2432
Sök

Svartryker vid kraftigt gaspådrag..

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Har en bekant som har en EVO 3:a
Åkte bakom han i helgen och fick se hur mycket den rykte...
Någon som kan ge några tips på vad det kan vara så man kan felsöka lite...
Bilen går kanon bra osv....
Chippad men allt annat är org

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

4 001 Inlägg
6 maj 2009
den öser in för mycket soppa, varför är svårt att säga, vet inte om det sitter LMM på den? kan vara den som är på väg att ge upp.
Det kan vara chippet som inte är riktigt bra (kanske inte anpassat till den motorn) eller kanske får felaktiga från lambda (iofs tror jag inte lambda regleras vid fullgas)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 maj 2009
vad får dig att tro att det är fel på bilen?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 001 Inlägg
6 maj 2009
torpis skrev:
vad får dig att tro att det är fel på bilen?

ifall den svartryker mycket så är det troligtvis något fel, visst att man öser på lite extra men den ska inte ryka som en gammal diesel.
Nu vet jag iofs. inte om den ryker så mycket men om någon reagerar på det så borde det vara onormalt mycket

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 513 Inlägg
6 maj 2009
alla evos svart ryker vid full gas ligger på 0,8 i lambda vid fullt järn ryker den inte e där något fel!

Sök