Det e inte regskylten som vibrera då ? Annars kan du ersätta den gummi listen som sitter där redan med en tjockare så att det blir mer tryck mot gummit när du stänger luckan
Det e inte regskylten som vibrera då ? Annars kan du ersätta den gummi listen som sitter där redan med en tjockare så att det blir mer tryck mot gummit när du stänger luckan
Nej, det e inte regskylten .
Okej, ska tänka på det med gummi listen.
Ifall någon har någon mer idé så är ni välkomna.
Någon som har upplevt samma sak? Vad gjorde du åt saken?
Varför just Dynamat när det finns likvärdiga billigare alternativ?
Det viktiga är att det är butylmatta man använder
det finns ingen återförsäljare i norrköping som säljer något annat än dynamat och beställa orkar jag inte brl sålde ju stp matta som var jävligt soft att använda + de var billigt men de stängde ju
Fungerar gör det men då får du nog hoppas på att inte behöva lacka om bakluckan för ingen lackerare kommer vilja ta på sig det jobbet! Om det är springor du ska lägga igen så kan du istället prova med fönsterlist.
Fungerar gör det men då får du nog hoppas på att inte behöva lacka om bakluckan för ingen lackerare kommer vilja ta på sig det jobbet! Om det är springor du ska lägga igen så kan du istället prova med fönsterlist.
Lånar tråden och skulle vilja ha lite smidigt tips hur jag får regplåten att sluta vibbrera... Det är mer specifikt S (eu-märket) som vibbrerar.
köp breda kardborreband på biltema och sätt fast plåten med + skruvarna, Då kommer det både ligga an och dämpa. Kör med deras 50mm kardborreband fram och det funkar fint (även om syftet med det inte är att hindra basvibrationer)
Basen jag har nu är rätt kraftig och den får plåten att vibrera, vilket inte låter så jättetrevligt när man står utanför
Kan man på något sätt dämpa bagageluckan?
Tackar för svar
Tycker det verkar som om du har mer plåtytor som ger från sig ljud än bara bagageluckan. Asfaltsmattor och eller ljuddämpningsmassa som t ex dB Axe eller Peak off. Lokalisera först vilka ytor det är som rör sig. Redan stumma ytor behöver du inte dämpa.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?