3230
Sök

Använder du BILBÄLTE PÅ BUSSEN?

huh?
10 427 Inlägg
27 april 2009
Mortalis skrev:
i göteborg kastas man runt som en vante för här finns de minsann inge bälte, om man inte åker vissa linjer ut i skogen

Haha, borde ju nästan vara tvärtom egentligen wink

1 754 Inlägg
27 april 2009
Aldrig gjort det.

Jag kan inget om allt.

1 926 Inlägg
27 april 2009
Nobrando skrev:
Jag åker mellan Västervik - Örebro varannan helg med Swebusexpress. Dem har bra chaufförer enligt mitt tycke. Men tyvärr använder jag inte bältet i bussen, jag försöker att sova i bussen och stolarna i bussar är inte gjorda för en person över 180 att sitta rakt i. Fast när jag åker bil så har jag alltid bältet på mig. Det är lite dubbelmoral i det hela. sad

No shit, jag är 191 och jag har alltid ont i ryggen efter en bussresa av någon anledning  roll

Ont: Nej jag använder inte bälte. Dels för jag aldrig tänker på det och dels för att jag inte kan sitta normalt.

2 072 Inlägg
27 april 2009
inget bälte.. här jag inga stadsbussar bälten.. (2 år gammla bussar)
landsbussar har bälte men inte många som använder

Sandzoo i da house

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 april 2009
Finns det bälte tar man väl på det, inget jobbig sak som är ivägen direkt...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

362 Inlägg
27 april 2009
Tyvärr när man åker sl bussar här så är dom så skitiga så inget man vill ta på sig hmm Som när man gjorde swebuss kontroller när man sommar jobbade på volvo buss så kontrolerade man bältena då var det handskar på och om man hittade trasiga bälten fick man inte fixsa dom för det skulle swebuss göra men sen när man får tillbaka bussen senare för kontroll så är dom inte åtgärdade hmm Men finns det fräscha bälten så åker dom på smile

21 761 Inlägg
27 april 2009
Använder alltid bälte i bussen, åker 4 dagar i veckan (ca 3,5 mil till jobbet).

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
27 april 2009
Borde de inte heta BussBälte? big_smile "Smartast i stan"

Sump Runk Rätt O Slätt!

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
27 april 2009
Åker så sällan buss men när man väl åker så använder man inte bälte. Bortsett från den gången polisen hade kontroll när man gick på gymnasiet och åkte buss till skolan varje dag. Så fort polisen steg innanför bussdörren så lät det klick klick klick i hela bussen tongue

23 Inlägg
27 april 2009
Åkte nyligen buss skulle ner till "kungs budarna " å med skulle nån kryssning "öststaterna" ..
Äre bara ja??  eller kör buss chaufförer somena galningar!!  har aldrig varit så rädd i en buss nån gång förut! bromsa skit sent i alla situationer,  körde om härs å tvärs å allmänt trafikfarligt .. bältet åkte på väldigt snabbt ..

Its better to burn out than to fade away

79 Inlägg
27 april 2009
HyperSonica skrev:
Borde de inte heta BussBälte? big_smile "Smartast i stan"

Haha Skönast!

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
537 Inlägg
27 april 2009
Om jag åker lite längre sträckor in mot stan så åker bältet på. Finns ingen anledning till att inte ha det. Tycker man att man inte behöver bälte på bussen kan man ju skita i att ha bälte i bilen. Du gör dig lika illa i bussen som i bilen i en kollision utan bälte.

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
27 april 2009
1. Det bör heta bussbälte.
2. Kul om bältet inte lossnar så man missar sin hållplats..
3. Vad kommer härnäst, tågbälte? wink

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

876 Inlägg
27 april 2009
laazy skrev:
Åker så sällan buss men när man väl åker så använder man inte bälte. Bortsett från den gången polisen hade kontroll när man gick på gymnasiet och åkte buss till skolan varje dag. Så fort polisen steg innanför bussdörren så lät det klick klick klick i hela bussen tongue

Hehe, det är kul när det blir så. Själv brukar jag somna så jag tar på bältet direkt. säkrare och antagligen billigare om man inte vaknar när polisen är på tongue

4 682 Inlägg
28 april 2009
finns de bussar med bälten ? det e nytt för mig tongue .

Seg bôvel
322 Inlägg
28 april 2009
Använder bara bälte vid långa resor, aldrig inom tätortstrafiken.

Här i Jönköping har t.o.m en del stadsbussar trepunktsbälten, vad jag sett är det inte en jävel som använder det. tongue

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 april 2009
jag åker inte kommunalt.. visste inte att bussar hade bälten ^^

Bmw osv..

715 Inlägg
28 april 2009
använder inte det men det är mest för att jag aldrig har gjort och aldrig kommker att göra, konserativ

3 714 Inlägg
28 april 2009
Har aldrig haftbälte i bussen och kommer nog aldrig att göra det

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Sök