5237
Sök

Dörrsidor

41 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
#1
HejHej, Har nu byggt egna dörrsidor och vill ha råd å tips med vad jag ska använda för att klä dom.

Köpte konstläder på BILTEMA å de har jag prövat att klä med men det blir inge bra, lädret e så svårt att jobba med. De går inte att spänna å forma så som de ska vara, de blir bara vek å grejer...

Så finns det nåt annan typ av konstläder eller dylikt att klä med?

Tacksam för svar.
Mvh

Power On Wheels

16 197 Inlägg
4 maj 2009
#2
kolven_ skrev:
HejHej, Har nu byggt egna dörrsidor och vill ha råd å tips med vad jag ska använda för att klä dom.

Köpte konstläder på BILTEMA å de har jag prövat att klä med men det blir inge bra, lädret e så svårt att jobba med. De går inte att spänna å forma så som de ska vara, de blir bara vek å grejer...

Så finns det nåt annan typ av konstläder eller dylikt att klä med?

Tacksam för svar.
Mvh

biltemas vinyl e KASS..


du ska köpa "super stretch" från tex top n´trim.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

41 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
#3
evilaudio skrev:
kolven_ skrev:
HejHej, Har nu byggt egna dörrsidor och vill ha råd å tips med vad jag ska använda för att klä dom.

Köpte konstläder på BILTEMA å de har jag prövat att klä med men det blir inge bra, lädret e så svårt att jobba med. De går inte att spänna å forma så som de ska vara, de blir bara vek å grejer...

Så finns det nåt annan typ av konstläder eller dylikt att klä med?

Tacksam för svar.
Mvh

biltemas vinyl e KASS..


du ska köpa "super stretch" från tex top n´trim.

Okej tack för svar. Använder man bara spraylim till de eller?

Power On Wheels

16 197 Inlägg
4 maj 2009
#4
kolven_ skrev:
evilaudio skrev:
kolven_ skrev:
HejHej, Har nu byggt egna dörrsidor och vill ha råd å tips med vad jag ska använda för att klä dom.

Köpte konstläder på BILTEMA å de har jag prövat att klä med men det blir inge bra, lädret e så svårt att jobba med. De går inte att spänna å forma så som de ska vara, de blir bara vek å grejer...

Så finns det nåt annan typ av konstläder eller dylikt att klä med?

Tacksam för svar.
Mvh

biltemas vinyl e KASS..


du ska köpa "super stretch" från tex top n´trim.

Okej tack för svar. Använder man bara spraylim till de eller?

spraylim släpper när de e varmt..  kolla me top n´trim vet att dom har nåt 3M lim som e tok bra.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

41 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
#5
evilaudio skrev:
kolven_ skrev:
evilaudio skrev:

biltemas vinyl e KASS..


du ska köpa "super stretch" från tex top n´trim.

Okej tack för svar. Använder man bara spraylim till de eller?

spraylim släpper när de e varmt..  kolla me top n´trim vet att dom har nåt 3M lim som e tok bra.

Okejokej, Tackar wink

Power On Wheels

www.kudoz.se
3 802 Inlägg

Sök