Vilken mek hall? - Norrköping

Enchanter
21 april 2009 · 25 Inlägg

Jag ska göra en service på bilen, så undrar om det finns nån som kan rekommendera nån bra "gör det själv" hall? Ska helst vara bara för en bil, inte nån sån där för flera bilar. Självklart med lyft ..

Kollade på OkQ8 men enligt dem så var det linköping som gällde..

Nån som har nått tips!

SaaB_Turbo
21 april 2009 · 336 Inlägg

Har inte OKQ8 i Hageby gör det själv hall, vet att dom hade förra året iaf och tror väl inte att dom har rivit den :p Blir nog svårt och hitta en för bara en bil, då är det nog ingen vidare lönsamhet med det hela för företaget :p

JockeRX7 KTM 660
21 april 2009 · 537 Inlägg

Blir nog svårt att hitta för bara en bil. Men vad ska du med det till?
Flerbils hall finns på Ok hageby och sthlms rondellen. Där kan du kasta oljan du bytt osv.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
agadiffen
21 april 2009 · 739 Inlägg

JockeRX7 skrev:
Blir nog svårt att hitta för bara en bil. Men vad ska du med det till?
Flerbils hall finns på Ok hageby och sthlms rondellen. Där kan du kasta oljan du bytt osv.

vad säger du kasta oljan den häller du i tanken om du åker diesel vill säga hehe

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
Enchanter
21 april 2009 · 25 Inlägg

SaaB_Turbo skrev:
Har inte OKQ8 i Hageby gör det själv hall, vet att dom hade förra året iaf och tror väl inte att dom har rivit den :p Blir nog svårt och hitta en för bara en bil, då är det nog ingen vidare lönsamhet med det hela för företaget :p

På grund av en olycka så har de stängt av bil-lyften i Hageby och vid stockholmsrondellen så är de avstängda för renovering ..

Senast redigerat av Enchanter (21 april 2009)

Enchanter
21 april 2009 · 25 Inlägg

JockeRX7 skrev:
Blir nog svårt att hitta för bara en bil. Men vad ska du med det till?
Flerbils hall finns på Ok hageby och sthlms rondellen. Där kan du kasta oljan du bytt osv.

Skönt att slippa folk som spolar med högtryck och blåser med tryckluften .. smile

Men det är skitsamma igentligen, föredrar en bils hallar men funkar ju med vanliga också.

Fyll gärna på med mer tips vart man kan hålla till!

JockeRX7 KTM 660
21 april 2009 · 537 Inlägg

Får man fråga vad du ska göra för service? funkar det inte med en garage uppfart och en domkraft då?

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
lill3bror
21 april 2009 · 1 397 Inlägg

jocke!! ge dig tongue tja på dig big_smile

Nissan Skyline R33 GTS-T "Version 5.0 - 536 whp" (1995)
JockeRX7 KTM 660
22 april 2009 · 537 Inlägg

lill3bror skrev:
jocke!! ge dig tongue tja på dig big_smile

Frågar man inget får man inget veta cool Tja tja

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Enchanter
22 april 2009 · 25 Inlägg

JockeRX7 skrev:
Får man fråga vad du ska göra för service? funkar det inte med en garage uppfart och en domkraft då?

Jag ska göra ett oljebyte, så det behövs en lyft.

Enchanter
22 april 2009 · 25 Inlägg

Upp!

Finns det verkligen ingen som vet om nått ställe i Norrköping där det finns en "gör det själv hall" med lyft?

Vet att det finns i Linköping men känns lite surt att behöva åka ända dit för att göra en service ..

mange_240
22 april 2009 · 1 562 Inlägg

nu bor jag ju inte där men du kanske kan höra på ngn mindre lokalverkstad, om du får åka in på lunchen exempelvis?

Enchanter
22 april 2009 · 25 Inlägg

Men det borde ju finnas nån mack i Norrköping som har en lyft? Har väldigt svårt att tänka mig att det inte skulle finnas ...

Batta
22 april 2009 · 1 353 Inlägg

Enchanter skrev:

JockeRX7 skrev:
Får man fråga vad du ska göra för service? funkar det inte med en garage uppfart och en domkraft då?

Jag ska göra ett oljebyte, så det behövs en lyft.

går ju alldeles utmärkt att göra med domkraft och pallbockar också, om man har lust att krypa lite

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
J3lv4n
22 april 2009 · 89 Inlägg

Stockholmrondellen har väl så man kan lyfta upp bilen?

Toyota Supra "MKIV" (1994)
FredrikF
22 april 2009 · 369 Inlägg

J3lv4n skrev:
Stockholmrondellen har väl så man kan lyfta upp bilen?

Dom är bortplockade, renovering på G har jag för mig dom sa.

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang