Har nyss kommit hem från ett brännbolls spel å förtäring av olika alkoholhaltiga drycker, så vi får ursäckta vissa stavfel.
När jag kom hem från skolan ida (läs måndag) ringde han å sa att han kunde komma till miog med bilen om ca. en timme.
När han kom hade han med sig en kompis och en stor skåpbil så han var redo att ta med sig snöskotern hem. Han kollade på skotern och verkade gilla den. sen när jag hade kollat på bilen och skulle provköra den så lyste först oljelampan, sen när vi hade gasat ur den lite sloknade den. Vi tänkte inte mer på de utan stängde av motorn och pratade lite med han.
Sen när jag skulle starta den igen så lyste inte oljelampan. Vi testade att vrida på och av tändningen bra många ggr utan något resultat.
Men vi provkörde den iaf. Först kändes den lite orkeslös, den stannade 2ggr för oss då den verkar ha dålig tomgång. Oljelampan började lysa en gång under färden, vi varvade upp motorn till ca. 2500rpm och då slocknade lampan igen.
Vi kom överens om att han skulle ta den till en verkstad så fort som möjligt och få dom sakerna uppkollade och släcka 2st servis meddelande lampor och sedan höra av sig till oss igen när dom på verkstaden har fått kolla på den.
Pappa ska höra med en han känner i morrn som är BMW-expert å höra vad han tror är anledningen till de. Han sa att han hade gjort en motortvätt på din igår ett par timmar innan pappa kom dit å kollade på den. Kan de ha nått att göra med att han utförde en motortvätt? Nån som tror sig veta vad som kan vara felet?
Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!