jag har fått en uppsättning turbinfälgar av min far, de är slitna och ska renoveras, de liknar den på bilden nedan, fast mina är 4 bultade så lite skillnab blir det ju när det är en del "ekrar" mindre. men snarlika denna på bilden är de iallafall, fast slitna så
och de är bara silvriga "ytterst", "fördjupningarna" är svarta, mycket snyggt tycker jag, men den på bilden är inte ful den heller.
fast jag skulle kunna tänka mig att ha likadan blå som bilen i "botten" av fälgen
(om någon har bilder på 4 bultade eller kan hitta åt mig så tackar jag för det, det vore uppskattat)
handslipa och borsta med borste? blästra? glasblästra? pensla? sprutlacka? grund? silver/svart? enbart silver? andra tankar?
jag har sånå turbinfägar som på bilden på min 245( den finns inte på garaget.org)dom slipade jag för hand och sen spraya ja med fälgfärg på sprayburk.på lite avstånd ser dom exakt likadanna ut som dom på bilden! på nära håll ser man några sliprepor men annars e dom riktigt fina nog!och billigt blev det!
Senast redigerat av jens volvo in sports (10 april 2006)
jag har sånå turbinfägar som på bilden på min 245( den finns inte på garaget.org)dom slipade jag för hand och sen spraya ja med fälgfärg på sprayburk.på lite avstånd ser dom exakt likadanna ut som dom på bilden! på nära håll ser man några sliprepor men annars e dom riktigt fina nog!och billigt blev det!
okej, du slipade allt med slip-papper och inga masknier till hjälp?
jag tror jag bestämt mig för att blästra dem, men jag behöver hjälp med en sak, vart kan man hitta centrumkoppar / centrumkåpor / navkåpor till fälgar? hålet är 62mm...
okej, du slipade allt med slip-papper och inga masknier till hjälp?
jepp! tog ju nog ganska många timmar och jag borde ha varit lite norgrannare för riktigt bästa resutat blev det inte!
jag tror jag bestämt mig för att blästra dem, men jag behöver hjälp med en sak, vart kan man hitta centrumkoppar / centrumkåpor / navkåpor till fälgar? hålet är 62mm...
tog mina från nån plåtverkstad eller va det va där dom sålde rör, sånadär svarta som man ska sätta i ändarna av röret pappa perfekt
tog mina från nån plåtverkstad eller va det va där dom sålde rör, sånadär svarta som man ska sätta i ändarna av röret pappa perfekt
ja där ja det var en bra ide, ska luska lite på det.
har blästrat fälgarna idag det blev skitbra, men nu börjar uttömmande av X antal sprayburkar
ska lacka dem i silver med biltemas "fälgfärg", jag har bara goda erfarenheter av den färgen, mina kofångare är lackade i den, och nu blir det fälgarna fast denna gången ska jag använda grundfärg under. och se hur det ter sig.