4565
Sök

Mds bilbas.

140 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Fyra abslutningsbleck....helt normalt.
Dock förvånad att det är så "lyxikt" somguldpläterade.

De två kablarna du ser går in till konen är tinseller som är anslutna till talspolen i sig.

Så nej det är inget ovaligt eller ngt som saknas där wink

Det låter ju bra smile

konstigt att den inte funkar bara smile

Några förslag+

När dårarna dansar på bordet lägger hönorna ägg.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 maj 2009
Tinsell som lossnat från talspolen (går att löda fast om man är RIKTIGT FÖRSIKTIG).
Bränd talspole (tråden har blivit så varm att den bränts av), då är det inget att göra då det högst troligt kostar mer att kona om den än vad en ny kostar, om det ens FINNS omkoningssats till den...

Ett par saker som poppar upp bara.. smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

140 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Tinsell som lossnat från talspolen (går att löda fast om man är RIKTIGT FÖRSIKTIG).
Bränd talspole (tråden har blivit så varm att den bränts av), då är det inget att göra då det högst troligt kostar mer att kona om den än vad en ny kostar, om det ens FINNS omkoningssats till den...

Ett par saker som poppar upp bara.. smile

ofan ja det kan ju vara några alternativ men hur öppnar jag basen då utan att pajja den så jag kan kika på lödningarna?

Random Hero
4 047 Inlägg
5 maj 2009
har du provat om basen funkar nån annan stans ? har du provat ifall nåt funkar på förstärkaren nu ? många förstärkare har säkringar till utgångarna o den kan ju ha gått

Dog food lid. Backwards

140 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
har du provat om basen funkar nån annan stans ? har du provat ifall nåt funkar på förstärkaren nu ? många förstärkare har säkringar till utgångarna o den kan ju ha gått

kompisen prata om att han testat den på sitt slutsteg i bilen men de ville sig inte riktigt.

Min hemma stärkare spelar hur bra som helst nu det klara sig smile

2 656 Inlägg
5 maj 2009
Lonefox skrev:
DusanMandick skrev:
din förstärkare i hemmet är säkerligen för 8ohm, o din bas är på 4 eller 2 ohm, så den kan gå sönder om du spelar den med en hemmaförstärkare

Många hemmaförstärkare klarar 4 ohm...
Dock kan jag inte uttala mig om hans big_smile

Men 2 ohm håller jag ansolut med om....big NO NO på det (såvida man inte har roliga PA-steg wink )

min onkyo förstärkare går ner till 3 ohm o den går bara lös på 6000 kr så man behöver inga värsting grejer för o gå långt ner i ohmen på en hemma förstärkare

Sök