GARAGET.org, den ultimata sidan för den svenska avundsjukan?

epapower
21 april 2009 · 593 Inlägg

Finns säkert flera trådar med detta men vill bara höra när ni röstar på en bil, va är det som påverkar eran röst? Tittar ni på märke? skicket? hur dyr den är? Berätta för mig..

Anledningen till att ja undrar är att så fort man kommenterar något på en tråd och inte håller med alla andra då börjar ettor dimpa in.. Tycker det är fel för gillar man inte de ja skriver i tråden kan man väl istället kommentera det ja skrivit. Nej istället rösta man en etta på bilen..

Är det den svenska avundsjukan som uppkommer eller va händer?

Senast redigerat av epapower (21 april 2009)

Hamilton
21 april 2009 · 8 865 Inlägg

Ja det finns flera trådar om det här och lika många svar.

Fotograf på tierpidag.se
camaro67 Meister
21 april 2009 · 6 763 Inlägg

Det är inte avundsjuka utan det är det att man blir sur och hämnas. Har dock aldrig gjort de själv. Tråkigt men sant

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
21 april 2009 · 355 Inlägg

nej det är inte den svenska avundssjukan, det är den svenska fegheten wink
det är enligt mig ett under att svenska personer ens vågar säga vad dem tycker när dem sitter bakom datorskärmen. finns nog inget annat folk som är så fega för att säga vad dem tycker som svenskarna tongue
det är iaf min uppfattning.

SÅ, ni som läser detta och inte håller med mig, låt ettorna rulla in hos mig nu smile


(jag håller med trådskaparn, det är för jävligt)

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 april 2009 · 6 170 Inlägg

Just detta med dessa "diskussionsröster" är en grej som är ett stort problem här på garaget, har själv råkat ut för det och sålänge röst-systemet inte ändras kommer detta problemet inte heller försvinna.

Senast redigerat av TBOC_Razor (21 april 2009)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
LeafBox Lat Perfektionist
21 april 2009 · 6 359 Inlägg

låter lite blogg och ämnet har varit uppe förut.
Men jag röstar efter bilens skick och hur den ser ut, och har jag i åtanke hur mkt tid som är nedlagt i bilen samt hur välgjort det är.
Bilmärken som jag ogillar låter jag bli att rösta på för att inte ge dåliga betyg just därför roll

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
epapower
21 april 2009 · 593 Inlägg

_tedde88_ skrev:
nej det är inte den svenska avundssjukan, det är den svenska fegheten wink
det är enligt mig ett under att svenska personer ens vågar säga vad dem tycker när dem sitter bakom datorskärmen. finns nog inget annat folk som är så fega för att säga vad dem tycker som svenskarna tongue
det är iaf min uppfattning.

SÅ, ni som läser detta och inte håller med mig, låt ettorna rulla in hos mig nu smile


(jag håller med trådskaparn, det är för jävligt)

JA de verkar inte vara bättre än så, visst bilen är inte 100% men den förtjänar abslout inte en etta, och skulle den göra det så vill ja gärna ha en motivering så kan ja kanske förbättra den.. Är helt öppen för förslag..

Racso Dr Snuggles
21 april 2009 · 956 Inlägg

Om jag då får ställa en motfråga.
Vad spelar det för roll vilket betyg ens bil får ??

Varsågod, ettor är välkomna ..

Senast redigerat av Racso (21 april 2009)

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Bjork OEM <3
21 april 2009 · 6 957 Inlägg

Skulle vara kul och träffa en del av dom som gnäller.

Vem vet, kanske är en finnig 17-åring som är skittuff framför datorskärmen men
som IRL knappt öppnar käften.

Ja, det är för mkt avundsjuka här.

Trådar som borde bannlysas:
- Saab Vs. Volvo, Volvo vs. Saab
- Ska man ta lån? (allt snack om "Bankens bil")
- Billig lackerare (hur svårt är det att använda eniro.se)

Mvh Björk

OEM <3
camaro67 Meister
21 april 2009 · 6 763 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Just detta med dessa "diskussionsröster" är en grej som är ett stort problem här på garaget, har själv råkat ut för det och sålänge röst-systemet inte ändras kommer detta problemet inte heller försvinna.

Systemet är ju precis ändrat. Vet inte hur de förändringarna funkar men det ska vara bättre

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
21 april 2009 · 355 Inlägg

epapower skrev:

_tedde88_ skrev:
nej det är inte den svenska avundssjukan, det är den svenska fegheten wink
det är enligt mig ett under att svenska personer ens vågar säga vad dem tycker när dem sitter bakom datorskärmen. finns nog inget annat folk som är så fega för att säga vad dem tycker som svenskarna tongue
det är iaf min uppfattning.

