Hej jag köpte mig ett par sidokjolar för ett tag sedan som ska sitta på min Bmw 325i -92. Tog lite mått på sidokjolarna och på bilen och det stämde bra överrens, så tänkte inte mer på det. Och lämnade sen in dom för lackering. Har nu fått dom lackerade och skulle montera ditt dem idag. Men de passar inte riktigt. Får inte på dom över original kjolarna. Tänkte höra om det går att värma lite med en värmepistol så glasfibret mjuknar upp så man kan trycka ditt dom utan att de spricker och har sig. Går det att göra så? Eller måste jag spendera massa timmar och slipa ner original kjolarna så de blir kortare? Vad är smartast igentligen? Kan ju inte trycka ditt dom nu, för då kommer sidokjolarna att spricka. De har redan börjat få lite små sprickor:/ Skulle vilja ha tips på hur jag ska lösa detta på enklast smidigast sätt.
Jo det brukar man göra. Men på bmw sitter de ihop med trösklen alltså går dom ej att ta bort. Så man sätter bara de nya "ovan på" original kjolar. Tyckte också det lät konstigt först. Men det är så tydligen:P
AcesHigh666 skrev:
brukar man inte ta bort originalkjolarna och sen montera dit nya..
håller med föregående talare. Glasfiber kjolar brukar ju sällan/aldrig ha direkt passform... Därför provar man justerar och har sig tills de sitter bra INNAN man lackar dom. man mäter inte in dom. Gör om gör rätt.
Ja det är ju det Men det är lätt att vara efterklok haha Hade lite bråttom när jag lämnade in dom på lackning också eftersom jag skulle lämna in massa andra delar så passa jag på att ta sidokjolarna samtidigt. Sen tänkte jag att man kan ju alltid fixa till kjolarna lite om de inte skulle passa även efter lackering eftersom de är ju bara lackade på "fram sidan"
evilaudio skrev:
de smartaste e ju att testmontera dom till 100% innan man lackar dom..
hmm så det är bara till att börja slipa till original kjolarna så de nya passar? För finns inte mycket att slipa på de nya kjolarna då de är max 1cm tjocka på kanterna.