3507
Sök

Bmw 520i som första bil?

4 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
Hejsan!

Behöver lite hjälp av någon som kan bilar. Planerar mitt första bilinköp, och tänkte från början satsa på en Peugeot eller VW Golf. Nu har jag, av en vän till mig fått ett erbjudande om att köpa dennes BMW 520i -04 istället. Priset är rätt lågt, med tanke på att bilen gått 17.000 mil. Vad tycker ni? Har den gått alldeles för mycket eller är det något man kanske kan satsa på? För övrigt kan jag säga att bilen besiktigats utan några anmärkningar.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
20 april 2009
17000mil då är den ju knappt inkörd wink
dock får man ju räkna med lite småfel då bilen ändå är 5 år gammal
annars är det en rikrigt skön bil att köra men som första bil så hade jag men det är ju jag
köpt något man kan leka av sig med och inte någon nyare BMW från början
men de är ju jag det ^^

4 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Tack! Jo det känns inte riktigt som en första bil men vi får se

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
20 april 2009
Mycket beror på hur gamal är du o var bor du.
Är du 18-19 o bor i Stockholm så blir det en dyr saga. Bättre med golf då...
17000mil  på 5 år, bilen har inte stått så mycket... 3400mil/år!
Då kan det vara dag att byta ut ett o annat inom kort tid, bromsbelägg osv...
170hk, 0-100 under 10 sek gör den inte till en racer o 0,9 blandad för en bil under 2 ton.
Inte rätt bil om du ska burna o sladda här o där men god komfort i dom!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
20 april 2009
kolla på BMW sajt (www.autopower.se) finns mycket upplysningar om BMW 520 och alla fel som folk kan hitta.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

464 Inlägg
20 april 2009
Nu vet jag inte hur gammal du är men är du under 24-25 så lär försäkringen på bilen vara ganska hög, så kolla försäkring, vad slitagedelar kostar för eventuella reparationer osv. Då får du svar på om du tycker det är värt att lägga ut slantarna på bilen.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 april 2009
Har man en så fin första bil kör man (oftast) lite lugnare, vilket behövs hos många 18-åringar tongue

E60 är en otroligt trevlig och stabil bil, om än inte lika mycket bus som en 3a. Slå till hade jag sagt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

vinnarskalle!
907 Inlägg
20 april 2009
alain skrev:
kolla på BMW sajt (www.autopower.se) finns mycket upplysningar om BMW 520 och alla fel som folk kan hitta.

Here we go again..

En 520i -04 är en fin bil, men det är som sagt ingen rallybil som man ska sladda runt med. Men det är nog en komfortabel bil att köra från punkt A till B.

Orginal är för gubbjävlar!
245 Inlägg
20 april 2009
Inge snack om saken, köp den sen så om du är nöjd me den behåll den annars sälja den o tjäna en slant. Kan inte folk tänka själva?

Sök