Ljud problem nån som kan hjälpa??

MERCEDES-BENZ
21 april 2009 · 247 Inlägg

jag har en jbl slutsteg och en 12:a baslåda.
jag har dratt kablarna från batteriet och sterion.
jag kopplar in allt, men när jag lägger in kablarna i steget från sterion så låter det zoooommmmmm
skit högt..fattar inte vad jag ska göra.

nån som vet va ja ska göra?

stahre
21 april 2009 ·

är det när du kopplar in lågnivån eller remote från stereon det låter?

Jocke0155
21 april 2009 · 279 Inlägg

Hur har du dragit lågnivån? Har du dragit den tillsammans med strömmen så får du nästan garanterat störningar.
Det löser du genom att dra alla signalkablar på andra sidan bilen. Så långt ifrån strömkablar som möjligt.

Good luck

MERCEDES-BENZ
21 april 2009 · 247 Inlägg

stahre skrev:
är det när du kopplar in lågnivån eller remote från stereon det låter?

de är när jag kopplar lågnivå kablarn

MERCEDES-BENZ
21 april 2009 · 247 Inlägg

Jocke0155 skrev:
Hur har du dragit lågnivån? Har du dragit den tillsammans med strömmen så får du nästan garanterat störningar.
Det löser du genom att dra alla signalkablar på andra sidan bilen. Så långt ifrån strömkablar som möjligt.

Good luck

jo ja har dragit lågnivåkablarna..men inte med strömmen..strömkabeln är på andra sidan.

MERCEDES-BENZ
21 april 2009 · 247 Inlägg

flera som kan ge mej tips?

kalle_kalle
21 april 2009 · 2 914 Inlägg

har du skavt hål på lågnivån? tänkte om den ligger och småjordar och det blir konstigt via de?

fr3kazo1d
21 april 2009 · 263 Inlägg

prova jorda lågnivån separat kan va så att du bränt jorden i steget eller i stereon jag fick de problemet med ett steg och de hjälpte när jag jorda de separat

vira lite kabel runt lågnivån på steget och sätt de där du kan, testa de

Mvh sani

powered by stetsom
ChriZtoffer GAS democar 2018!
21 april 2009 · 8 744 Inlägg

Sitter jorden i en bra punkt där det är riktigt plåtrent? Annars så har du nog bränt din signaljord skulle jag tro.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
dbjanoz
21 april 2009 · 1 785 Inlägg

MERCEDES-BENZ skrev:

Jocke0155 skrev:
Hur har du dragit lågnivån? Har du dragit den tillsammans med strömmen så får du nästan garanterat störningar.
Det löser du genom att dra alla signalkablar på andra sidan bilen. Så långt ifrån strömkablar som möjligt.

Good luck

jo ja har dragit lågnivåkablarna..men inte med strömmen..strömkabeln är på andra sidan.

Först kopplar du in + på steget sedan - på steget. Lågnivå inkopplad i huvudenheten och slutligen lågnivån till slutsteget. Där efter kan du koppla dit - polen på batteriet igen. Koppla sakerna i rätt ordning så slipper du problem. Lågnivån ska sist in och först ut på steget.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
kalle_kalle
21 april 2009 · 2 914 Inlägg

skulle vilja säga - före annars är allt rätt. remoten sätter jag sist för jag glömmer alltid den xD men det spelar ju ingen roll.

MERCEDES-BENZ
21 april 2009 · 247 Inlägg

fr3kazo1d skrev:
prova jorda lågnivån separat kan va så att du bränt jorden i steget eller i stereon jag fick de problemet med ett steg och de hjälpte när jag jorda de separat

vira lite kabel runt lågnivån på steget och sätt de där du kan, testa de

Mvh sani

fan jag vet inte hur jag ska jord lågnivån kabeln:S

MERCEDES-BENZ
21 april 2009 · 247 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Sitter jorden i en bra punkt där det är riktigt plåtrent? Annars så har du nog bränt din signaljord skulle jag tro.

ja jorden sitter bra..vad är signaljord för nått?

ChriZtoffer GAS democar 2018!
21 april 2009 · 8 744 Inlägg

Att jorda lågnivån är enkelt, ta bara en tunn kabel och sätt ena änden mot jord, andra mot hylsan på lågnivån. Men se först till så att jorden verkligen är bra!

Signaljord är den jord som är för lågnivån (alltså yttre ringen, hylsan på RCA kontakten) det är den som lågnivåns signal använder som referenspunkt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
crazzy Möbelutkörare
22 april 2009 · 358 Inlägg

du har inte satt så att själva stegets skal jordar på något sätt??

Livet är ett rent helvete, ingen kommer levande i från det.
Saab 9-3 (2001)
MERCEDES-BENZ
22 april 2009 · 247 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Att jorda lågnivån är enkelt, ta bara en tunn kabel och sätt ena änden mot jord, andra mot hylsan på lågnivån. Men se först till så att jorden verkligen är bra!

Signaljord är den jord som är för lågnivån (alltså yttre ringen, hylsan på RCA kontakten) det är den som lågnivåns signal använder som referenspunkt.

okej ska prova de..tack:)

MERCEDES-BENZ
22 april 2009 · 247 Inlägg

crazzy skrev:
du har inte satt så att själva stegets skal jordar på något sätt??

jag förstår inte riktigt hur du menar:S

crazzy Möbelutkörare
22 april 2009 · 358 Inlägg

MERCEDES-BENZ skrev:

crazzy skrev:
du har inte satt så att själva stegets skal jordar på något sätt??

jag förstår inte riktigt hur du menar:S

det kan bli kortslutning om slutsteget nuddar plåten i din bil. eller om man har sruvat fast slutsteget så att någon skruv går igenom en plåt som är jordad.

Livet är ett rent helvete, ingen kommer levande i från det.
Saab 9-3 (2001)
S_Henjer
22 april 2009 · 1 150 Inlägg

Va är de för lågnivåkabel du har? Storlek?

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
volvo855t5r
22 april 2009 · 217 Inlägg

bytt signal kablene, hadde samme problem en gang,tipper lyden er bra når du bare har på tenningen, men blir kass når du starter bilen?

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang