen i fråga ändrar sin åsikt om denne träffar på "fel" polisman i tjänst?
Ursäkta ot som sagt..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Byggare Behm
562 Inlägg
28 april 2009
blacken skrev:
På det sista så kanske ni skulle svarat "Varför jobbar dom som poliser då?". Jo, dom har pliktkänsla och vill att Sverige ska vara ett trevligt land att bo i.

lol
Ha du hört talas om begreppet " att ha trasiga leksaker som barn", eller mobboffer någon gång. Jag är fullständigt övertygad om att majoriteten av dom som blir länsman vill kompensera för något i barndomen/livet, och måste hävda sig på något sätt. Dom som vill göra en "insats" kan man lugnt räkna på vänstra handens trafikkommunikations finger..

Enligt dig så finns det alltså ingen bra anledning till att bli polis ?
Då har du fel , igen..

Ok, det saknas redan poliser här och var i dagens läge så tänk dig då hur det skulle se ut om det inte
fanns några poliser alls ?  Typ som det du läser i Expressen fast 100ggr värre, vi sover iaf någorlunda lugnt i det här landet.

Tacka för f-n oss som vill bli poliser för utan poliser vore detta land inte speciellt roligt.
Polisyrket är som jag skrev tidigare inte särskilt roligt eller trevligt alla gånger, creds till alla som ändå kan tänka sig att stå ut med det och bli poliser.

blacken
28 april 2009
_Jonex_ skrev:
blacken skrev:
På det sista så kanske ni skulle svarat "Varför jobbar dom som poliser då?". Jo, dom har pliktkänsla och vill att Sverige ska vara ett trevligt land att bo i.

lol
Ha du hört talas om begreppet " att ha trasiga leksaker som barn", eller mobboffer någon gång. Jag är fullständigt övertygad om att majoriteten av dom som blir länsman vill kompensera för något i barndomen/livet, och måste hävda sig på något sätt. Dom som vill göra en "insats" kan man lugnt räkna på vänstra handens trafikkommunikations finger..

Enligt dig så finns det alltså ingen bra anledning till att bli polis ?
Då har du fel , igen..

Ok, det saknas redan poliser här och var i dagens läge så tänk dig då hur det skulle se ut om det inte
fanns några poliser alls ?  Typ som det du läser i Expressen fast 100ggr värre, vi sover iaf någorlunda lugnt i det här landet.

Tacka för f-n oss som vill bli poliser för utan poliser vore detta land inte speciellt roligt.
Polisyrket är som jag skrev tidigare inte särskilt roligt eller trevligt alla gånger, creds till alla som ändå kan tänka sig att stå ut med det och bli poliser.

Du har faktiskt ett väldans infantilt Svart/vitt resonerande, och drar/hoppar på slutsatser utan att hjärnan ens är i närheten. läs om, tänk rätt, Har aldrig ens varit i närheten av dina slutsatser..

281 Inlägg
28 april 2009
Undrar hur många det e som hatar polisen när dom får sina bilar, fälgar lr diverse bilgrejer stulna och går sen till polisen för att anmäla det....

/Deki

blacken
28 april 2009
_deki_ skrev:
Undrar hur många det e som hatar polisen när dom får sina bilar, fälgar lr diverse bilgrejer stulna och går sen till polisen för att anmäla det....

Att man går till länsman när bilen blir snodd beror på att man är tvungen, för att kunna få ersättning av försäkringsbolaget. Att gå till länsman för övriga ärenden är dödfött. händer inte ett skit ens om dom fick tag i "lowlifet" som snodde grunkerna av en. Dom stoppar nog anmälen i "runda arkivet" när man har gått därifrån. (vis av erfarenheterna)..
Senast redigerat av blacken (28 april 2009)

blacken
28 april 2009

Jag vet inte det jag. jag går hem sent varje dag ifrån riksdagen. Och statistiskt sett så löper jag en mer än överhängande risk att antingen bli nerslagen,rånad eller misshandlad ordentlig till och med dödad i "värsta scenario". och jag vet att om/när det händer så finns det garanterat ingen länsman ens i närheten..

blacken
28 april 2009
AirOne skrev:
blacken skrev:
_Jonex_ skrev:
xenopsy

Ursäkta offtopic, men när folk säger att de inte orkar trassla med punkter och sånt när de försöker
få ut sin mening i denna för övrigt mogna tråd, så är det lite lustigt att du är åt andra hållet.
Vem sägen länsman i dagens läge? Och diametral...jag är rätt bra på svenska språket men det ordet kunde inte ens jag översätta.
Gissar dock på att du menar att personen i fråga ändrar sin åsikt om denne träffar på "fel" polisman i tjänst?
Ursäkta ot som sagt..

Att man säger länsman beror nog mest på den "dialektala" och slang kulturen på orten. Men du får hålla med om att det låter bättre än "Kling och Klang". Diametralt betyder mitt emot kan man säga. och är ett gammalt samt väldans vanligt ord i det Svenska språket.

PS: ser att du är en Mupp, det har jag också varit smile..

Byggare Behm
562 Inlägg
28 april 2009
blacken skrev:
Du har faktiskt ett väldans infantilt Svart/vitt resonerande, och drar/hoppar på slutsatser utan att hjärnan ens är i närheten. läs om, tänk rätt, Har aldrig ens varit i närheten av dina slutsatser..

Ehh ?
Som du skrev , hävdar ju du att snudd på alla vill bli poliser för att hävda sig..
Har du några psykologiska utvärderingar/rapporter på det ?
Om inte så föreslår jag att du håller tyst och är nöjd med att det fortfarande ens finns folk som vill göra
nytta och hjälpa till i dagens samhälle, jag är en av dom.

Som du skrev tidigare också, om jag träffar fel polis så kommer jag att ändra åsikt.
Fel , jag kommer troligen tycka att han var en idiot ja för stunden, men inte låta det gå ut över alla andra trevliga poliser jag har träffat.

Det där sista tar jag som ett personligt påhopp ( om än av okänd anledning ) så lägg av med det!
Senast redigerat av _Jonex_ (28 april 2009)

mulle mek
679 Inlägg
28 april 2009
All Cops Are Bastards!! punkt slut

Gasar tills det Rasar !!!

avdankad vietnam veteran
325 Inlägg
28 april 2009
ska inte polisen vara som en förebild och visa att alla lagar verkligen gäller?
poliserna där ja bor har nog inte förstått det än då dem bl.a kör för fort mitt inne istan, blinkers tror ja dem inte änns har hört talas om.. har ett minne när ja o några polare var ute en sommarkväll mkt pådrag på stan osv. helt plötsligt springer en alkis fram och börjar slå en av mina polare, då ingen riktigt fattade vad som hände då det absolut inte fanns någon anledning till detta. så blev det bara att polaren försvarade sig och försökte parera slag. efter en stund kom farbror blå i högsta hugg och tog hand om alkisen, kasta ner polaren i baken med ett knä i nacken på han. kollade så att alkisen mådde bra, kasta in polaren i bilen och körde till station. den kvällen blev förstörd. men polisen kom nog på sitt misstag då han börja att skrika och springa runt o skrämma barnfamiljer. vette tusan om han blev omhändertagen den kvällen. kan dock inte dra alla över en kant då det faktiskt finns trevliga poliser man kan konversera med. men 99% av alla poliser jag mött så är dem bakom flötet. tråkigt att lagens långa arm inte kan vara trevliga.

(sen om någon undrar varför ingen slog tillbaka på alkisen så kan man ju fråga hur tufft det är att slå någon som knappt kan stå på benen, tror ju heller inte att slagen han fick in var så kraftiga, men folkvett fanns där inget)
Senast redigerat av Vikingson (28 april 2009)

blacken
28 april 2009
_Jonex_ skrev:
blacken skrev:

Ehh ?
Som du skrev , hävdar ju du att snudd på alla vill bli poliser för att hävda sig..
Har du några psykologiska utvärderingar/rapporter på det ?
Om inte så föreslår jag att du håller tyst och är nöjd med att det fortfarande ens finns folk som vill göra
nytta och hjälpa till i dagens samhälle, jag är en av dom.

Som du skrev tidigare också, om jag träffar fel polis så kommer jag att ändra åsikt.
Fel , jag kommer troligen tycka att han var en idiot ja för stunden, men inte låta det gå ut över alla andra trevliga poliser jag har träffat.

Det där sista tar jag som ett personligt påhopp ( om än av okänd anledning ) så lägg av med det!

Tyst tänker jag icke vara men om du uppfattar min åsikt som ett personligt "påhopp" så får jag välan be om ursäkt för det. Men mina personliga och djävligt reella erfarenheter och "upplevelser" av den Svenska polismakten kan du aldrig resonera bort, hur mycket du än vill. Alla dom som jag har känt ett längre tag och som har blivit länsman har alla varit "störda" typ trackade i plugget, eller annorstädes "åsidosatta" i den sociala strukturen.

Jag kan bara tro på det som jag kan ta på och inget annat eller hur?.Om det bevisar sig annorlunda så reviderar man sig eller hur?. Men då så ska det till bevis som "håller" för det. Du tror visst attt jag vaknade upp en morgon och hade det långtråkigt. samt tänkte "nee! nu så ska jag börja tycka illa om länsman bara för att"?.

Skärp dig!. Som jag tidigare har hävdat så har jag en positiv attityd till en ordnings makt, och saknar den "gamla" som man kunde ha en relation med. Men dagens länsman har jag fått lära mig att jag inte kan lita på eller att den beskyddar mig och min egendom på det sätt som dom skryter om att dom gör. Och den/dom är inte ofelbara och dom inte altid följer folkrätten eller de mänskliga rättigheterna och att kåren gärna mörkar sina misstag och försöker att sopa dom under mattan..

Bör väl tilläga att jag har bekanta som är länsman och springer på dom då och då samt snackar lite skit. Så lite känner man länsman..
Senast redigerat av blacken (28 april 2009)

Forummoderator
26 544 Inlägg
29 april 2009
blacken skrev:
AirOne skrev:
blacken skrev:

Ursäkta ot som sagt..

Att man säger länsman beror nog mest på den "dialektala" och slang kulturen på orten. Men du får hålla med om att det låter bättre än "Kling och Klang". Diametralt betyder mitt emot kan man säga. och är ett gammalt samt väldans vanligt ord i det Svenska språket.

I min värld betyder "mupp" att man är en outsider som ingen vill ha med att göra. En lowlife som mest stör folk..så frågan är vad för slang det ordet är för dig? (tror dock lustigt nog att du inte menade nåt illa, men är nyfiken på vad du menade smile)

Länsman låter mycket bätttre än Kling&Klang, det kan jag hålla med om. Men samtidigt kan man dra en lite udda parallell mellan Kling&Klang och dagens poliser.
Som jag minns dem - var mången år sedan jag såg filmerna - så var de lagomt slöa, och med ett ständigt misslyckande - av diverse klantigheter - med sitt jobb att sätta Pippi på barnhemmet. Är det inte lite så att du tycker de är rätt lika ändå? (Kling&Klang och dagens "länsmän" menar jag)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Teddan
2 495 Inlägg
29 april 2009
Growe skrev:
Bilgalningen skrev:
urikai skrev:

lägg ner
...

När en släkting tog ett rattfyllo... skrev du... Var släktingen polisen eller? (talar illa om sin egen släkt m.a.o?) Hela stycken e lite luddigt å förstå elt & hållet. Lär dig lite mer om hur man använder punkter, komma osv. Sedan hade dom säkert någon anledning till att inte ville att han skulle röra sig.

Du funderade på om du höll p åatt bli skjuten... Min verson om det att man TROR att man håller på att bli skjuten, det är när man har en pipa vid huvudet & nån idiot hållre i pistolen. Inte då en polis närmar handen mot sitt hölster...

Har inget emot poliser, int gjort mej någe ont. Stoppar dom mej å ja får böter eller något, så ha ja säkert förtjänat det & få skylla mej själv...

punkt och sånt orkar man inte sitta och trasla med när man skriver från skallen rakt upp och ned.
släktingen som tog rattfyllot var en civilperson som tyckte att det packet inte borde köra bil.
visst du har faktist rätt att man är nära på att bli skjuten om man har pistolen mot huvudet
har faktist råkat ut för det oxå..av en polis!
låste upp ett garag jag hyrde ihop med flera andra personer.
Tydligen hade någon där inne gjort nått fiffens och dom trodde det var han som öppnade.
Som tack fick jag en pistol som osäkrades i huvudhöjd när jag klev in i garaget.
Skrek till polisen ganska omgånde att jag hade slagit ihjäl honom om jag haft något hårt i handen.
men visst det är lätt att tycka bra om polisen om man aldrig råkat ut för dom
ett gäng idioter är det enligt mig med ett fåtal undantag
och en polis som blir rädd när en person kliver ur en bil
är jhu jävligt lämpad som polis NOT!

En kamrat till mig satt i sitt garage och mekade med ryggen till dörren
in stormar 2st personer med dragna vapen och skriker stilla annars skjuter vi.
Hur fan fungerar 2st poliser som springer in med dragna vapen med civila kläder in i en lokal ?
inget snack om att det var poliser eller något som tack fick den en rörtång kastad mot sig.
det tyckte dom var konstigt men vem fan försvarar sig inte när någon skriker stilla annars skjuter vi.

men visst även jag har träffat poliser som är trevliga och korrekta men det väger endå inte upp till vad jag sätt och råkat ut för och vad mina vänner råkat ut för

hahaha. så du skriker till en polis som står med draget vapen att du skall döda honom ? herregud hur jävla blåst får man bli.
Och din kompis som kasta en rörtång mot polisen , synd han inte blev skjuten.

Jag har haft massor med Polisen att göra, men aldrig upplevt att dom har gjort något större fel.
Förutom engång då dom skulle förhöra mig i mitt hem och dom vägrade ta av sig skorna.
Men inte är det hela poliskårens fel att 2 sura poliser gick in med leriga skor hos mig ?

Och det är väldigt skumt att jag inte har blivit utsatt för polisvåld då jag har passat in på alla punkter
Invandrare, kriminell (i ungdomen), ut och in på kåken, hållt mig undan när jag varit anhållen osv.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Fri fart för ett fritt folk!
14 873 Inlägg
29 april 2009
r-ted skrev:
Growe skrev:
Bilgalningen skrev:
När en släkting tog ett rattfyllo... skrev du... Var släktingen polisen eller? (talar illa om sin egen släkt m.a.o?) Hela stycken e lite luddigt å förstå elt & hållet. Lär dig lite mer om hur man använder punkter, komma osv. Sedan hade dom säkert någon anledning till att inte ville att han skulle röra sig.

Du funderade på om du höll p åatt bli skjuten... Min verson om det att man TROR att man håller på att bli skjuten, det är när man har en pipa vid huvudet & nån idiot hållre i pistolen. Inte då en polis närmar handen mot sitt hölster...

Har inget emot poliser, int gjort mej någe ont. Stoppar dom mej å ja får böter eller något, så ha ja säkert förtjänat det & få skylla mej själv...

punkt och sånt orkar man inte sitta och trasla med när man skriver från skallen rakt upp och ned.
släktingen som tog rattfyllot var en civilperson som tyckte att det packet inte borde köra bil.
visst du har faktist rätt att man är nära på att bli skjuten om man har pistolen mot huvudet
har faktist råkat ut för det oxå..av en polis!
låste upp ett garag jag hyrde ihop med flera andra personer.
Tydligen hade någon där inne gjort nått fiffens och dom trodde det var han som öppnade.
Som tack fick jag en pistol som osäkrades i huvudhöjd när jag klev in i garaget.
Skrek till polisen ganska omgånde att jag hade slagit ihjäl honom om jag haft något hårt i handen.
men visst det är lätt att tycka bra om polisen om man aldrig råkat ut för dom
ett gäng idioter är det enligt mig med ett fåtal undantag
och en polis som blir rädd när en person kliver ur en bil
är jhu jävligt lämpad som polis NOT!

En kamrat till mig satt i sitt garage och mekade med ryggen till dörren
in stormar 2st personer med dragna vapen och skriker stilla annars skjuter vi.
Hur fan fungerar 2st poliser som springer in med dragna vapen med civila kläder in i en lokal ?
inget snack om att det var poliser eller något som tack fick den en rörtång kastad mot sig.
det tyckte dom var konstigt men vem fan försvarar sig inte när någon skriker stilla annars skjuter vi.

men visst även jag har träffat poliser som är trevliga och korrekta men det väger endå inte upp till vad jag sätt och råkat ut för och vad mina vänner råkat ut för

hahaha. så du skriker till en polis som står med draget vapen att du skall döda honom ? herregud hur jävla blåst får man bli.
Och din kompis som kasta en rörtång mot polisen , synd han inte blev skjuten.

Jag har haft massor med Polisen att göra, men aldrig upplevt att dom har gjort något större fel.
Förutom engång då dom skulle förhöra mig i mitt hem och dom vägrade ta av sig skorna.
Men inte är det hela poliskårens fel att 2 sura poliser gick in med leriga skor hos mig ?

Och det är väldigt skumt att jag inte har blivit utsatt för polisvåld då jag har passat in på alla punkter
Invandrare, kriminell (i ungdomen), ut och in på kåken, hållt mig undan när jag varit anhållen osv.

problemet är sättet..tex om man låser upp en dörr och man kliver in över kanten
och där står det en stolle med en pistol klart som fan man blir galen när man inser att det är en dum jävla polis utan något vätt i skallen skrek när han hade satt fängels på mig att jag hade slagit i hjäl honom om jag hade haft något hårt i handen
och dessutom ifråga satte jag honom hur fan man kan bete sig på det sättet
fick till svar men vet aldrig om du har ett vapen på dig

ungefär som att jag står med en uzi i handen osäkrad när jag låser upp min garage dörr
fick faktist inte ens något vättigt svar vad dom höll på med
inte ens idag vet jag varför idioterna stog i garaget

en försvars mekanism dom mesta har är att försvara sitt liv och det gjorde polaren han satt med ryggen mot dörren
och märker hur dörren flyter upp och någon skriker stilla annars skjuter vi
med dragna vapen antinge är man en hare och hjärtat stannar eller så försvarar man sig
en grej som är inbyggt i människan
från den tiden när vi var grott mäniska
polarn flyr inte utan försvarar sig därav tog han det första han hade brevid sig och kastade mot dom
det var inte förens efteråt han insåg att det var poliser (tyvärr missade han dom)

jag är av den naturen att jag blir så förbannad om någon hotar mig att jag exploderar
alltså hjärnan stängs av och jag blir helt förbytt

är normalt en väldigt lugn person som inte höjer rösten eller gör minsta väsen av mig
men i ett trängt läge där jag känner mig hotad tex när en pistol osäkras i huvudhöjd
så skulle jag garanterat ha slagit polisen om jag hade haft en möjlighet

derför får fan inte en polis bete sig på det sättet
dom ska verkligen göra sig säkra på att personen dom ska ha tag i eller ska arresteras vet att dom är poliser
det förstår man f-n inte om det första man hör är en pistol som osäkras

sen var detta Kling och Klang som stog inne i garaget några lokala poliser som inte hade en aning om vad dom höll på med

man tycker att en polis ska använda sunt förnuft när dom ska göra något
tex skrika polis stå stilla eller något sånt
inte stilla annars skjuter vi
eller ännu värre först kliva fram med pistolen i högsta hög och sedan skrika polis!
dessutom stå utom synhåll när det första man ser är pistolen
tog säkert 10sec för mig att inse att det verkligen var en polis

men bevisligen höll du på med snatteri osv eftersom du har så goda erfarenheter av polisen
annars skulle du aldrig ha så goda erfarenheter av polisen

har hört så många lögner och skit från poliser
att jag tappat all respekt för dom
Senast redigerat av Growe (29 april 2009)

Kör fort så hinner inget hända...

Byggare Behm
562 Inlägg
29 april 2009
blacken skrev:

Jag vet inte det jag. jag går hem sent varje dag ifrån riksdagen. Och statistiskt sett så löper jag en mer än överhängande risk att antingen bli nerslagen,rånad eller misshandlad ordentlig till och med dödad i "värsta scenario". och jag vet att om/när det händer så finns det garanterat ingen länsman ens i närheten..

Du skulle inte ens våga gå hem om det vore så att rånarna kunde vara 110 % säkra på att det inte kommer en polis ivägen.
Men i dagens läge kan dom inte det, tycker det är mycket poliser ute i Sthlm.
Jämför det med Borlänge där dom dyker upp med bilarna i ett gathörn då och då, så kan Du lugnt gå hem
från riksdagen.

blacken
29 april 2009
AirOne skrev:
blacken skrev:
AirOne skrev:

Ursäkta ot som sagt..

I min värld betyder "mupp" att man är en outsider som ingen vill ha med att göra. En lowlife som mest stör folk..så frågan är vad för slang det ordet är för dig? (tror dock lustigt nog att du inte menade nåt illa, men är nyfiken på vad du menade smile)

Länsman låter mycket bätttre än Kling&Klang, det kan jag hålla med om. Men samtidigt kan man dra en lite udda parallell mellan Kling&Klang och dagens poliser.
Som jag minns dem - var mången år sedan jag såg filmerna - så var de lagomt slöa, och med ett ständigt misslyckande - av diverse klantigheter - med sitt jobb att sätta Pippi på barnhemmet. Är det inte lite så att du tycker de är rätt lika ändå? (Kling&Klang och dagens "länsmän" menar jag)

Jag körde på DN och där så kallades buden för muppar, det hette till exempel "muppbil" , "muppbuntar", osv. och det kom sig av att en del bud åkte in till tryckeriet och hämtade sina buntar på lastkajen, och dom som jobbade på kajen såg bara deras huvuden som stack upp här och där. och dom tyckte att det var likt "the Muppet Show", därav uttrycket big_smile.  Och benämningen är "officiell" på DN och Svenskan..

.

Länsman är ju inte ett felaktigt benämnande av ordningsmaktens utövare. Utan snarare en gammal och hederlig benämning av ordningsmaktens utövare som inte är fullt så urvattnat som en del begrepp har blivit idag, utan får ses som ett anrikt tillmäle..

blacken
29 april 2009
_Jonex_ skrev:
blacken skrev:

Du skulle inte ens våga gå hem om det vore så att rånarna kunde vara 110 % säkra på att det inte kommer en polis ivägen.
Men i dagens läge kan dom inte det, tycker det är mycket poliser ute i Sthlm.
Jämför det med Borlänge där dom dyker upp med bilarna i ett gathörn då och då, så kan Du lugnt gå hem
från riksdagen.

Feg är jag inte, så hem går jag alltid oavsett!, är det så så blir det så. Så enkelt är det. Men det är inget kul att hela tiden se sig om och över axeln efter skumma individer eller fulla snorungar som vill plussa poäng i gänget. jag körde tidningar i Stockholm och förorterna på nätterna så lite har man sett och varit med om.  Att ensam knalla igenom ett invandrargäng med en 10- 15 pers eller ett blandgäng, kl 3 på natten vid en tom t-banestation eller liknande lokalitet och som vill mucka bråk, ska du prova på. Bör välan inte behöva påpeka att länsman samtliga gånger lyste med sin frånvaro..

Och att dom inte får vara ostörda kan man ta med en nypa salt, risken att dom skulle torska för länsman ifall man blev påhoppad är ungefär noll (0) och det vet "lowlifen". En kompis blev nerslagen, rånad och grymt misshandla mitt på dagen, och dom skitstövlarna fick inget straff alls utan dom sitter och flinar åt polaren när dom ser han. En annan bekant som satt och jobbade i sitt företag blev påhoppad (anfallen) av en som hade tänt snett på sin medicin. Och trots att den snubben använde sig av en påk och var ganska så tokig, så ville inte länsman dyka upp. Trots att det förelåg stor risk för "avancerad" kroppskada för polaren så ansåg länsman att det var inget att bry sig om..
Senast redigerat av blacken (29 april 2009)

Automationselektriker
213 Inlägg
29 april 2009
dom tar bara mina pengar hela tiden :'(. . .

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)

Sök