E-30 skrev:
Har precis hjälpt kompisen med att montera sina nya 8x19" ACE Bond Oxxo med ET45.
Tidigare hade han ACE Monaco 8x19" med ET43, fast dessa tog i vid fullt rattutslag inne i hjulhuset.
Efter bytet till ET45 så går det helt utmärkt att vrida ratten fullt ut, det tar ej längre emot?

Detta beror på att fälgen "INSIDA" har förflyttats UTÅT med +2mm.


Ett annat ord för ET är INpressning, en högre siffra innebär MER INpressning alltså länge IN.
Att det tar i innerskärmen beror på att YTTERkanten på däcket är långt UT, alltså tar det i innerskärmen framför eller bakom hjulet vid fullt rattutslag.
Äh jag orkar inte länge, grattis till att det inte tar i...
Jag ska gå ut och ta bort mina 16mm spacer bak så jag får lite ökad spårvidd
Senast redigerat av Ulf_W (28 april 2009)
"He who sacrifices freedom for security deserves neither"