5053
Sök

Kameran gick sönder, kan jag ta det på hemförsäkringen om den är köpt på företaget?

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Kameran gick sönder när jag hade den hemma..
Det är en Nikon D80 samt stora 18-135 objektivet.

Det är så nu att jag har köpt den på företaget, och när jag fotade hemma så föll den från en 15cm kant.
Farsan säger att man kan ta de på hemförsäkringen då den gick sönder hemma, jag är lite mer skeptisk.

Hur ligger det till egentligen? neutral

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 april 2009
Själv klart att du kan göra det om du har hemförsäkring, det kommer att kosta dig en självrisk men om kameran är nytt då är det värt.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

3 113 Inlägg
29 april 2009
jag är inte helt säker men tror som förgående talare!

tog både huset och objektivet stryk av fallet?

Semper Fi

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
alain skrev:
Själv klart att du kan göra det om du har hemförsäkring, det kommer att kosta dig en självrisk men om kameran är nytt då är det värt.

Hellre en självförsäkring än att pröjsa en helt ny kamera. smile

cebT skrev:
jag är inte helt säker men tror som förgående talare!

tog både huset och objektivet stryk av fallet?

Både huset och objektivet har lagt av.. =/
När man trycker knappen "halvvägs" för att fokusera så hör man ett svagt sus om hur autofokusen vill fokusera, men den kommer ingenvart.

Iallafall blire att kolla upp detta. Tack för svaren

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

1 067 Inlägg
3 maj 2009
Kollat med Nikon service om det ev går att laga huset?

4 001 Inlägg
4 maj 2009
ifall du har en "drulle"-försäkring så täcker den det iaf.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

631 Inlägg
4 maj 2009
Det bästa är ju helt klart att kolla med ditt försäkringsbolag..

Sök