2403
Sök

Import eller ej?

12 Inlägg
13 april 2006
Trådstartare
Ringde precis en bilhandlare som jämförde att köpa en importerad bil med att åka till thailand för att få en kvinna.. *asg*. Och då sålde han importerade bilar för kunders räkning. En sådan kille blåser en nog inte iaf... tongue

Jo, bättre vägar.. men oftast kör de juh mycket längre med bilarna per dag i tyskland. Det är inte ovanligt att en bil går 10000 mil på ett par år. Då kanske det finns en större vits att backa mätaren också. Men givetvis är skicket viktigt.

199 Inlägg
13 april 2006
Detta med backad mätare.
När insider på 3:an hade det uppe sa de som backade mätare att det var lika vanligt att de backade mätare på "svensksålda" bilar än på "importerade"

911 Inlägg
13 april 2006
beror på ...
Ska själv importera en bil från tyskland. 
men frågan är om jag kommer bli lurad på nått tongue hehe  Miltalen kommer definitivt vara trixad hmm.

pic up the phone, wazzzaaa

Meister
6 763 Inlägg
13 april 2006
men de är väll bara att åka in till volvo eller vad de nu är man ska köpa så kopplar dom upp bilen och då ser man om det är skruvad mätare.. men sen de där med italien import.. har hört att dom itne är bra. men kommer inte ihåg vad.. men tor de va motorn på t5 eller om de va r..

42 Inlägg
13 april 2006
Jag tycker att du ska importera bil men ta med dig en som kan om bilar. smile

8 156 Inlägg
13 april 2006
Jag tror att det mesta handlar om psykologi. Man litar mer på svensksålda bilar och det känns väl tryggare att köpa en bil från en svensk. Ifall att det går snett så har man ju, teoretiskt sett, lite lättare att utkräva ansvar av någon som bor i Sverige.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök