2590
Sök

Saab 900 Turbo - Projektet avstannat och bilen är snart till salu!

Dött

R1 driver!
175 987 Visningar
Projektet avslutat 13 maj 2013
R1 driver!
5 128 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
acix skrev:
_DamnIt skrev:
Det va ett väldigt enkelt fel, tack och lov smile Så om du bara får i 2 växlar, men känns som att du har oändligt med lägen, palla då upp och be en god vän veva på spaken så ser du rakt upp mellan torpeden och v.låda hur det rör sig fram och bak men inte åt sidorna tongue

Där har faktiskt inte hänt mycket! Måste va ute nu då vi har alldeles för mycket saker som ska in sen i garaget, så jag har fått lova att inte slipa där. Och det regnar precis hela tiden här sad

bara undra? bytte du bara den där plastbiten som kommer "innifrån" och som går ner till lådan? eller har jag fattat fel?

Bytade ingenting! Där va något i stil med en slangklämma som man fäster länkaget från spaken med i "växelväljaren" på lådan, den va lös. Så va bara att justera och spänna, så nu går det bra igen!

86 Inlägg
13 juni 2009
_DamnIt skrev:
acix skrev:
_DamnIt skrev:
Det va ett väldigt enkelt fel, tack och lov smile Så om du bara får i 2 växlar, men känns som att du har oändligt med lägen, palla då upp och be en god vän veva på spaken så ser du rakt upp mellan torpeden och v.låda hur det rör sig fram och bak men inte åt sidorna tongue

Där har faktiskt inte hänt mycket! Måste va ute nu då vi har alldeles för mycket saker som ska in sen i garaget, så jag har fått lova att inte slipa där. Och det regnar precis hela tiden här sad

bara undra? bytte du bara den där plastbiten som kommer "innifrån" och som går ner till lådan? eller har jag fattat fel?

Bytade ingenting! Där va något i stil med en slangklämma som man fäster länkaget från spaken med i "växelväljaren" på lådan, den va lös. Så va bara att justera och spänna, så nu går det bra igen!

skönt att du slapp byta. btw typ med 10ans eller något?

Bly fot? Nej bara tung på gasen

R1 driver!
5 128 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
13mm nyckel smile

214 Inlägg
13 juni 2009
suttit och läst igenom hela tråden nu(iaf alla dina updates) och måste säga att jag är grymt imponerad kommer absolut att följas smile vill se mer mer mer wink

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

R1 driver!
5 128 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
MikeyMouse skrev:
suttit och läst igenom hela tråden nu(iaf alla dina updates) och måste säga att jag är grymt imponerad kommer absolut att följas smile vill se mer mer mer wink

Hehe, det tackar jag så mycket för smile Är likadan, brukar med bara läsa updatsen när jag ser ny tråd tongue
Men det kommer mer, håll ut! Som så fort jag orkat installera min blåtand på datorn så ska jag uppdatera med lite interiör bilder och så smile

yrkeschaufför
709 Inlägg
14 juni 2009
tobbrager skrev:
volvonisse440 skrev:
tror att det är lite för vickten och sedan för att montera den..

Vikten? om du blåser på fronten så flyger den ju nästan iväg big_smile

haha  skulle tro det.. lär ju väga 2x så mycket som en fabriks bygd spoiler

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

yrkeschaufför
709 Inlägg
14 juni 2009
_DamnIt skrev:
MikeyMouse skrev:

Hehe, det tackar jag så mycket för smile Är likadan, brukar med bara läsa updatsen när jag ser ny tråd tongue
Men det kommer mer, håll ut! Som så fort jag orkat installera min blåtand på datorn så ska jag uppdatera med lite interiör bilder och så smile

hallå ... när kommer nästa update på fronten och stöten då??
har du inte hunn it med dej eller har du tappat suget ?
ska bli kul att se hur det kommer att se ut när det är klart big_smile
lycka till mvh jocke

R1 driver!
5 128 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
volvonisse440 skrev:
_DamnIt skrev:
MikeyMouse skrev:

hallå ... när kommer nästa update på fronten och stöten då??
har du inte hunn it med dej eller har du tappat suget ?
ska bli kul att se hur det kommer att se ut när det är klart big_smile
lycka till mvh jocke

Har lite tappat suget, men är till absolut störst del för jag har haft väldigt mycket annat att göra. Va mycket med att få bilen i topptrim för besikning, har varit mycket med jobb m.m. Men kommer snart nya, friska tag smile

7 Inlägg
19 juni 2009
Hur går de med spacklandet? tycker de händer inget i tråden längre, men de behöver ju iof inte betyda att de står still i bygget cool

//Silverfisken

R1 driver!
5 128 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Silverfisken skrev:
Hur går de med spacklandet? tycker de händer inget i tråden längre, men de behöver ju iof inte betyda att de står still i bygget cool

//Silverfisken

Hehe, dessvärre står det still just nu. Har haft fullt upp! Men lovar, ska försöka att snart komma igång igen! smile

yrkeschaufför
709 Inlägg
26 juni 2009
fan nu var det längesedan det var en update.. nu måste du ta och röra på påkarna .. man är ju fan i extas för att se mer bilder hehe tongue

1 270 Inlägg
26 juni 2009
Håller med big_smile nu vill vi se en update wink

yrkeschaufför
709 Inlägg
26 juni 2009
J_Erixzzon skrev:
Håller med big_smile nu vill vi se en update wink

UPDATE!!    UPDATE!!    UPDATE!!    UPDATE!!    UPDATE!!
HEHE :p

33 Inlägg
29 juni 2009
Ja! på tiden nu!

yrkeschaufför
709 Inlägg
2 juli 2009
det händer ju inget tongue vill inte klaga på dej men vi börjar bli lite otåliga tongue hehe

R1 driver!
5 128 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
Hehe, det hela ligger lite på is just nu. Mycket annat som händer med nytt jobb, jobba extra lite överallt och så. Men det hela kommer att komma igång igen inom en inte allt för avlägsen framtid! smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
Hejsan alla! Tänkte att jag får nog informera lite om hur läget ligger till just nu, så ni vet vad som händer och inte händer.
Just nu står bygger ganska så still då jag inte gör mycket annat än att jobba. Plus att nu är det så fruktansvärt varmt och kvavt så det räcker att tänka på arbete så blir man svettig! Men så fort det börjar bli lite svarare och bättre så ska jag försöka komma ihåg så smått igen. Bygget är iaf inte helt lagt på is, bara tagit en paus smile

Så jag hoppas att här är någon som har tålamod att hänga med lite senare, även om jag tar en paus?
Kan se om jag kan ordna lite bilder på hur fronten ser ut för tillfället lite senare ikväll, så ni iaf får se något smile

Hoppas på ett glatt återseende lite senare, så får ni ha det så skönt i vår varma sommar smile
/Marcus

225 Inlägg
3 juli 2009
Tålamod är det ont om men låt gå för den här gången då big_smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
daNNe_maN skrev:
Tålamod är det ont om men låt gå för den här gången då big_smile

Hehe, tur det tongue Måste få tillbaka inspirationen, för jag vill verkligen slutföra detta! Men dagens omständigheter säger tyvärr lite nej till det. Men ska lyckas, förr eller senare! smile

668 Inlägg
4 juli 2009
Blir nog grymt bra i slutet!

Sök