3707
Sök

turbinfälgar , hjälp mig med val.

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
8 april 2006
Trådstartare
jag har fått en uppsättning turbinfälgar av min far, de är slitna och ska renoveras,
de liknar den på bilden nedan, fast mina är 4 bultade så lite skillnab blir det ju när det är en del "ekrar" mindre. men snarlika denna på bilden är de iallafall, fast slitna så wink

och de är bara silvriga "ytterst", "fördjupningarna" är svarta, mycket snyggt tycker jag, men den på bilden är inte ful den heller.

fast jag skulle kunna tänka mig att ha likadan blå som bilen i "botten" av fälgen

(om någon har bilder på 4 bultade eller kan hitta åt mig så tackar jag för det, det vore uppskattat)
http://home.no.net/ebrox/ImagesDiverse/After.jpg

handslipa och borsta med borste?
blästra?
glasblästra?
pensla?
sprutlacka?
grund?
silver/svart?
enbart silver?
andra tankar?

ge mig era tips och råd smile
Senast redigerat av Solstice (8 april 2006)

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
10 april 2006
Trådstartare
någon måste ju ha några råd? smile
har nog bestämt mig för silver med blå botten
men tillvägagångssätt?

608 Inlägg
10 april 2006
jag har sånå turbinfägar som på bilden på min 245( den finns inte på garaget.org)dom slipade jag för hand och sen spraya ja med fälgfärg på sprayburk.på lite avstånd ser dom exakt likadanna ut som dom på bilden!
på nära håll ser man några sliprepor men annars e dom riktigt fina nog!och billigt blev det! smile
Senast redigerat av jens volvo in sports (10 april 2006)

old volkswagens never die,they just get lower:D

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
10 april 2006
Trådstartare
jens volvo in sports skrev:
jag har sånå turbinfägar som på bilden på min 245( den finns inte på garaget.org)dom slipade jag för hand och sen spraya ja med fälgfärg på sprayburk.på lite avstånd ser dom exakt likadanna ut som dom på bilden!
på nära håll ser man några sliprepor men annars e dom riktigt fina nog!och billigt blev det! smile

okej, du slipade allt med slip-papper och inga masknier till hjälp?

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
16 april 2006
Trådstartare
jag tror jag bestämt mig för att blästra dem, men jag behöver hjälp med en sak, vart kan man hitta centrumkoppar / centrumkåpor / navkåpor till fälgar? hålet är 62mm...

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
22 maj 2006
Trådstartare
Tjo ingen som kan hjälpa mig?

jag måste kona fälgarna också, så jag kan använda vanliga hjulmuttrar, och så får jag helt enkelt centrerea efter dem...

ingen aning
687 Inlägg
22 maj 2006
Solstice skrev:
jag tror jag bestämt mig för att blästra dem

glasblästra dem....

även zebran har sina fläckar

747 Inlägg
22 maj 2006
Finns dom 4 bult??? Det är ju en orginal fälg till 240..

Älgahäng Räjsing Club

608 Inlägg
22 maj 2006
Solstice skrev:

okej, du slipade allt med slip-papper och inga masknier till hjälp?

jepp! tog ju nog ganska många timmar och jag borde ha varit lite norgrannare för riktigt bästa resutat blev det inte!

608 Inlägg
22 maj 2006
360_sleeper skrev:

tydligenfinns de!men de e ju faktiskt  en volvo orginal fälg! smile har såna till min 245a

ingen aning
687 Inlägg
22 maj 2006
360_sleeper skrev:

jo det är volvo och nej dom finns inte med 4 bult

men han skrev att han har ett par som liknar dom fast då till sin ascona b

även zebran har sina fläckar

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
22 maj 2006
Trådstartare
volvo_240_tic skrev:
Solstice skrev:
jag tror jag bestämt mig för att blästra dem

glasblästra dem....

skulle gärna göra det, men har bara tillgång till sandbläster och stålkule bläster, så sandbläster får det bli.

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
22 maj 2006
Solstice skrev:
jag tror jag bestämt mig för att blästra dem, men jag behöver hjälp med en sak, vart kan man hitta centrumkoppar / centrumkåpor / navkåpor till fälgar? hålet är 62mm...

tog mina från nån plåtverkstad eller va det va där dom sålde rör, sånadär svarta som man ska sätta i ändarna av röret pappa perfekt

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
23 maj 2006
Trådstartare
Turbomatte skrev:
Solstice skrev:

tog mina från nån plåtverkstad eller va det va där dom sålde rör, sånadär svarta som man ska sätta i ändarna av röret pappa perfekt

ja där ja det var en bra ide, ska luska lite på det.

har blästrat fälgarna idag det blev skitbra, men nu börjar uttömmande av X antal sprayburkar big_smile

ska lacka dem i silver med biltemas "fälgfärg", jag har bara goda erfarenheter av den färgen, mina kofångare är lackade i den, och nu blir det fälgarna wink fast denna gången ska jag använda grundfärg under. och se hur det ter sig.

några tips? jag kör igång med dem på torsdag

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
nu är de klara, blästrade lackade med 3 lager grund och 4 lager fälglack, totalt 7 sprayburkar gick åt wink

kan fixa bilder om någon vill ha
Senast redigerat av Solstice (28 maj 2006)

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
Nu finns bilderna uppe i mitt "garage" spana in vet ja wink

608 Inlägg
6 juni 2006
me va bästrade du dem då? blev de me sand eller glas?
Senast redigerat av jens volvo in sports (6 juni 2006)

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
me va bästrade du dem då? blev de me sand eller glas?

Det blev utomhusblästern på jobbet (sand)

Sök