29 april 2009
Trådstartare
Tjena
Idag när jag körde körde och lyssnade till musik så slutade basarna låta och protect-lampan började lysa. Jag stod i stort sett stilla så jag körde inte på något gupp när det hände.
Det är kopplat till 2 st 4 ohms-basar, parallellkopplat till 2 ohm. Jag har kört slutsteget så här i typ 4 månader, så det är inte nerlastat. Det är ingen kortslutning mellan plus och jord tror jag inte, för att mitt andra slutsteg (som är kopplat till samma pluskabel och jordpunkt) fortsatte spela som vanligt.
ja justeja, det var ju typ 25 grader här idag, så det var ju rätt varmt i bilen, den stog ute innan, men jag spelade i alla fall 30 minuter oavbrutet innan det la av.
Slutsteget var rätt så varmt, men inte sjukt varmt, man kunde hålla handen på det. Jag tänkte väl att det bara var överhettat och skulle funka när det var svalt igen, men fem timmar senare fungerade det fortfarande inte, och då var det kallt.
Någon som vet vad det kan vara? tråkigt om det bara pajar utan att jag varken pressat det eller kopplat fel