lavaprodukter, tillverkar även mtx, alpine osv. iaf förr..
Jasså? Inte visste jag att Lava tillverkade MTX o Alpine...såvitt jag vet är det Mitek ( http://www.mitekcorp.com/ ) som gör bla. MTX och Alpine gör sina egna grejer.... Såvitt jag vet så har Lava bara gjort sina egna grejer och varit/år generalagent för övriga märken som listas hos dem
LAVA-koncernen består idag av två nordiska bolag: förutom det svenska bolaget, även LAVA Electronics AS. Tillsammans äger de två bolagen 50% av en produktionsanläggning i Xiamen, Kina - där Arizona Eagles eminenta högtalare tillverkas. Från det svenska bolaget finns det vissa ägarmässiga kopplingar till Schweiziska Macrom. Macrom i sin tur bedriver produktion och försäljning i mer än 40 länder.
LAVA-koncernen består idag av två nordiska bolag: förutom det svenska bolaget, även LAVA Electronics AS. Tillsammans äger de två bolagen 50% av en produktionsanläggning i Xiamen, Kina - där Arizona Eagles eminenta högtalare tillverkas. Från det svenska bolaget finns det vissa ägarmässiga kopplingar till Schweiziska Macrom. Macrom i sin tur bedriver produktion och försäljning i mer än 40 länder.
Nåja där fick jag en braskis om den ägarbiten (vilket jag själv missat). Men du fick din med ägandet om bla MTX SÅ 1-1 där då (och självklart lärde jag mig ngt idag med )