2141
Sök

Saab 900 Turbo - Projektet avstannat och bilen är snart till salu!

Dött

R1 driver!
175 997 Visningar
Projektet avslutat 13 maj 2013
yrkeschaufför
709 Inlägg
8 juni 2009
lelleal skrev:
de är växelådan som är kass vanligt fel på dom!

måste bara få fråga vad du har gjort förnågot för att ha dragit på dej 3 varningar :S  jag fick en för att jag hämmnades på en kille som ständigt trackar mej och mina updates på evon

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

R1 driver!
5 128 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
lelleal skrev:
brukar va snkringen när man inte får i backen smile

Jo, men nu får jag enbart i 3an och 4an wink Så jag är 99,99% säker på att det är växellänkaget då allt fungerade nästan felfritt innan besikningen! smile Hade bara lite klödd med 5ans växel. Så jag tvivlar på att lådan gett sig!

R1 driver!
5 128 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
volvonisse440 skrev:
lelleal skrev:

måste bara få fråga vad du har gjort förnågot för att ha dragit på dej 3 varningar :S  jag fick en för att jag hämmnades på en kille som ständigt trackar mej och mina updates på evon

Lärde inte din mamma dig att hämd inte lönar sig? wink

yrkeschaufför
709 Inlägg
8 juni 2009
_DamnIt skrev:
volvonisse440 skrev:
lelleal skrev:

haha  njao tongue  på sätt och vis. men man kan ju inte ta hur mkt skit som hälst tongue han menade att hans legasy var bättre än min evo :S  då tände jag ju på alla 4 cyllarna   för det första sitter det 136 hk i legasyn och 280 hk i min evo så :S  jag blev almänt less tongue hehe det va ju fel att ge igen men man kan inte ta hur mkt

R1 driver!
5 128 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
volvonisse440 skrev:
_DamnIt skrev:
volvonisse440 skrev:

haha  njao tongue  på sätt och vis. men man kan ju inte ta hur mkt skit som hälst tongue han menade att hans legasy var bättre än min evo :S  då tände jag ju på alla 4 cyllarna   för det första sitter det 136 hk i legasyn och 280 hk i min evo så :S  jag blev almänt less tongue hehe det va ju fel att ge igen men man kan inte ta hur mkt

Han kan ju faktiskt vinna över dig tongue Beror helt och hållet på hur dåligt du kör! tongue

yrkeschaufför
709 Inlägg
8 juni 2009
_DamnIt skrev:
volvonisse440 skrev:
_DamnIt skrev:

Han kan ju faktiskt vinna över dig tongue Beror helt och hållet på hur dåligt du kör! tongue

gillar inte att skryta men jag tror inte han har en suck mot min kusin utan körkort om jag ska vara ärlig 0-100 på dryga 5 sekunder.  givetvis beroende på hur man växlar tongue
å andra sidan är det ju h-styrd så man måste ju vänja sig växkla med vänstern hehe tongue

R1 driver!
5 128 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
volvonisse440 skrev:
_DamnIt skrev:
volvonisse440 skrev:

gillar inte att skryta men jag tror inte han har en suck mot min kusin utan körkort om jag ska vara ärlig 0-100 på dryga 5 sekunder.  givetvis beroende på hur man växlar tongue
å andra sidan är det ju h-styrd så man måste ju vänja sig växkla med vänstern hehe tongue

Men sånt är livet tongue Vissa föds för att skryta tongue Men inte för att va sån, men ska vi diskutera detta mer röstar jag för gästboken eller PM smile Är ju trotts allt en projekttråd, och inte diskussionsforum smile

24 Inlägg
8 juni 2009
En fråga bara .. jag håller också på med fogskum nu men jag undrar varför har du tagit bort det efter att du har lagt på glasfiber? kan inte fogskummet sitta på hela tiden eller blir det fult då?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
9 juni 2009
låter som växellänkaget, ska finnas ett hål framför spaken, när du har i 3ans växel, kör ner en lång spik där så ska de vara synkat lr ngt liknande,  var iaf så på 9000 tongue

162 Inlägg
9 juni 2009
Vilket skit grymt projekt arbete du har gjort smile,  jäkligt imponerande att se dina framsteg hela tiden,

kämpa på nu, så får vi hoppas att vi ser din läckra saab i slutet av sommaren smile /Nicke

Jag har 7 intressen: Bilar å sex

yrkeschaufför
709 Inlägg
9 juni 2009
tobbrager skrev:
En fråga bara .. jag håller också på med fogskum nu men jag undrar varför har du tagit bort det efter att du har lagt på glasfiber? kan inte fogskummet sitta på hela tiden eller blir det fult då?

tror att det är lite för vickten och sedan för att montera den..

R1 driver!
5 128 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
tobbrager skrev:

Nja, är inget viktigt. Man ska bara se till att ha plastat ordentligt så blir det styvt smile

Funkiee skrev:
låter som växellänkaget, ska finnas ett hål framför spaken, när du har i 3ans växel, kör ner en lång spik där så ska de vara synkat lr ngt liknande,  var iaf så på 9000 tongue

Fick fixa det på skiten mellan torpeden till v.lådan. Så är fixat idag smile

THE_SAAB_DUDE skrev:
Vilket skit grymt projekt arbete du har gjort smile,  jäkligt imponerande att se dina framsteg hela tiden,

kämpa på nu, så får vi hoppas att vi ser din läckra saab i slutet av sommaren smile /Nicke

Tack så mycket smile Hehe, hoppas med att jag får ihop den till sommaren, men blir tiden dålig så siktar jag på att få det ännu bättre till nästa sessong! smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Liten update!
Nu är växellänkaget fixat! Va bara det som va felet. När man kollade och rörde spaken så snurrade den bara i den typ kopplingen mellan länkaget och lådan!
Så nu har jag alla växlar igen smile

Hjultomte
1 500 Inlägg
10 juni 2009
tobbrager skrev:

Man kan hålla kvar det för att få det lite mer styvt samtidigt som det håller fast lite. Iomed man bygger den själv så får den en jälla vikt ändå. denna bilen ska inte gå på bana o iomed det e saab power så spelar inte vikten så stor roll ^^

O grattis _Damnit big_smile Vi får köra ut nån gång o fotta litta tongue Gjort nått nytt???

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

24 Inlägg
10 juni 2009
volvonisse440 skrev:
tror att det är lite för vickten och sedan för att montera den..

Vikten? om du blåser på fronten så flyger den ju nästan iväg big_smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
TooS skrev:
tobbrager skrev:

Man kan hålla kvar det för att få det lite mer styvt samtidigt som det håller fast lite. Iomed man bygger den själv så får den en jälla vikt ändå. denna bilen ska inte gå på bana o iomed det e saab power så spelar inte vikten så stor roll ^^

O grattis _Damnit big_smile Vi får köra ut nån gång o fotta litta tongue Gjort nått nytt???

Tack kompis! big_smile Klart vi får ut och ragga och fota lite smile Nej, har inte gjort det. Varit mycket med jobb, reperationer och middagsbjudningar och skit nu ett tag. Men snart nya friska tag då jag fick 1,5mån förlängning på jobbet smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Hehe, är lugnt Elda, sånt som händer wink Och tack smile

when ever - were ever
513 Inlägg
13 juni 2009
Bra att du fick till växellådan. Hopplöst när det inte funkar...

Hunnit med nått mer på fronten?

R1 driver!
5 128 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
Det va ett väldigt enkelt fel, tack och lov smile Så om du bara får i 2 växlar, men känns som att du har oändligt med lägen, palla då upp och be en god vän veva på spaken så ser du rakt upp mellan torpeden och v.låda hur det rör sig fram och bak men inte åt sidorna tongue

Där har faktiskt inte hänt mycket! Måste va ute nu då vi har alldeles för mycket saker som ska in sen i garaget, så jag har fått lova att inte slipa där. Och det regnar precis hela tiden här sad

86 Inlägg
13 juni 2009
_DamnIt skrev:
Det va ett väldigt enkelt fel, tack och lov smile Så om du bara får i 2 växlar, men känns som att du har oändligt med lägen, palla då upp och be en god vän veva på spaken så ser du rakt upp mellan torpeden och v.låda hur det rör sig fram och bak men inte åt sidorna tongue

Där har faktiskt inte hänt mycket! Måste va ute nu då vi har alldeles för mycket saker som ska in sen i garaget, så jag har fått lova att inte slipa där. Och det regnar precis hela tiden här sad

bara undra? bytte du bara den där plastbiten som kommer "innifrån" och som går ner till lådan? eller har jag fattat fel?

Bly fot? Nej bara tung på gasen

Sök