4514
Sök

Hur många fästen behöver jag på fronten för att den ska sitta?

336 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
#1
som topic! jag har inhandlat en front till bilen! bilen är en saab 9-3 årsm 00. fästena får man göra själv,nu till min fråga hur många fästen behövs för att fronten ska sitta bra? som det är nu så har jag 4 st 2 har jag gjort på skärmens insida alltså borrat i plåten (syns inte från utsidan) sen en bult och mutter på varje sida! sen 2 skruv i innerskärmen som sedan sitter i fronten!
Dåligt förklarat men hoppas ni fattar..mvh

volvo 740:)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
6 maj 2009
#2
740addon skrev:
som topic! jag har inhandlat en front till bilen! bilen är en saab 9-3 årsm 00. fästena får man göra själv,nu till min fråga hur många fästen behövs för att fronten ska sitta bra? som det är nu så har jag 4 st 2 har jag gjort på skärmens insida alltså borrat i plåten (syns inte från utsidan) sen en bult och mutter på varje sida! sen 2 skruv i innerskärmen som sedan sitter i fronten!
Dåligt förklarat men hoppas ni fattar..mvh

Borde väl finnas några fästen på ovansidan också?

Varför inte kolla på vad alla fästen sitter på originalstötfångaren?

mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

336 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
#3
jo jag har kollat på orginalet men det går inte fästa den nya fronten på liknande sätt:/ .. men borde väll räcka med 6 fästen?

volvo 740:)

2 230 Inlägg
6 maj 2009
#4
min sitter i 4fästen tror jag.. å den sitter då kvar än så tongue ska sitta i 3 eller 4 st till igentligen smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle


Sök