5721
Sök

Baslåda till 8" GTO?

Billackerare
231 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Rek. lådvolym 10L sluten!
Tog lite mått i Ciddyn å räknade ut på BRL´s sida att lådan skulle bli H=25cm B=25cm Övre djup=13cm å nedre djup=20cm! Summa sumarum: 10,3L

Gjorde en liten modell av kartong bara för å se om den passade! Men satans så liten den va!!!yikes Blev lite misstänksam på måtten men efter kontrollmätnings så va det rätt!

Frågan lyder dock: När man räknar på BRL´s sida är det innermåtten på lådan man ska skriva i eller? Med tanke på att man kan ju använda olika tjoklek på byggskivorna!

Är volymen på basen inräknad? Typ om en 8" är 1,5L i volym ska jag då bygga en låda som är 11,5L??

Vore jätte tacksam för svar! Vill ju inte pajja basarna pga fel volym i lådan!!smile

MVH
P-P

Man har det inte roligare än man gör på sig!

4 693 Inlägg
3 maj 2009
BRLs beräkningsprogram räknar innermått och det tar inte med storleken på basen smile Testa igen och räkna så får du se hur stor den blir big_smile

Booyakasha!

16 197 Inlägg
3 maj 2009
Putte-Penzel skrev:
Rek. lådvolym 10L sluten!
Tog lite mått i Ciddyn å räknade ut på BRL´s sida att lådan skulle bli H=25cm B=25cm Övre djup=13cm å nedre djup=20cm! Summa sumarum: 10,3L

Gjorde en liten modell av kartong bara för å se om den passade! Men satans så liten den va!!!yikes Blev lite misstänksam på måtten men efter kontrollmätnings så va det rätt!

Frågan lyder dock: När man räknar på BRL´s sida är det innermåtten på lådan man ska skriva i eller? Med tanke på att man kan ju använda olika tjoklek på byggskivorna!

Är volymen på basen inräknad? Typ om en 8" är 1,5L i volym ska jag då bygga en låda som är 11,5L??

Vore jätte tacksam för svar! Vill ju inte pajja basarna pga fel volym i lådan!!smile

MVH
P-P

om lådan blir ca 9 liter så kommer den inte spela lika djupt som en på 10 liter.. men de e nog rätt marginelt.

basen kommer iaf inte att gå sönder.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Billackerare
231 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Tackar för svar!
Jag får väll räkna å pilla på lite så får vi se!smile

Man har det inte roligare än man gör på sig!

2 914 Inlägg
3 maj 2009
Putte-Penzel skrev:
Tackar för svar!
Jag får väll räkna å pilla på lite så får vi se!smile

tror det är fina basar 8" då mina GTO 12" inte gör mig besviken smile

Sök