SÅ, ni som läser detta och inte håller med mig, låt ettorna rulla in hos mig nu smile


(jag håller med trådskaparn, det är för jävligt)

JA de verkar inte vara bättre än så, visst bilen är inte 100% men den förtjänar abslout inte en etta, och skulle den göra det så vill ja gärna ha en motivering så kan ja kanske förbättra den.. Är helt öppen för förslag..

ja men det finns inga perfekta bilar tongue
glömde svara på din fråga förut med ju.
jag röstar bara 5or på bilar jag tycker är värda 5or. alla andra skiter jag i att rösta på över huvud taget.. dock röstade jag 1 på polars bil bara för att jävlas för att han är dryg tongue men det hör inte hit. sen har jag råkat trycka 4 och 3 ist för min förra dator var rätt seg, men har klickat 5 sen efteråt, om det nu hjälper vet jag inte.


SÅ nu vet alla det. har ni fått ett betyg av mig så är det en 5a big_smile inget annat

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
Decibel
21 april 2009 · 2 911 Inlägg

I samma veva som folk slutar ta röstningen på så jäkla stort allvar kommer dessa ettor sluta komma in också.

Sålänge dom orsakar något så kommer de ramla in, det är ju då det anses roligt...

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
21 april 2009 · 1 948 Inlägg

Jag kollar på helheten... gillar jag bilen får den en femma... tycker jag den är ful, trots att det ligger mycket arbete nerlagt på den.. så får den en etta ändå, för jag tycker inte om den helt enkelt.  en 3 får den om den är sådär och 2 och 4 använder jag inte alls mycket.

Kan dock hålla med om att folk tar röstningarna för seriöst...

Men jag har vid ett tillfälle röstat en etta på en bil bara för att jävlas... det var en idiot som skapade flera trådar om att en viss bil hade för höga poäng... kan tillägga att bilen i fråga hade en del arbete nerlagt på sig...

Senast redigerat av AcesHigh666 (18 augusti 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 april 2009 · 6 170 Inlägg

camaro67 skrev:

TBOC_Razor skrev:
Just detta med dessa "diskussionsröster" är en grej som är ett stort problem här på garaget, har själv råkat ut för det och sålänge röst-systemet inte ändras kommer detta problemet inte heller försvinna.

Systemet är ju precis ändrat. Vet inte hur de förändringarna funkar men det ska vara bättre

Röst-systemet är inte ändrat utan det är hur betygen räknas ut, så dessa hämnd-ettor kommer fortsätta hagla i forumet.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Tubriken
21 april 2009 · 156 Inlägg

Intressant tråd. Ibland så kan folk som har en porche eller annan miljonbil få 5or på rad. Fast han inte har lagt nå tid alls på den. Sen har vi (som mig volvo åkare) som lägger ner mer tid än vad folk tror på bilarna å får 1or? Eller De som bygger ljud å får 1or för att bilen ser rostig ut fast grundprincipen är den att stilen är sån..  Så frågan är ju.. Ska man bojkotta systemet istället. Å Ta den bil som är mest besökta varje månad.

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
21 april 2009 · 2 853 Inlägg

förbannat patetiskt, orka bry sig i va nån tycker. speciellt här på g.org.
Det är alltid nån racköre som ska gnälla. Sätter ja tex in en film på mitt billjud, då dimper 1orna in tumme ner, för att filmen är kass? jag är ingen film regisör. Ljudet jag har slår det flestas på denna sajt. Men det är alltid samma skit. skulle jag ha en volvo 740 helst med turbo med 2gasbasar. då jävlar dimper 5or in, och tumme upp.

Man vill ju gärna ta ett race på nån tillställning me alla som röstar ner, för att se vem som snackar då. tongue

Kan tilläggas att om ja har med en tjej på film då jäääklar blir de tumme upp. så hur seriöst tar man g.orgs experter tongue på billjud, bilar, motorer, och livet i sig :p

done.

evilaudio
21 april 2009 · 16 195 Inlägg

folk får ge mig huuuur mycke ettro som helst i betyg.. kvittar så långe mina sponsorer e nöjda me de ja bygger,  tongue big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
TLO
22 april 2009 · 1 062 Inlägg

Alla som har avvikande åsikt = "avundsjuka"    ....   Verkligen moget resonemang

"You Go, we go!"
evilaudio
22 april 2009 · 16 195 Inlägg

Tubriken skrev:
Intressant tråd. Ibland så kan folk som har en porche eller annan miljonbil få 5or på rad. Fast han inte har lagt nå tid alls på den. Sen har vi (som mig volvo åkare) som lägger ner mer tid än vad folk tror på bilarna å får 1or? Eller De som bygger ljud å får 1or för att bilen ser rostig ut fast grundprincipen är den att stilen är sån..  Så frågan är ju.. Ska man bojkotta systemet istället. Å Ta den bil som är mest besökta varje månad.

fast de kvittar ju om man har lagt mer 100.000 timmar å 20 mille på bilen.. den kan ju se ut som skit iaf.


finns en hel del som tycker min jetta ser ful/för mycke ut men eftersom de inte e DOM som ger mig spons till mina byggen så kvittar de...   utan alla bra sponsorer skulle ja aldrig kunna bygga bilar i den klassen.

sen om "ove" på 17 år från norraste norrland ger mig en etta för att ja inte byggt på en 740 kvittar för mig del.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
MrTobias
22 april 2009 · 1 297 Inlägg

Nej, det här är klubben för inbördes beundran smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang