Att äga ny/dyrare bil som ung, är det konstigt?

mrcelica
8 april 2006 · 1 639 Inlägg

Det är ju ganska många bilar som det står "Kreditköp" på om man kollar upp regnumret med ett SMS till VV. Tycker det är roligare att äga sina fordon själv ! Om man jobbar och sliter och prioriterar rätt så behöver man inte vara ett "rikemansbarn" för att ha råd med skapliga fordon !
Hade både bilen och en R1'a som jag köpte frabriksny för en tid sedan, och det åt upp en hel del av lönen i driftskostnader. har Altid köpt mina fordon kontant utan banklån, men då har jag å andra sidan jobbat och slitit ända sedan jag slutatde gymnasiet. Det känns BETYDLIGT roligare om man fått slita ihop till en fin bil eller MC än att få det i julklapp av sin rika pappa tycker i alla fall jag ! smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
adam.sve
8 april 2006 · 9 Inlägg

Kenwood skrev:
den som spar han har!?? big_smile

stämmer välldigt bra !!

Martin 9-3 Fisketokig
8 april 2006 · 2 997 Inlägg

Feffy skrev:
Nu blir det här en aning OT men tror ni inte att man sökt jobb eller? Har sprunnit runt med mina CVn skickat iväg dom via mail ringt och allt, har TILL OCH MED sökt städjobb men får INTE fått jobb. Nu har jag visserligen lyckas få ett vikariat i en hobby butik men jag är LÅNGT ifrån en fast anställning eller en heltidsanställning efter studenten. Jag ska kunna hoppa in när som helst. En del månader vet man inte ens om man kommer få jobba något. Sen inom industrin, vem som helst kan inte jobba där. Blir så trött på personer som säger att man inte försöker. För jobb växer F*N inte på träd och unga är INTE speciellt attraktiva på arbetsmarknaden.

What??? Skulle inte unga vara attraktiva på arbetsmarknaden.

Jämför en "fri" 20åring som inte har familj ännu på några år, inge "hemma med sjukt barn" och kan ställa upp mycket mm.

Fast jobb och avtal ser jag knappast som en lösning och därför är arbetsgivare rädda att anställa folk pga att de kan "sitta fast med skiten".

Jag går på ren timlön utan några som helst avtal eller sånt. Tjärnar väldigt bra och är billigare för företagen då jag kan stå utan jobb/lön de dagar de blir lugnt.

Är de på gränsen att anställa en till så är det inte konstigt att de inte anställer i första taget.

Nu till sommaren kan man jobba precis så mycket man vill till bra betalt. Känner par i min ålder som "ligger ute på jobb" och har sina 80.000:- i månaden men då är de inte lata och ska ha pappersjobb och kaffeautomat i ett fint kontor.

-

Nä usch på avundsjukt folk, man får en känsla att man bör skämmas ibland när man kommer och har nyaste bilen och är yngst hmm

Synd att det ska vara så. Funderar på att plocka ut en ny Honda CBR1000RR sporthojj inom de kommande månaderna men det som hindrar mig är vad andra kommer säga och tycka när man i vintras plocka ut bilen ny.

Vet inte om det är mitt eller andras problem sad

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
8 april 2006 · 271 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

Feffy skrev:
Nu blir det här en aning OT men tror ni inte att man sökt jobb eller? Har sprunnit runt med mina CVn skickat iväg dom via mail ringt och allt, har TILL OCH MED sökt städjobb men får INTE fått jobb. Nu har jag visserligen lyckas få ett vikariat i en hobby butik men jag är LÅNGT ifrån en fast anställning eller en heltidsanställning efter studenten. Jag ska kunna hoppa in när som helst. En del månader vet man inte ens om man kommer få jobba något. Sen inom industrin, vem som helst kan inte jobba där. Blir så trött på personer som säger att man inte försöker. För jobb växer F*N inte på träd och unga är INTE speciellt attraktiva på arbetsmarknaden.

What??? Skulle inte unga vara attraktiva på arbetsmarknaden.

Jämför en "fri" 20åring som inte har familj ännu på några år, inge "hemma med sjukt barn" och kan ställa upp mycket mm.

Fast jobb och avtal ser jag knappast som en lösning och därför är arbetsgivare rädda att anställa folk pga att de kan "sitta fast med skiten".

Jag går på ren timlön utan några som helst avtal eller sånt. Tjärnar väldigt bra och är billigare för företagen då jag kan stå utan jobb/lön de dagar de blir lugnt.

Är de på gränsen att anställa en till så är det inte konstigt att de inte anställer i första taget.

Nu till sommaren kan man jobba precis så mycket man vill till bra betalt. Känner par i min ålder som "ligger ute på jobb" och har sina 80.000:- i månaden men då är de inte lata och ska ha pappersjobb och kaffeautomat i ett fint kontor.

-

Nä usch på avundsjukt folk, man får en känsla att man bör skämmas ibland när man kommer och har nyaste bilen och är yngst hmm

Synd att det ska vara så. Funderar på att plocka ut en ny Honda CBR1000RR sporthojj inom de kommande månaderna men det som hindrar mig är vad andra kommer säga och tycka när man i vintras plocka ut bilen ny.

Vet inte om det är mitt eller andras problem sad

enligt mej så ere bara o ta ut den....du ska skita i att folk e avensjuka på dej för att du har råd med det...men det finns folk som köper o köper utan att igentligen ha pengar till det....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang