Klä om stolarna

xenopsy N/A
1 maj 2009 · 141 Inlägg

Jag har ju ett önskemål om att klä om stolarna i mina mazda. Det är svarta/mörkgråa lädersäten. Men det jag vill göra är att sätta rödfärgad läder i mitten av stolarna.

Finns det någon typ av "läderlimm" så att man kan klistra det röda lädret på det befintliga lädret?

evilaudio
1 maj 2009 · 16 195 Inlägg

xenopsy skrev:
Jag har ju ett önskemål om att klä om stolarna i mina mazda. Det är svarta/mörkgråa lädersäten. Men det jag vill göra är att sätta rödfärgad läder i mitten av stolarna.

Finns det någon typ av "läderlimm" så att man kan klistra det röda lädret på det befintliga lädret?

kommer aldrig att hålla i längden.. sen tror ja att de kommer se "tattigt" ut om du limmar.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
xenopsy N/A
1 maj 2009 · 141 Inlägg

okej. Så det enda rätta är då att hitta nån firma som kan klä om stolarna åt mig då? Jag skulle ju kunna sätta i sportstolar istället men det är ju så vanligt, alla har sportstolar. Vill ju "bara" ha lite annat läder. Nån som vet nått bra företag här i sverige som kan detta?

Eller några andra råd? (förutom sportstolar och ge upp då)

evilaudio
1 maj 2009 · 16 195 Inlägg

bilskräddarna e bra men DYRA..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
xenopsy N/A
1 maj 2009 · 141 Inlägg

hur får man tag i dom då? inga andra alternativ?

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
1 maj 2009 · 3 404 Inlägg

Hör med Alfa Bil & Båt Sadelmakeri AB, de hjälpte mig med att sy om sofforna till en Selco Riviera. Trevliga och bra!

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Atlaz745 Mannen myten legenden
2 maj 2009 · 179 Inlägg

dyrt e de..bättre med en överdragslädsel! hehe, men skämt o sido, sportstolar finns ju i alla möjliga former o färger... ;P

wooooommm, pschii, wooooommmm
Dubs I got Dubs!
2 maj 2009 · 2 423 Inlägg

har du airbag i stolarna?

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
J-P-R DO IT LOW STYLE
2 maj 2009 · 1 342 Inlägg

Adde666 skrev:
har du airbag i stolarna?

vad spelar det för roll om han ska klä om dom?

xenopsy N/A
2 maj 2009 · 141 Inlägg

airbag i stolarna? det har jag ärligt talat inte hört talas om. jaja. jo men skulle jag då köpa sportstolar som har samma stil som baksätena, sätesvärmare och elmanövrering skulle det nog bli bra mycket dyrare än att skicka in bilen till en firma som klär om allt. För somsagt, jag vill ha samma stil på baksätena som framsätena.

Loci
2 maj 2009 · 471 Inlägg

Grejen är väl om man har airbag i stolarna,så får den nya omklädnaden vara anpassad för det.
Så att airbagen i stolen kan lösa ut som det är tänkt.

Volvo V60 "T4 Ocean Race" (2016)
mir
2 maj 2009 · 336 Inlägg

Eller klä om själv. Så här blev det i bilen när tjejen sydde om inredningen
http://www.garaget.org/?car=21102&image=842283

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Pro_fxr jobbar påre
3 maj 2009 · 751 Inlägg

xenopsy skrev:
Jag har ju ett önskemål om att klä om stolarna i mina mazda. Det är svarta/mörkgråa lädersäten. Men det jag vill göra är att sätta rödfärgad läder i mitten av stolarna.

Finns det någon typ av "läderlimm" så att man kan klistra det röda lädret på det befintliga lädret?

ett råd om du ska köpa sportstolar.. kolla på www.ridetech.se dom har utförsäljning.är grymt sugen jag å köpa där ifrån..men börsen säger nej;O

Audi A5 (2008)
Fellow
3 maj 2009 · 1 581 Inlägg

Pro_fxr skrev:

xenopsy skrev:
Jag har ju ett önskemål om att klä om stolarna i mina mazda. Det är svarta/mörkgråa lädersäten. Men det jag vill göra är att sätta rödfärgad läder i mitten av stolarna.

Finns det någon typ av "läderlimm" så att man kan klistra det röda lädret på det befintliga lädret?

ett råd om du ska köpa sportstolar.. kolla på www.ridetech.se dom har utförsäljning.är grymt sugen jag å köpa där ifrån..men börsen säger nej;O

Hur pass är dessa stolar då? Jag behöver nya stolar i min s40N och tittar för tillfället på isotta stolar och sparco men dessa är ju bättre i pris. Bekväma längre turer?

patrik79
3 maj 2009 · 782 Inlägg

Ska du "bara" byta ut skinnet i mitten på stolen till rött skinn så borde det inte va speciellt svårt/dyrt.
Tar du bort klädseln från stolen så är det ju bara att sprätta bort mitten skinnet och göra likadana bitar i rött skinn sen sy ihop det igen på en symaskin som klarar skinn.
Är det mycket synliga sömmar så är det svårt om du inte är van med symaskinen.

xenopsy N/A
11 maj 2009 · 141 Inlägg

patrik79 skrev:
Ska du "bara" byta ut skinnet i mitten på stolen till rött skinn så borde det inte va speciellt svårt/dyrt.
Tar du bort klädseln från stolen så är det ju bara att sprätta bort mitten skinnet och göra likadana bitar i rött skinn sen sy ihop det igen på en symaskin som klarar skinn.
Är det mycket synliga sömmar så är det svårt om du inte är van med symaskinen.

Det verkar nog bli som du sa. Har fått hem läderproverna, så nu ska ja bara bestämma mig vilket läder jag ska ha. Alla prover va ju så fina smile Jaja. Får se va som händer.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang