2619
Sök

Använder du BILBÄLTE PÅ BUSSEN?

Avstängd
50 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Måste fråga en sak!

Finns de någon mer än jag som inte använder bilbälte när jag åker stadsbuss till jobbet?

Jag undrar varför det är så att man använder bälte i bilen men inte på bussen humm!

378 Inlägg
27 april 2009
Har inte åkt buss på 2år, men när dom började smått med bältena så fick jag fan inte på mig dom.
Vet ej om det är skillnad nu, men var som ett barnbälte då.

Sen sitter man ju som ett arsle, ingen direkt komfort.
Och snorungar som sitter med 120db i örona, var kanske att ta i.
Men vafan jag orkar inte höra på Eminem och allt vafan det är på morgonen =P
Senast redigerat av KimpaaBooY (27 april 2009)

// KimpaaBooY

283 Inlägg
27 april 2009
Finns det så använder jag det iaf. cool
Lika självklart som i bilen.

123 Inlägg
27 april 2009
nope sen åker jag inte buss

4 506 Inlägg
27 april 2009
Jag har inte heller åkt buss på 3 eller 4år så jag kan inte yttra mig om det.
Tror inte det fans något bälte i bussarna på den tiden iafa.

Men hade det funnits det så är det väll klart värt att använda det.
Något som händer allt för ofta när bussar välter är ju att rutan krossas och
att passagerare då ramlar ut för att sedan klämmas under bussen till döds.

Kan du andas kan du dö.

1 853 Inlägg
27 april 2009
Åker sällan buss men man ska inte sitta på höger sida i busens färdriktning... större risk att förolyckas då...

men finns det bälte klart man använder det... sedan är det ju även böter om man inte har det på bussen om det finns...

/mvh soyd

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 april 2009
Jag åker av olika skäl buss till jobbet periodvis. kan bero på väder eller $$. Busschaufförerna vi har här är inte särskillt duktiga förare och upplevs dessutom som trötta och omotiverade. (hur upplever ni det i övriga landet?!)

Jag använder självklart alltid bältet!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Avstängd
50 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Här är de så gamla bälten att tar man på sig dem så får man nästan inte av sig dem ush! men detta är bara sådana man har över låren inte sådant 3punkts finns det de så tar man väl på sig de men man e för lat på bussen det är rätt konstigt.. för i bilen är man ju noga me det

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
27 april 2009
Brukar inte ens tänka på att det finns bälte i bussar så nej, använder det inte.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

214 Inlägg
27 april 2009
Jag åker mellan Västervik - Örebro varannan helg med Swebusexpress. Dem har bra chaufförer enligt mitt tycke. Men tyvärr använder jag inte bältet i bussen, jag försöker att sova i bussen och stolarna i bussar är inte gjorda för en person över 180 att sitta rakt i. Fast när jag åker bil så har jag alltid bältet på mig. Det är lite dubbelmoral i det hela. sad

4 663 Inlägg
27 april 2009
brukar sj ta tuben  inte buss , men de gånger det hänt att man åker buss så använder jag det.....INTE big_smile

876 Inlägg
27 april 2009
tycker att många busschauförer kör så dåligt så det känns bättre med det på smile

629 Inlägg
27 april 2009
Nej har inte bilbälte på bussen, har bussbälte hö-hö

Mröh

VW-nörd?
4 332 Inlägg
27 april 2009
i göteborg kastas man runt som en vante för här finns de minsann inge bälte, om man inte åker vissa linjer ut i skogen

German Engineering
9 083 Inlägg
27 april 2009
Jag åker ju kommunalt och de flesta bussar här i Järfälla har bälte men jag använder inte det tongue

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

217 Inlägg
27 april 2009
Har inte åkt buss på länge, men före jag fick körkort för 3½ år sedan och man åkte buss dagligen så använde jag inte bälte på bussen(tror inte det fanns heller)

5 089 Inlägg
27 april 2009
jag har aldrig åkt kommunal buss i hela mitt liv. Finns det bälten i dom nu?

\Lindgren

Saabifierad
2 031 Inlägg
27 april 2009
Nu har jag som många andra här i tråden inte åkt buss på säkert 3-4 år men jag hade väl bälte 2-3 gånger, tyckte dom var obekväma och knepiga att ställa in.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

huh?
10 427 Inlägg
27 april 2009
I stadsbussarna häromkring så finns det inga bälten, men fanns det skulle
jag nog använda dom pga att chaffisarna kör som galningar. Åker inte
så mycket lokal skrammelbuss.

Åker rätt mycket längre bussturer då jag pluggar på annan ort, då använder
jag alltid bälte. Better safe than sorry big_smile

Sök