5065
Sök

Svets, vad skiljer?

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Ska troligen åka o inhandla mig en svets idag, men vad skiljer igentligen mellan mig/mag och tig svets?
är det väldigt olika svetsteknik eller är det lätt att lära sig tig(a) ifall man kan svetsa me mig/mag, gassvets och pinnsvets? det som mestadels kommer svetsas är bilplåt och 5mm stål.

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
3 maj 2009

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
ExXtr3me skrev:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gasmetallb%C3%A5gsvetsning

smile Det är mig och mag!

Jo vad mig och mag vet jag vad det är... vet vad tig svetsning är också, undrar mest vad som skiljer vid svetsning mellan mig/mag aggregat och tig aggregat, vid mig/mag har du samma aggregat..
Senast redigerat av Smiley (3 maj 2009)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
3 maj 2009
Med TIG svetsning så har du "TIG handaget" i ena handen och i andra handen har du tillsatsmaterial. (samma som materialet du svetsar i) Med TIG måste du tillsätta tillsattsmaterialet för hand/manuellt i smältan som du skapar med TIGhandaget.

Finns säkert filmer på youtube som visar mer praktiskt hur det går till.

Muttley
3 maj 2009
TIG kräver lite skicklighet för att få de snyggt med. Men de är som med mig, ska du få en bra svets så krävs de övning hela tiden.

619 Inlägg
3 maj 2009
Tig svets är ganska mkt svårare o lära sig än mig, mig kan nästan vem som helst efter att ha testat nån gång.

Men pinne är väl det som hållet bäst ?

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Är pricis hemkommen nu iaf och det blev en 160amp mig/mag svets av märket AGA (Gasföretaget)

12 086 Inlägg
3 maj 2009
Då gjorde du ett bra köp!

Sleeper
3 084 Inlägg
3 maj 2009
Kan man gas är tig lätt att lära funkar ju nästan likadant fast med el, och fint blire smile
fast själv så är man ju bäst på gas har inte kört så mycket tig.
Senast redigerat av Sushikocken (3 maj 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök